Ana içeriğe atla

ops

360 derece iletişim, 21 ödül…

15.06.2017 - 16:53

ÖDÜLE GİDEN SÜREÇTE PROJELERİN HANGİ KRİTERLERE SAHİP OLMASI GEREKTİĞİNİ SORDUĞUMUZ CAPITOL İCRA KURULU ÜYESİ SELDA EREMSOY, PROJENİN KENDİ İÇİNDE BİRÇOK KRİTERİ BARINDIRMASI GEREKTİĞİNE İNANDIKLARINI BELİRTTİ. AYRICA EREMSOY, GÜNÜMÜZ DÜNYASINDA İŞİN, HİZMETİN, PROJENİN, HER NE YAPILIYOR İSE 360 DERECE ÖRÜLMÜŞ OLMASI GEREKTİĞİNİN ALTINI ÇİZDİ. 

AVM’ler için bir ödül platformu serüveni daha başladı. Bu süreçleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu tür platformların sektöre katkıları sizce nelerdir?
Capitol’ün geçmişten bugüne profesyonel anlamdaki yönetim sürecinin temel taşlarını inovasyon, hizmet kalitesi ve misafir memnuniyeti oluşturuyor. Gerçekleştirdiğimiz hizmetlerimizin ve projelerimizin, sektörün uzmanları tarafından da onay görüyor olması ve ödüllendirilmesi bizleri çok daha iyisini başarma yönünde motive ediyor. Sektördeki uluslararası ve ulusal ödül platformlarının, alışveriş merkezlerinin yönetimsel stratejileri ve hizmet modelleri üzerindeki teşvik gücünün çok yüksek olduğunu hatta ödül platformlarının tüm sektörler için önemli olduğunu düşünüyoruz. 

Başvuru sürecinden başlayarak yaşanılan süreci bizlere kısaca anlatır mısınız?
Ödül şartnamesinde belirtilen esaslara göre başvuru dosyamızı büyük bir titizlikle hazırlıyor ve istenilen zamanlama içerisinde teslim ediyoruz. Hayata geçirdiğimiz projemizi ya da hizmetimizi en yalın ve en efektif şekilde aktarmak, doğru materyalleri seçmek hepsi çok önemli. 

Sizce AVM’ler ödül kazanabilmek için nasıl projelere imza atmalı? Ödüle giden süreçte en önemli kriter nedir? Nelere dikkat edilmelidir?
Projenin kendi içinde birçok kriter barındırması gerektiğine inanıyoruz, içeriği ile farklılık yaratmalı, içinde bulunduğu bölgeye ya da şehre fayda sağlayan bir tarafı olmalı, standartların üzerine taşıdığı noktaları bulunmalı, yenilik getirmeli, tüketicinin hem zihnine hem kalbine dokunmalı, aidiyet uyandırmalı ve deneyim yaşatmalı. Tüm iletişim mecralarının kapsayıcı bir kurguda olması da çok önemli, günümüz dünyasında en önemli kriterlerden biri de işin, hizmetin, projenin her ne yapılıyor ise 360 derece örülmüş olması.

Projeler platformlardaki kriterlere bağlı kalınarak ödül almak için mi hazırlanıyor, yoksa çok beğenilen ve tutulan bir proje mi ödül platformlarına taşınıyor?
Proje önerilerimizi bu projeyi nasıl daha da farklılaştırabiliriz üzerine kurguluyoruz, deneyimler üzerine 360 derece iletişim stratejileri kurguladığımız proje fikirlerini hayata geçirdiğimizde ise ödüller arkasından geliyor. Dünyanın Tüm Küçük Prensleri Capitol’de projemizi sadece bulunduğumuz bölge için değil, İstanbul geneline seslenebileceğimiz nitelikte kurguladık. Dünya üzerinden 276 farklı dil ve lehçeden Küçük Prens kitaplarını, görme engelliler için üretilen özel sayılarını, minyatürlerini getirerek Küçük Prens sergisi gerçekleştirdik. Sergi projesine ek olarak alışveriş merkezi içinde Küçük Prens dekoru kurarak sergiyi destekledik. Çocuklar için interaktif dijital program yazılımları ile Küçük Prens alanı kurarak çocuklara ayrı bir kanaldan ulaştık. Bunları yaparken amacımız dünyanın en çok basılan ve okunan kitaplarından Küçük Prens’i genç nesle aktarmak, sevdirmek ve yaşı kaç olursa olsun tüm Küçük Prens hayranlarını Capitol’de buluşturmaktı. 360 derece iletişimi yaptığımız bu proje ile geçtiğimiz yıl 15 farklı kategoride iletişim ve pazarlama ödülünün sahibi olduk.

Alınan ödül ya da ödüllerin AVM’ye nasıl katkı sağladığını düşünüyorsunuz?
Ödüllerin hepsi çok kıymetli birer motivasyon kaynağı, yaptığımız işin global ve ulusal arenada değerli jüriler tarafından onaylanmış, takdir edilmiş olması anlamına geliyor. Ödüller bizi bir sonraki işimiz, projemiz için cesaretlendiren bir güce sahip olduğu gibi aynı zamanda misafirlerimiz, iş ortaklarımız ve mağazalarımız için de değerli bir noktaya sahip. 

Peki, siz bugüne kadar kaç tane ödül aldınız? 
24 yıllık birikim içinde kazandığımız ödüllerin sayısı çok fazla ama son dönemde aldığımız ve bizi çok mutlu eden ödülleri size iletmek isterim. Geçtiğimiz yıl Küçük Prens Projesi ile Hermes Creative, International Stevie Awards ve Marcom’da başvurduğumuz farklı Pazarlama ve İletişim kategorilerinde 15 ödülün sahibi olduk. Mimari renovasyon sürecine girmemiz ile tüketicisini dinleyen bir alışveriş merkezi olarak araştırma sonuçlarına göre iletişim stratejilerimizi kurguladığımız, antropolojik tüketici araştırmamız “Biz AVM Değiliz” başlıklı araştırmamız ile de Türkiye Araştırmacılar Derneği tarafından her yıl düzenlenen Baykuş Ödüllerinde Vizyoner Baykuş Ödülü’ne layık görüldük. Bu yıl ise yeni yılda kurduğumuz Kardan Adamlar interaktif dekoru ile Hermes Creative’den 2 Platinum 3 Gold olmak üzere 5 farklı kategoride 5 ayrı ödülün sahibi olurken, pek çok uluslararası iletişim platformlarına yaptığımız başvuruların sonuçları olarak sıradaki ödüllerimizi de bekliyoruz. 

ops

Yukarı