Ana içeriğe atla

https://atalian.com.tr/

Yerli kahveciler bu yarışa yenik başlıyor…

18.01.2018 - 11:49

KAHVE SEKTÖRÜNÜN PAZAR PAYINI DEĞERLENDİREN GÖNÜL KAHVESİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI YAMAN YARDIMCI, “BAZI AVM’LER TARAFINDAN YABANCI İSİMLERE KİRA BAKIMINDAN OLDUKÇA İYİLEŞTİRİLMİŞ, CAZİP FİYATLAR VE EN İYİ YERLER SUNULUYOR. BU NEDENLE DE ÇOĞU ZAMAN REKABETE YENİK BAŞLIYORUZ” İFADELERİNE YER VERDİ.

Türkiye’de günden güne kahve zincirleri artmakta... Bundan 5 sene önce yani 2012 yılında toplam kahve zincirlerinin şube sayısı 400’den az iken 2017 senesinde en büyük 10 kahve zincirinin sayısı 927’yi buluyor. Peki, sektörün bu kadar hızlı büyümesinin nedenleri neler olabilir? Sektörün pazar potansiyeli ve kar oranları hakkında bilgi verir misiniz?
Uluslararası Kahve Organizasyonu’nun istatistiklerine göre Türkiye’de kahve tüketimi ortalama yüzde 15,6 oranında artış gösteriyor. Türkiye’de 2012-2013 döneminde kişi başına 595 gram olan kahve tüketimi, 2015-2016’da 920 grama ulaştı. Günümüzde ise kahve tüketimi 1 kilogram civarlarına yaklaşmış bulunmakta. Türkiye’de kahve kültürünün önemli bir aşama kaydetmesi ile birlikte, hem tüketim hem de pazar payı gün geçtikçe yükseliyor.

Sektörde gerçekten yeni şubelere ve markalara ihtiyaç var mı?
Kalite odaklı yapısı olan özgün markalar her daim sektörde yerini bulacak ve kalıcı olacaktır. Taklit markalar ise; hem yatırımcıya hem de bizim gibi özgün ve kalite odaklı markalara dolaylı olarak zarar veriyor.

Kahve zincirleri daha çok hangi illerde toplanıyor? En çok paya sahip illerimiz neler?
Gönül Kahvesi olarak Türkiye’nin her bölgesinde, farklı şehirlerde bulunuyoruz. En çok paya sahip olma oranının, şehirlerin nüfusları ile doğru orantılı olduğu görülüyor. 

Ülkemizde yabancı kahve zincirlerinin de ciddi pay aldığını görüyoruz. Peki, yabancı kahve zincirleri ile rekabet edebilmek adına neler yapıyorsunuz?
Gönül Kahvesi, akılcı kurgulanmış ve sade işleyişi ile riskleri en başından yok ederek ilerlediği için kendisini sürekli bu sektörde geliştiriyor ve farklılaştırıyor.
Yabancı isimlerin zincirlerine; AVM’lerde kira anlamında ciddi olanaklar sağlanıp, çifte standart uygulamalar yapılıyor. Yabancı isimlere kira bakımından oldukça iyileştirilmiş, cazip fiyatlar ve en iyi yerler sunuluyor. Bu nedenle de çoğu zaman rekabete yenik başlıyoruz. 

Sizin yurt dışına yönelik çalışmalarınız ya da yatırım planlarınız var mı?
Gönül Kahvesi olarak yurt dışındaki ilk şubemizi 2014 yılında Saraybosna’da Sarajevo City Center AVM’de açtık, sonrasında Mart 2017’de Bahreyn şubesini Muharraq şehri Seef Mall’da, Nisan 2017’de Avusturya şubesini Vorarlberg Eyaleti Dornbirn şehrinde açtık. 2017 Temmuz’da Saraybosna’da 2. şubemizi açarak yurt dışında ki şube sayımızı 4’e çıkardık. Başta Avrupa, Asya, Körfez ülkeleri olmak üzere, dünyanın her köşesinden talepler alıyoruz. 2018 yılında açılması kesinleşen yurt dışı şubelerimizi ise; Manama Seef Mall Mall-Bahreyn 2. şube (Mart 2018), Ilıca Bölgesi-Saraybosna 3. şube (Nisan 2018), Priştina Abi Carshia AVM-Kosova (Mayıs 2018), Oasis Mall Juffair-Bahreyn 3. şube (Eylül 2018)  olarak belirledik. 2023 yılında dünyada en az 223 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz.

https://atalian.com.tr/

Yukarı