Ana içeriğe atla

ops

BAŞARIYA MUTSUZ BİR EKİPLE ERİŞEMEZSİNİZ!

13.04.2017 - 09:40

“Sadakat sistemleri odağımızda uluslararası bir marka olma yolunda emin adımlar ile yürürken ekibimizin de dengeli ve tatminkar bir hayat sürebilmesi başarı tanımımızın bir parçası” diyen OmegaBigdata İş Geliştirme Direktörü-Yönetici Ortağı Vehbi Çelme, “Bu tür bir başarıya mutsuz, gelişim motivasyonu olmayan bir ekip ile erişilemeyeceğinin bilincindeyiz” dedi. 

“Biz başardık” demenin ve başarılı marka olmanın kuralları sizce nelerdir?
Bir vizyon toplantımızda, alanında ülkemizdeki en yetkin profesyonellerden olan CTO’muz Cihan Yakar, “Üzerinde güneş batmayan çözümler” ile başlayan bir cümle kurmuştu. Sadakat sistemleri odağımızda uluslararası bir marka olma yolunda emin adımlar ile yürürken ekibimizin de dengeli ve tatminkar bir hayat sürebilmesi başarı tanımımızın bir parçası. Bu tür bir başarının mutsuz, gelişim motivasyonu olmayan bir ekip ile erişilemeyeceğinin bilincindeyiz. 

Markalar için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Teknolojinin, çözüm getiriyorsa anlamlı olduğuna inanıyoruz. Gerçek bir acıyı çözmeyen teknoloji anlık faydalar getirse de (PR gücü, prestij, gösteriş) hızla rafa kaldırılmakta ve kaynak kayıplarına neden olmaktadır. Dolayısıyla dijital dünyada “ben de varım” demek adına her marka öncelikle kendi gerçek acılarını tanımlar ve geliştirdiği çözümler ile kaynak uyumluluğunu (iş gücü, finans, fiziksel şartlar, kurum kültürü vb.) planlarsa sorun kalmayacaktır. 

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak firmaya ne katar? Yenilikçi marka olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Doğru eğilimlere ancak doğru zamanda ayak uydurabilmenin sürdürülebilir katma değer getirebileceğine inanıyoruz. Ünlü araştırma şirketi Gartner’ın her yıl yayınladığı teknolojiler için Abartılı Reklam Eğrisi (Hype Cycle) bazı teknolojilerin abartılı olarak konuşulduğu fakat gerçek faydayı nasıl ürettiğinin anlaşılamadığı, zirvedeki balon noktalarına atıfta bulunur. Öte yandan eğrinin devamında zamanla bu teknolojiler düşüşe geçer ve gerçek sorunlara çözüm ürettiği noktada gerçek değerini bulmaya başlar. Yenilikçi marka olmak adına izlenebilecek en doğru stratejinin yine gerçek acılara çözüm üretebilen ve yeterince teknoloji içeren çözümler ile ilerlemek olduğuna inanıyoruz. 

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Hem akıllı, hem güzel hem de çekici çözümler ile mutlu müşteriler yaratabileceğimize inanıyoruz. Mutluluğun sürekliliği için ise bu ilişkinin; mevcut kaynaklar ve doğru iletişim ile sürekli ihtiyaçların giderilmesi neticesinde elde edilecek katma değerlerden beslenmesi gerektiğini savunuyoruz. 

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Değerli zamanını ayırıp Teknoloji Girişimciliği Yüksek Lisansı dersimize katılan Hüsnü Özyeğin, 2002 krizinden Finansbank’ın çıkışında; ekibin motivasyonunu yüksek tutmak adına üniversite yıllarında aldığı tiyatro eğitiminin çok faydalı olduğunu belirtmişti. Markaların net ve ölçümlenebilir hedeflere tüm ekip ve paydaşlar olarak motive şekilde ilerleyebilmesinin katkısına çok inanıyoruz. Bu yüzden AVM ve mağaza yönetimlerinin birbirlerine sağladıkları katma değeri ölçümleyerek, çözüm odaklı iletişim kurmalarının sektör için önemine işaret etmeye çabalıyoruz. 
 

ops

Yukarı