Ana içeriğe atla

S

 

Başarıda üç unsur; kaliteli ürün, uygun fiyat ve yüksek hizmet

11.04.2017 - 09:45

Bayraktar Gayrimenkul Geliştirme A.Ş. Genel Müdürü K. Osman İllez, “Müşteriye beklenti ve arzu ettikleri şekilde alışveriş yapma olanağı sunulduğunda onun sadık bir müşteri haline gelmesi, bunun tabii sonucu olarak da mutlu müşteri yaratmaya katkı sağlaması kaçınılmaz olur” dedi. 

AVM’ler için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Müşteri beklentilerinin çoğunluğunu yerine getirdiğinizde kemikleşmiş müşteri sayısı da gün geçtikçe artacaktır. Henüz ulaşılamamış müşterileri de kendinize çekmek için her kesime hitap edecek çeşitli yollar gözden kaçırılmamalıdır.
Son dönemde hemen hemen her kesimin bağımlılık derecesinde takip ettiği sosyal mecralarda var olmak bilinirliği artırır ve insanların bilinçaltlarında yer bulmanızı da kolaylaştırır. Biz de, son zamanlarda vazgeçilmez olan sosyal medyadaki paylaşım sitelerinde yerimizi aldık. Facebook’un yanı sıra Twitter, Instagram ve Foursquare gibi sosyal paylaşım sayfalarında da Outlet Center İzmit olarak tüm geri dönüşleri alabiliyoruz.

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak AVM’lere ne katar? Yenilikçi AVM olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Hızla gelişen teknolojiyi aynı hızla takip edenlerin sektörden beklentileri farklılaşacaktır. Teknolojik gelişmeleri takip ederek, yenilikleri ve ileride vazgeçilmez hale gelebilecek alışkanlıkları önceden kestirebilmek önemli olacak ve bu da sektörde ön plana çıkılmasını olağan kılacak.  Örnek verecek olursak; görsel-işitsel medya gibi geleneksel iletişim yolları ile birlikte özellikle genç neslin iletişim ve bilgilendirmesi için sosyal medya kanalları da aktif olarak kullanılacak.

Başarılı AVM’lerin en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen AVM neler yapar?
Alışveriş öncesi ve sırasında müşterilerin beklentileri göreceli gibi gözükse de, birçok nokta vardır ki müşterilerin profili ne olursa olsun ortak beklentiler içerir. Bunu anlamak için müşteri gibi düşünmek gerekli... Örneğin; bizim müşterimizin yaklaşık yüzde 38’i İstanbul’dan geliyor. Bu da gösteriyor ki, müşterilerimizin alışverişten ortak beklentisi; kolay ulaşılabilen, trafik ve park sorunu olmayan, kapalı yerlerin iç mekan gürültüsünden uzak olduğu kısacası rahat ve yormayan bir alışveriş imkanına sahip olabilmek.
Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Müşteriye beklenti ve arzu ettikleri şekilde alışveriş yapma olanağı sunulduğunda onun sadık bir müşteri haline gelmesi, bunun tabii sonucu olarak da mutlu müşteri yaratmaya katkı sağlaması kaçınılmaz olur. Her müşterinin arzu ettiği; kaliteli ürün, uygun fiyat ve hizmetteki yüksek beklentiyi devamlı olarak sağlayabilmek de kesinlikle çok önemli. 

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, AVM’ler bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Globalleşen dünyada özellikle ekonomide yaşanan değişimleri ülkemizden ayrı tutabilmek mümkün değil. Yaşanan makroekonomik gelişmeler Türkiye’yi de mutlaka etkiliyor. Son dönemde yaşanan belirsizliklerin, önümüzdeki dönemde yaşanması beklenen istikrarla birlikte daha olumlu bir havaya bürüneceğine ve AVM sektörünü olumlu yönde etkileyeceğine inanıyoruz.

GGG

Yukarı