Ana içeriğe atla

ops

YEME-İÇME ALANLARINDA LOKASYONUN ÖNEMİ

13.06.2017 - 16:47

Perakende sektöründe başarı; doğru marka, doğru ürün, doğru fiyat ve özellikle doğru lokasyon bileşeninden oluşur. Lokasyon seçimi bir mağaza ya da şubeyi başarıya ulaştıracak en önemli kriterdir. Mağaza görsel ya da konsept olarak ne kadar düzgün olursa olsun, hedef kitlesine uzaksa, başarısızlık da kaçınılmazdır. Öyle ki, mağaza/şube lokasyonu bazen marka imajının katkısını bile gölgede bırakabilir. 

Öncelikle müşteri tercihlerinde lokasyonun önemine değinmek isterim. Günümüzde tüketiciler her konuda olduğu gibi özellikle yeme-içme alanında tercihlerini belirlerken, gidecekleri mekanın lokasyonuna da önem veriyorlar. Başta kolay ulaşılabilirlik tercihleri etkileyen unsur olarak sayılabilir. Zaten yaşamın koşturmacasında boğulmuş, dinlenmek için kendine vakit ayırmak isteyen bir müşteri neden ulaşımı zor bir mekanı seçip de vaktini boşa harcasın değil mi? 
Bir de AVM içerisinde açık ve kapalı lokasyonlar konusu var tabii ki… Bilirsiniz AVM’ler bünyelerinde hem açık/teraslı hem de kapalı/terassız mekanları barındırır. Ancak açık /teraslı mekanlar her zaman için daha popüler olmuştur ki başta sigara içen müşteriler için… Çünkü sigara içeren müşteriler ihtiyaçlarını karşılamak adına ya açık alanları tercih etmekte ya da kapalı bir mekanda yemek yese de, kendini sigara içmek için hemen teraslı mekanlara atmaktadır.  Eeee tabii sigara içerken de mutlaka bir şeyler yemek ya da içmek şart! Sonuç olarak kazanan yine açık alana sahip olan firma ya da firmalar oluyor. Firmalar bunun farkında değil mi? Tabii ki farkında, hatta çoğunluğunun talebi de bu yönde. Talep böyle olunca, yapılan mimari ve konsept çalışmaları da bu kriteri karşılamaya yönelik oluyor. Özellikle yeni nesil AVM’lerde açık alanların bu kadar ön planda olmasını bu kritere bağlı olarak açıklayabiliriz. Evet, yeni nesil AVM’ler bir şekilde bu ihtiyacı karşılamaya çalışıyor ve çalışmalar bu yönde gerçekleşiyor. Peki, yıllardır hizmet veren AVM’ler ne yapıyor? Onlar da boş durmayarak renovasyon sürecinden geçiyor ve fast food alanlarını food court alanlarına dönüştürüyorlar.  
Lokasyon noktasında söylenecek çok şey var ama konuyla ilgili sözleri gerçek öznelere yani firmalara bırakmak en doğrusu olacağından sizlere kısaca özet geçmek istedim.  
Lokasyon perakende sektörü için bu kadar önemliyken; lokasyonun müşteri üzerindeki etkisine ve firmaların lokasyon seçerken nelere dikkat ettiğine lokasyon dosyası kapsamında bakalım...
 

ops

Yukarı