Ana içeriğe atla

ops

En önemli kriter, projenin içerdiği faydanın büyüklüğü

15.06.2017 - 17:00

Bildiğiniz üzere son dönemlerde AVM’lerden birbiri ardına ödül haberleri gelmeye başladı. Bunlardan biri de “MalatyaPark İle Sağlıklı Kal” isimli projeyle Hermes Awards’tan 2 Platin, 2 Altın ödül alan MalatyaPark AVM… Ödül giden süreçte neler yaşanıyor, en önemli kriter ne, alınan ödüllerin AVM’ye katkısı neler…? Hepsi ve daha fazlasının cevabını MalatyaPark AVM Genel Müdürü Yılmaz Arslan’dan dinledik. 

AVM’ler için bir ödül platformu serüveni daha başladı. Bu süreçleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu tür platformların sektöre katkıları sizce nelerdir?
Ödül platformlarına başvuru süreçleri takdir edersiniz ki zor süreçler. Ancak; özellikle yarışmaya katılabilmek için gerçekleştirilen kesin bir proje yoksa, tamamladığınız bir yılı değerlendirebilmenizi, “pazarlama alanında neler yaptık, nasıl sonuçlar aldık?” diye kendi içinizde geçmişe dönerek kritiğinizi yapabilmenizi sağladığı için de avantajları var. 
Sektör açısından ise, uluslararası platformlarda kendinizi ifade edebileceğiniz alanlar açılması açısından önemli bir yer tutmakta. Türkiye’de AVM’ler pazarlama alanında çok başarılı aktiviteler ve kampanyalar gerçekleştirmekteler. Başarının uluslararası tescil görmesi, hedef büyütmek, sağlam adımlar ve büyük güvenle daha başarılı işlere imza atmak açısından lokomotif oluyor. Ayrıca alınan ödüller,  AVM’lere marka yatırımları yapacak yatırımcılar için AVM’nin başarısının ölçümlenebilmesi açısından yol gösterici ve teşvik edici olmaktadır. 

Başvuru sürecinden başlayarak yaşanılan süreci bizlere kısaca anlatır mısınız?
Öncelikle yarışma için planlanan aktivite ya da kampanyalar değerlendirilir. Hangi platformlara, hangi kategoriler ile başvurulabileceği konusu ayrıntıları ile raporlanır. Karar verildikten sonra her platformun kendi koşullarınca ayrıntılı olarak tüm hazırlıklar tamamlanıp, başvurular gerçekleştirilir.

Sizce AVM’ler ödül kazanabilmek için nasıl projelere imza atmalı? Ödüle giden süreçte en önemli kriter nedir? Nelere dikkat edilmelidir?
Projelerin sunumunda somut veriler çok önemli yer tutuyor. Bu sebeple projelerin gerçekleşme aşamalarında ayrıntılı raporlar hazırlanmalıdır. Ödüle giden yolda en önemli kriter, projenin içerdiği toplam faydanın büyüklüğüdür. Ardından, toplam faydanın proje ile ilgili taraflar arasındaki dağılımının gözler önüne serilmesi gerekmektedir.  Projeler her zaman büyük bütçeli olmak zorunda değildir, ama katılım ve fayda açısından hitap ettiği kitle ne kadar fazla olursa o kadar şanslı olabilirsiniz. Ziyaretçiler, kiracılar, kurumlar, yatırımcılar, çocuklar, büyükler... projeden faydalanabilmeli ya da tüm bu saymış olduğum kitlelerin projeye katkısı olmalıdır. Ayrıca, projenizi anlatırken kurduğunuz cümleler ve kullandığınız kelimelerinde dikkat çekici olması, jüriyi etkileyecek şekilde seçilmesi önemlidir. Bu sebeple uluslararası yarışma platformlarına katılımda tercümelerin doğru yapılabilmesi çok önemlidir.

