Ana içeriğe atla

ops

“AVM’lerde yapılan harcamalar 2023’te 200 milyar TL’ye ulaşacak”

06.10.2017 - 16:08

“AVM Müşterileri Büyüteç Altında” araştırmasının sonuçları İzmir’de kapılarını açan Ege Perla AVM’de açıklandı. 

Ege Perla AVM’deki araştırma sonuç toplantısında konuşan AYD Başkanı Hulusi Belgü, derneklerinin ülke genelindeki AVM’lerin yüzde 70’ini kapsadığını vurguladı. Türkiye’de 387 alışveriş merkezinin olduğunu ve buralarda 480 bin kişinin istihdam edildiğini belirten Belgü, 2023 yılında AVM’lerde yapılan harcamaların 200 milyar liraya ulaşacağını tahmin ettiklerini açıkladı. İzmir’in önemli bir şehir olduğunu söyleyen Belgü, “İzmir, yabancı yatırımcı için İstanbul’dan sonra en fazla ilgi gören kent. Örneğin Marmara’da sadece İstanbul’a ilgi olurken, Ege’nin tüm kentlerine yabancıların ilgisi yoğun şekilde sürüyor” dedi. Ege’deki 64 AVM olduğunu İzmir’in ise 24 AVM ile yavaş yavaş doyum noktasına geldiğini aktaran Belgü, “Biz kimseye şurada yatırım yapın, burada yapmayın diyemeyiz. O nedenle yatırımcılar çok dikkatli olmalı, dip dibe, yan yana AVM’ler inşa etmemeliler” diye konuştu.

53.3 MİLYAR DOLARLIK AVM YATIRIMI
AVM’lerin 480 bin kişiye istihdam sağladığını belirten Belgü, “Ülkemizdeki 387 AVM’ye 53.5 milyar dolarlık bir yatırım yapıldı. Bunun 15.5 milyar doları ise yabancı yatırımcılardan geldi. Zira ülkemize gelen yabancılar yatırımlarının yüzde 10’u AVM’lere harcanıyor. Vatandaşlarımız da artık AVM’ye sadece alışverişe değil; film izleme, bowling oynama gibi sosyal ihtiyaçlar için de gittiği için AVM yatırımları hızla artıyor” dedi. AVM’lerin neden şehir içlerinde olduğu yönünde sık sık sorularla karşılaştıklarını da sözlerine ekleyen Belgü, “Maalesef ülkemizin şehirleşmeyle, şehir planlamasıyla ilgili ciddi sorunları var. İnsanların şehir içinde sosyalleşebileceği yerler çok fazla yok. Açılan bu AVM’ler de şehir merkezlerinin, kent meydanlarının yerini aldı” diye konuştu.

“AÇIK AVM’LER TERCİH EDİLİYOR”
AVM ziyaretçilerinin yüzde 93’ünün ayda bir kez yemeğini dışarda yediğini kaydeden Zeytin, “Yemeğini ayda 1 kez AVM’de yiyenlerin sayısı ise yüzde 88. Ayrıca vatandaşların yüzde 88’i artık 4 tarafı kapalı değil, etrafı açık AVM’leri tercih ediyor. AVM’lerde alışveriş yapma önceliği de giderek geride kalmaya başladı. Sadece sosyal etkinlikler için gelenlerin oranı yüzde 35 civarında. Bu oran içinde en büyük paya sinemalar dahilken onu sırasıyla çocuk oyun alanları ve bowling izliyor” diye konuştu.
2010’da AVM’ye gelenlerin yüzde 42’sinin keyifçi müşteriyken 2016’da bunun yüzde 11,4’e indiğini aktaran Zeytin, kampanyaları takip eden ve ‘ucuzcu hızlı’ olarak adlandırılan müşteri grubunun ise yüzde 15.4’ten yüzde 42.2’ye yükseldiğini sözlerine ekledi. Zeytin ayrıca ankete katılanların yüzde 19.7’sinin şimdiye kadar en az bir kez internet üzerinden alışveriş yaptığını ve bunun da 20-24 yaş aralığındaki kişilerden oluştuğunu vurguladı. Zeytin, “Gençler ise teknolojilerin AVM’lerde kullanılmamasından şikayetçi. Cep telefonları üzerinden belli uygulamaları AVM içinde kullanmak istiyorlar” dedi.

ops

Yukarı