Ana içeriğe atla

S

 

Zaman önemli olunca, şubeleşmek de kaçınılmaz oluyor

16.01.2017 - 12:08

Bu ayki dosya konumuzda firmaların yaşanılan yoğun rekabete yönelik yapmış oldukları çalışmaları ele almaya çalıştık. Bu yoğun rekabette lezzetli olmak kadar hız da önemli tabii… Ancak kimi firmalar lezzetli oluyorum derken yavaş, hızlı oluyorum derken lezzetsiz olabiliyorlar. “Peki, her ikisini birarada sunmak mümkün değil mi?” diye sorduğumuzda HB Waffle Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Büyük, “Firmalar hem hızlı servis vermek hem de ürünün lezzetinden vazgeçmek istemiyorsa hazır ürünler kullanmak yerine, üretimini şubelerde de yapabilecek bir sistem kurmalı ve bunun denetimini bayiler üzerinde takip edebilmelidir” diyerek cevap verdi. 
 

Günümüzde varlığı yoğun bir şekilde hissedilen rekabete yönelik yapmış olduğunuz çalışmalar nelerdir? Rakiplerinizden ayrışmak adına neler yapıyorsunuz?
Güçlü bir rekabet ortamının olduğu günümüzde, maksimum ürün lezzeti ve hizmet kalitesiyle rakiplerimizden ayrışmaya çalışıyoruz. Ayrıca Ar-Ge çalışmalarına önem vererek, waffle’ın ve Belçika çikolatasından yaptığımız ürünlerin değişik versiyonlarını menümüze ekleyip, special ürünlerle farklılık yaratıyoruz. Müşterilerimize waffle ürünlerinde daha çok seçenek sunuyoruz. Doğallığa ve tazeliğe önem veren bir firma olarak, hiçbir zaman dondurulmuş meyve kullanmıyor, ‘kalitesiz malzemeyle lezzetli ürün yapılamaz’ felsefesiyle çalışıyoruz.

Evet, global dünyada yaşıyoruz ve zaman insanlar için olduğu kadar firmalar içinde çok önemli. Bu nedenle hızlı olmak firmaların adeta olmazsa olmazı... Hızlı olmanın koşulu da tabii ki şubeleşmek... Peki, şubeleşirken dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir?
Zaman, insanların günlük yaşantı işleyişinin düzeni açısından önemli olduğu için firmalar da bu düzenin sağlıklı ilerlemesi açısından müşterilerine hızlı ve kaliteli hizmet sunmak durumundadır. Daha çok müşteriye ulaşmak ve müşterilerine hızlı hizmet vermek isteyen firmalar için şubeleşmek de haliyle zorunlu hale gelir. Ancak firmalar şubeleşirken; merkezindeki ürün kalitesini, ürün tazeliğini ve hizmet kalitesini aynı şekilde şubelerinde de sunabilmeli, merkezindeki marka algısı ve konseptini şubelerine de taşıyabilmelidir.

Bir diğer konuda lezzet meselesi... Çoğu zaman firmalar hızlı olmak için lezzetlerinden fedakarlık edebiliyor. Sizce bu ne kadar doğru bir yaklaşım? Her iki kriteri karşılamak adına firmalar bir şey yapamaz mı ya da neler yapabilir?
Firmaların marka devamlılığı için lezzet kalitesi çok önemli bir unsur. Firmalar hızlı hizmet sunabilmek için ürünlerin lezzetini alt seviyelere düşürecek uygulamalardan kesinlikle kaçınmalıdır. Çünkü böyle bir yaklaşım, marka devamlılığı ve değeri açısından uygun değildir. Markanın devamlılığı açısından lezzet kesinlikle daha ön planda tutulmalı. Firmalar hem hızlı servis vermek hem de ürünün lezzetinden vazgeçmek istemiyorsa hazır ürünler kullanmak yerine, üretimini şubelerde de yapabilecek bir sistem kurmalı ve bunun denetimini bayiler üzerinde takip edebilmelidir.

Özellikle AVM'lerde büyüyen firmalar diğer firmaların önüne geçmek ve bir adım önünde olmak adına, personel giydirme, AVM girişinde broşür dağıtma, AVM içerisindeki indoorlara reklam vermek gibi bilindik yöntemlere başvuruyor. Peki,bu yöntemlerin dışında müşteriye ulaşmak için firmalar neler yapabilir?
Firmalar, rakiplerinden bir adım önde olmak ve müşterilerin ilgisini çekmek adına daha yaratıcı ve daha hesaplı reklam ve tanıtım çalışmaları yürütebilirler. Mesela bilindik klasik reklamlardan farklı olarak, sosyal medyayı çok etkin bir şekilde kullanıp, sosyal medyadaki kişi ve gruplara ulaşabilirler. Ayrıca toplu taşıma araçlarına reklam verebilir ya da AVM içerisindeki firmalarla ortak kampanyalar düzenleyebilirler.

n

Yukarı