Ana içeriğe atla

d's

 

Zincirleşme içinde ciddi tecrübeleri ve edinimleri barındırır

02.08.2017 - 09:33

“Bir işletmenin zincir hale gelebilmesi başlı başına bir başarı hikayesidir” açıklamasında bulunan Bereket Döner Ceo’su ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Muhammet Nezif Emek, zincir restoranların yönetimine dair görüş ve düşüncelerini bizlere aktardı.

Sizce zincir restoranları yönetirken en belirleyici unsur nedir? Hangi unsur üzerinden kararlar alınır?  
Restoran işletmeciliği günümüzdeki en zor işletmecilik alanlarından biri... Açılan restoranların yarıdan fazlasının ilk yılını tamamlamadan kapanması da bunun en büyük kanıtıdır. Bu alanda faaliyet göstermek isteyen işletmecilerin konularına hakim olmamaları ve sektörü tanımadan bu yatırıma girmeleri de bu konuda önemli bir etkendir. İşte bu noktada zincir restoran işletmeciliğinin önemi öne çıkmaktadır. Bir işletmenin zincir hale gelebilmesi başlı başına bir başarı hikayesidir. İçinde çok ciddi tecrübeler ve edinimler barındırır. Bu tecrübeleri ve edinimleri ele aldığımızda en etkili unsurun müşteri memnuniyeti odaklı çalışma ve yönetim olduğu görülecektir. Çalışma prensiplerinin merkezine müşteri memnuniyetini koyan ve bundan taviz vermeyen işletmelerin başarılı olamamaları imkansızdır.

Sizce restoranlar aynı mı yoksa farklı düşünülerek mi yönetilmeli? Neden? Ayrıca bölgelere göre fiyat değişiklikleri yapılabilir mi? 
Her restoran ayrı bir birey olarak görülmelidir. Bu nedenle kendine has özellikler ve karakterler içerebilir. Zincir bir restoranın her bir halkası, ana çalışma prensiplerinin içinde kalmak ve zincirin temel felsefesini muhafaza etmek koşulu ile demografik ve coğrafi özellikler dikkate alınarak diğerlerinden farklılaşabilir. Bu unsurlardan biri fiyat olabilir. Birçok ulusal veya uluslararası zincirin havaalanlarında uygulamış oldukları fiyat politikası buna güzel bir örnek olabilir.

Siz nasıl bir yol izliyorsunuz? 
Bizlerde kendi işletmeciliğimizde dinamik yönetim anlayışı ile hareket ederek farklı uygulama metotları geliştiriyoruz. Örneğin beş farklı yatırım modeli ile her bütçe ve her mekan için yatırım alternatifleri oluşturmuş durumdayız. Bu modeller kendi içinde konumlanmaları, menüleri, ürün hazırlama ve hizmet sunma şekilleri ile farklılaşabilmektedir. Ancak temelde hepsinin yol haritası temel kurallar ve kaideler için net bir şekilde belirlenmiştir.

Zincir restoranlar tüketici de güven hissi yaratır mı? Bu şekildeki bir oluşum marka değerinin yüksek olduğunu mu gösterir? 
Kesinlikle, çünkü marka genel manada tüketiciye verilmiş sözü temsil eder. Bu minvalde müşterinin güveni, talep ve teveccühü markanın şube bazlı zincirleşmesinin nirengi noktasını oluşturmaktadır. Bu şekilde değerlendirdiğimizde bir restoranın bulunduğu yerden kabuğunu kırarak bir zincir hale gelmesindeki en temel duygu, tüketicisinde oluşturduğu güven hissidir.  

Zincirler Anadolu’da yatırım yaparken nelere dikkat etmeli, hangi kriterleri göz önünde bulundurmalı? 
Yukarıda da bahsi geçtiği üzere marka bir bölgeye yatırım yaparken bölgenin demografik ve coğrafi özelliklerini dikkate almalıdır. Gerekli fizibilite çalışmaları yapılmalı ve öngörüler ile hareket edilmelidir. Bu aşamada hırs ve ihtirasa kapılmamak gerekir. Bu çalışmada doğru lokasyon tespiti, bölge ihtiyaçlarının belirlenmesi, mevcut özellikle yerel rakip analizinin yapılması ilgili bölgede açılacak şubenin ana hatlarını ortaya koymuş olacaktır.

Anadolu’da şube açılırken ilk etapta nasıl bir mağaza açılmalı, büyük mü yoksa küçük mü? 
Bir restoranın büyük veya küçük olmasından ziyade yatırım için uygun ve ergonomik olması daha önemlidir.
 

d's

Yukarı