Ana içeriğe atla

S

 

Başarı için, her zaman güncel ve dinamik olmalısınız

11.04.2017 - 09:47

“Her şeyin bu kadar hızlı tüketildiği günümüzde değişim, değişmeyen tek şey…”  açıklamasında bulunan Arcadium Alışveriş Merkezi Müdürü Sevda Adalı Akbaşoğlu, “Değişen trendlere hep yakın olmak ve kendinizi yenilemek zorundasınız. Her yıl yeni stratejiler ile ziyaretçilerin gözünde fresh kalmalısınız” dedi. 

AVM’ler için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Her şeyin bu kadar hızlı tüketildiği günümüzde değişim, değişmeyen tek şey… Maliyetlerin perakendenin büyüme hızından daha hızlı büyüdüğünü düşünecek olursak kaynakları daha efektif kullanabilmek için dijitalleşme iyi bir kaynak oldu. Dijital pazarlama reklam formlarını kullanarak marka, ürün veya hizmet pazarlamasını geliştirmek için iyi bir hamle olmaya başladı. Son yıllarda daha da önem kazanmaya başlayan dijital pazarlama, televizyon, radyo, internet, mobil cihazlar gibi iletişim araçlarını kullanarak, zamanında müşteriye ulaşıp, personel ve maliyet giderlerini minimize edebileceğimiz etkin bir mecra olması nedeniyle önemli. 
Dijital mecraların ölçülebilir olması, verilerin raporlanabilir olması elde edilen verilerle nitelikli ölçümleme yapılmasını kolaylaştırıyor. Hedef kitlenizi tanımanızı ona göre aksiyon almanızı sağlıyor. Reklam araçlarının dijital olması işin operasyon kısmına da hız kazandırıyor. Baskı asım vs. süreçlerini sıfıra indiriyor. Sabit görsellerde değişim neredeyse imkansızken dijital mecralarda görsellerde anlık değişimler her zaman mümkün olabilmekte.
Arcadium ise son iki yıldır dijital dünyada biz de varız diyerek, dijital pazarlamanın yapı taşlarından olan SEO hizmeti almaya başladı. Arcadium Web sayfası hızla yenilendi ve dijital dünyaya uygun hale getirildi. Arcadium Blog sayfası oluşturuldu. Sayfa yaşama dair konuları içine alıyor, mevsim geçişleri, moda, kendin yap pratik bilgileri ve özel günler gibi birçok konuyu içine alan keyifli bir mecra olarak makaleler sunuyor. Sosyal medya hesaplarımız işinin profesyonelleri tarafından yönetiliyor. Son iki yıldır dijital ekranları daha yoğun kullanmaya başladık ve duyurumlarla ilgili daha çok mesaj vererek verimliliğimizi artırdık. Dijital ekranlar aynı anda birden fazla etkinliği duyurmada yardımcı olduğu için sıkça kullandığımız mecra oldu. Bina içerisine dijital ekranlar yerleştirildi. Hepimizin vazgeçilmezi akıllı cihazlar için reklam satın almaları yapıldı. 

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak AVM’lere ne katar? Yenilikçi AVM olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak, AVM’lerin güncel kalmasını ve dinamik olmasını sağlıyor. Son günlerde dijital dünyanın etkin güçleri, takipçi sayısı yüksek youtuberları AVM’lerde etkinlikler yapmaya başladı. Bir noktadan sonra işler kendisini çok tekrar etmeye başlıyor. Yeni projeler AVM’lerin tercih edilebilirliğini artırıyor. Aynı yaptığınız etkinlik seçimleriyle de kendinize hedeflediğiniz müşteri kitlesine de ayrıca temas etmiş ve sadakati perçinlemiş oluyorsunuz.  Değişen trendlere hep yakın olmak ve kendinizi yenilemek zorundasınız. Her yıl yeni stratejiler ile ziyaretçilerin gözünde fresh kalmalısınız.

Başarılı AVM’lerin en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen AVM neler yapar?
Alışveriş merkezleri müşterilerini iyi tanımalı ve marka karmasını, etkinliklerini, kampanyalarını bu doğrultuda hazırlamalı. Beklentileri hedef müşteri anketleriyle doğrudan öğrenmek en hızlı yöntemlerden birisi. Hedef odaklı kampanya ve etkinlikler de müşteri beklentilerini ölçmede oldukça etkilidir. Ayrıca danışma noktalarında yapılan anketlerde ziyaretçileri tanımak için en eski sistemlerden. Bina içerisinde yapılan anketler ayrıca ziyaretçi ile hep yeniden bağ kurmanızı sağlıyor.  Sosyal medya hesaplarındaki etkileşimler de müşterileri tanımada oldukça etkili takip sistemlerinden.

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Biz AVM çalışanlarının da aslında birer müşteri olduğundan yola çıkarak empati kurmak yeterli olacaktır. Aslında yaşamın mutluluğu da bu değil midir? Her zaman biraz empati mutluluğa, huzura, birbirimizi anlamaya giden en mutlu yol…

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, AVM’ler bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Ülkemiz oldukça sıkıntılı günlerden geçiyor. Perakende cadde mağazaları, alışveriş merkezleri, aslında ticari hayatın neredeyse tamamı çok zor süreçler geçiriyor. Güçlü bir aile gibi ülke olarak da birbirimizin yanında durmalı ve büyük bir aile gibi birbirimize kenetlenmeliyiz. 
 

n

Yukarı