Ana içeriğe atla

d's

 

Yemeksepeti’nden işini büyütme taktikleri

16.11.2017 - 12:02

YEMEKSEPETİ SATIŞ DİREKTÖRÜ KORHAN ERÇİN, BUGÜN 14 BİN RESTORANLA HİZMET VEREN YEMEKSEPETİ’NİN VERİLERİ VE TECRÜBESİNDEN YOLA ÇIKARAK, RESTORAN AÇTIKTAN SONRA UZUN SÜRE HAYATTA KALMA VE İŞİNİ BÜYÜTME TÜYOLARINI PAYLAŞTI.

12-18 AYLIK HARCAMALARI KARŞILAYABİLİYOR OLMAK ŞART
Restoran işine girerken sezonsal hesaplar, açılan lokasyona özgü dinamikler, müşteri kazanım maliyetleri gibi kalemler ciddi inceleme gerektiriyor. Yemeksepeti Satış Direktörü Korhan Erçin, “Ayrıca, hemen kar edeceğini düşünerek bu işe girmemeli. Başlangıç yatırımına ek olarak, olası senaryolarda en azından 12-18 ay boyunca kar edemese bile şirketin giderlerini karşılayabilecek durumda olmak gerekir” diye uyarıyor.

MÜŞTERİ KAZANMAK VE MEVCUT OLANI ELDE TUTMAK İÇİN İPUÇLARI
Erçin’e göre pazarlama ve tanıtım konusunda bilinçli davranan, bu alandaki adımlarının maliyet ve sonuçlarını iyi analiz eden işletmeler, aynı miktar bütçe ile çok daha verimli sonuçlar alabiliyor. Yeni müşteriler kazanmak ve mevcut müşterileri elde tutmak için yapılması gerekenler ise, herkesin bildiği, “sadakat puanı verme”, “tatlı gönderdim” gibi yaklaşımların ötesine geçiyor. Korhan Erçin, işletmecilerin işlerinin gidişatını kendilerine şu soruları sorarak takip edebileceklerini belirtiyor:

MÜŞTERİM KİM?
Çok klasik olarak, aylık gelirin, sipariş adetlerinin takibi; gelirin kanal bazlı, müşteri segmentasyonlarına göre kırılımı (Telefon siparişi, masa müşterisi, Yemeksepeti gibi veya yeni müşterilerden, eski müşterilerden gibi)

FİYATLANDIRMAM DOĞRU MU?
Karlılığın takibi, doğru şekilde maliyet hesabı, sabit ve değişken giderlerin hesaplanması ve takip edilmesi; günlük değil orta/uzun vade maliyetlerin de hesaba katılarak büyük resimde restoranın gelir/gider dengelerinin hesaplanması ve takip edilmesi.

MÜŞTERİLERİM BENİ TEKRAR TERCİH EDİYOR MU? 
İyi giden bir işletmede yeni müşteri sayısını her ay/her yıl artırırken, düzenli sipariş veren eski müşteri sayısını da artırabilmek gerekiyor. Devamında ise hem yeni müşterilerin hem de devamlı sipariş verenlerin frekansını yani sipariş verme sıklığını artırmak gerekli. Elbette bu aşamada yeni müşteri kazanma maliyetinin de kritik önem taşıdığı unutulmamalı. 

İYİ BİR DENEYİM İYİ BİR YEMEK KADAR ÖNEMLİ
Erçin’e göre, restorancılıkta temel kural müşteriye her an en iyi deneyimi yaşatmak: “İster restoranda ister eve siparişte, müşterilerinize her zaman ‘unutulmayacak’ bir deneyim sunmanız gerekir. Burada kaliteli ve lezzetli bir yemek kadar, ekibinizin yaklaşımı, servis kabınız ve ortam gibi etkenler de aynı derecede kritik.” 

MENÜ İÇERİĞİ BAŞARILI OLMALI
Bir restoranının ürün portföyünün menüde saklı olduğuna dikkat çeken Yemeksepeti Satış Direktörü Korhan Erçin, “Menü içeriği ne kadar başarılı ise restoran zaten kendisini o oranda anlatıyor demektir. Doğru porsiyonda, kaliteli ve lezzetli yemekler sunabilmek için dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri ise doğru menüyü belirlemek” dedi.

d's

Yukarı