Projeler platformlardaki kriterlere bağlı kalınarak ödül almak için mi hazırlanıyor, yoksa çok beğenilen ve tutulan bir proje mi ödül platformlarına taşınıyor?
Her iki türlü de hazırlıklar yapılabiliyor. Bir projeyi tamamen yarışma için kurgulayıp ilerleyebilirsiniz ya da çok başarılı olmuş bir projeniz ile de yarışmaya katılabilirsiniz. MalatyaPark olarak biz 2016’da Stivie ve Marcom ödülleri aldığımız “Park Card’ı Olan Yolda Kalmaz” ve bu yıl Hermes’ten ödüller aldığımız “MalatyaPark ile Sağlıklı Kal” projelerini ödül platformları için planlamadık. Ama değerlendirmelerimiz sonrasında ödül alabilecek projeler olduğuna karar verip, başvurularımızı yaptık.

Alınan ödül ya da ödüllerin AVM’ye nasıl katkı sağladığını düşünüyorsunuz?
Özellikle Anadolu AVM’lerinin başarılarını uluslararası platformlara taşımaları açısından önemlidir. Ayrıca AVM olarak, ödüle layık görülen projelere ev sahipliği yapıyor olmak kendinizi ifade ederken kolaylık sağlıyor. PR açısından önemi çok büyük. Ödüller, iç müşteri açısından da gurur ve motive kaynağı oluyor. Ayrıca, uluslararası alanda şehrinizin tanıtımına da büyük katkı sağlamaktadır.

Peki, siz bugüne kadar kaç tane ödül aldınız? 
MalatyaPark, 2010 yılında AMPD’nin “Yılın En İyi AVM’si” ödülünü aldı. 2016 yılında ise “Park Card İle Yolda Kalma” isimli proje ile Stivie Awards’dan 2 Bronz, 2 Gümüş, Marcom Awards’dan ise 3 Platin, 2 Altın ödül alarak başarısını taçlandırdı.
Proje, sadakat kartımız olan Park Card’da biriken para puanların şehir içi ulaşımda geçerli olan kontörlere dönüştürülmesi ve dolayısıyla şehir içi ulaşımda kullanılabilmesi üzerine kurgulanmış ve gerçekleştirilmiş bir projedir. Ziyaretçilerimiz tarafından büyük kabul gören ve ciddi anlamda fayda sunan proje Stivie Awards ve Marcom Awards jürisi tarafından da taktir görmüş ve MalatyaPark’a toplamda 9 ödül kazandırmıştır. Hatta jürinin, projenin “tekrar uygulanabilir ve diğer AVM’lere tavsiye edilebilir” diye düştüğü not gururumuzu artırmıştır.
2017 yılında ise; MalatyaPark’ın da sınırları içerisinde olduğu Yeşilyurt İlçesi’nin sağlık haritasının çıkarılması ve ziyaretçilerimizin sağlıklı beslenmeye yönlendirilmesini amaçlayan “MalatyaPark İle Sağlıklı Kal” isimli proje ile Hermes Awards’tan 2 Platin, 2 Altın ödül aldık. Bu ödüller başarımızı hem tescillemiş hem de sürdürebilirliğini göstermiştir. 
Proje kapsamında; 30 bin kişi sağlık taramasından geçirildi, mağazalarımızla kampanyalar yapıldı, ziyaretçilerimize bisikletler hediye edildi, personeller arası futbol turnuvası yapıldı ve hanımlara zumba partisi düzenlendi. Finalde de Dr. Ender Saraç ile sağlıklı yaşam üzerine bir söyleşi yapıldı, ziyaretçilere elma, su ve sağlıklı yaşam paketleri hediye edildi. Bir taraftan da, süreli yayınlarımızda ve sosyal medya üzerinden sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme üzerine bilgilendirmeler yapıldı.
Ayrıca 2017 yılı içinde; MalatyaPark İle Sağlıklı Kal isimli projemizle, henüz açıklanmayan ama başvuru yaptığımız, Stivie ve Marcom ödül platformlarından da ümitle ödül beklemekteyiz.
 

ops

Yukarı