Ana içeriğe atla

S

 

“ARTIK SADECE KALİTELİ ÜRÜN ÜRETMEK YETERLİ OLMUYOR!”

11.04.2017 - 11:04

BUKA SOFA GENEL MÜDÜRÜ GAMZE STÖGER, “YENİ NESİLLERİN BEKLENTİLERİNİ İYİ ANLAYARAK, HEM İNOVATİF HEM DE FONKSİYONEL ÜRÜNLERİ ULAŞILABİLİR FİYATLARA SUNAN MARKALAR BAŞARIYI YAKALAYACAK” DEDİ.

“Biz başardık” demenin ve başarılı marka olmanın kuralları sizce nelerdir?
Bukalemunun renk değiştirme özelliğini tasarladığı ürünlerine yansıtan Buka Sofa olarak, 8 milyon euroluk bir yatırımla 2015 yılında kurulduk. Kendi geliştirdiğimiz değişebilir kılıf sistemi ile müşterilere farklı ve günümüzün ihtiyacı olan bir mobilya anlayışı sunuyoruz. İlk mağazamızı ise geçtiğimiz Eylül ayında Avcılar’da açtık. 2017 yılının henüz başında olmamıza rağmen İzmit’te açtığımız yeni mağazamız ve yine yeni açtığımız online satış sitemizle dekorasyon tutkunlarına daha fazla noktada ulaşabileceğiz. Yeni faaliyete başlayan bir marka olarak hem İstanbul’daki mağazamız hem de diğer illerde geliştirdiğimiz işbirlikleriyle sektörde emin adımlarla ilerlediğimizi düşünüyoruz. Yeni mağazalar açarak büyümeyi hedefliyoruz. Başarılı marka olabilmenin kuralının ise iyi bir müşteri ilişkileri yönetiminden ve gelişen dünyanın trendlerini takip edebilmekten geçtiğine inanıyoruz. 

Markalar için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Teknolojinin ve dijitalleşmenin hızla ilerlediği günümüzde dijital marka olmak klasik pazarlama modellerinin yanı sıra yeni kuşağın beklentilerini iyi anlayarak dijital dünyaya ayak uydurmaktan geçiyor. Bunun için ise markaların sadece sosyal medya yönetimi değil; online mağazacılık ve müşteri ilişkileri yönetimi, mobil pazarlama, yeni teknolojilerin markaya ve pazarlama süreçlerine entegrasyonu gibi birçok farklı alanlarda çalışmalar gerçekleştirmesi gerekiyor. Biz de müşterilerimize hızlı ve pratik bir alışveriş deneyimi yaşatmak üzere hizmet ağımızı online’a taşıdık. Türkiye’nin her yerinden SSL ödeme sistemi ile güvenli alışveriş imkanı sunan online mağazamız, ürün yelpazemizde bulunan tüm ürünleri online olarak satın alma imkanı sunuyor.
 
Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak firmaya ne katar? Yenilikçi marka olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Sürekli gelişen dünya trendleri ve değişen müşteri ihtiyaçları karşısında teknolojik gelişmelere ve yeni kuşağın beklentilerine ayak uydurmak artık firmaların olmazsa olmazı haline geldi. Mobilya sektöründe de dünyada markalaşabilmek için artık sadece kaliteli ürün üretmek yeterli olmuyor. Yeni nesillerin beklentilerini iyi anlayarak, hem inovatif hem de fonksiyonel ürünleri ulaşılabilir fiyatlara sunan markalar başarıyı yakalayacak. Buka Sofa olarak özellikle Y kuşağının beklentilerini dikkate alarak yola çıktık. Mobilya koleksiyonlarımızla şehir yaşamının hızına ve konforuna uygun ürünler sunuyoruz. Ulaşılabilir tasarımı her bütçeye uygun fiyatlarla tüketicilerle buluşturuyoruz. Buka Sofa koltuklarından alanlar sunulan farklı kumaş koleksiyonundan ilave kılıflar alarak tarzını istediği zaman özgürce değiştirebiliyor ve mekana bambaşka bir hava getirebiliyor. 

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Günümüzde markaların ürün satmanın ve hizmet sağlamanın yanı sıra müşterileriyle farklı ve çeşitli boyutlarda ilişkiler kurmaları gerektiğine inanıyoruz. Firmalar müşterilerinin tüm beklentilerini anlayarak, bu beklentileri onların her bir duyusuna hitap edebilecek ölçüde karşılamayı hedeflemeliler diye düşünüyoruz. Ayrıca müşterilerin markalara anında ulaşabilmesi ve isteklerine doğru bir şekilde cevap bulabilmesi de çok önemli. 

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
2016 yılı Türkiye için her yönden zor bir yıl oldu. Biz böyle bir dönemde faaliyete başlayan bir firma olarak ilk mağazamızın açılışından itibaren planlarımızı tekrar gözden geçirdik. Heyecanlı ve büyük hedeflerimiz olmasına rağmen sağlam adımlar atarak, ayağımızı yere basarak ilerlemek istiyoruz. Özellikle konut sektöründeki hızlı artışın ve ofis kullanımının yaygınlaşmasının 2017 yılında sektörü canlandıracağını düşünüyoruz.

GGG

Yukarı