Ana içeriğe atla

playpark

 

YATIRIMCININ BAKIŞ AÇISI ÇOK ÖNEMLİ

18.01.2019 - 16:24

Franchise verirken yatırımcının bakış açısına önem verdiklerini ifade eden Göçmen Börekçisi Genel Müdürü Tanju Taner Dönmez, “Eğer yatırımcı dikkatli bir şekilde mağazayı işletirse hem ciddi şekilde para kazanabiliyor hem de bize değer katıyor.” diyor.

Franchise modeliniz hakkında bilgi verebilir misiniz? Nasıl bir sisteminiz var?
Yatırımcı sosyal medya, telefon ya da mail yoluyla bize ulaştıktan sonra ilk görüşmeyi franchise sorumlumuz gerçekleştiriyor. Tüm şartlarımızı ve işleyiş modelimizi yatırımcımıza anlatıyoruz. Daha sonra yatırımcı seçtiği bölgede dükkan araştırıyor ve önerisini franchise sorumlumuz ile paylaşıyor. Franchise sorumlumuz onay verdikten sonra mimari ekip ölçeklendirme ve yatırım maliyetini çıkartıyor. Projeyi yatırımcıya teslim edip malzeme seçiminde de destek veriyoruz. A’dan Z’ye kullanılan her şeyin konseptimize uygun standartlarda olmasını istiyoruz. Dükkanın tadilatından sonra franchise sorumlumuz operasyon desteği için ekibiyle beraber şubeye gidiyor ve 2-3 hafta kadar işi öğretme adına orada bulunuyor. Sonrasında da rutin olarak denetleme ve ziyaretlerde bulunuyoruz.

Franchise bedeliniz ve şartlarınızdan bahseder misiniz?
Bayilik sistemiyle lezzet zincirimizi geliştirmeyi hedefliyor ve büyümeye devam ediyoruz. Franchise giriş bedelimiz 30 bin TL. 

Franchise verirken nelere dikkat ediyorsunuz? 
Yatırımcının bakış açısı bizim için çok önemli.  Eğer yatırımcı dikkatli bir şekilde mağazayı işletirse hem ciddi şekilde para kazanabiliyor hem de bize değer katıyor.  Bunun yanında mağazanın bulunduğu bölge ve şubenin metrekaresi de bizim için çok önemli. Önünde araç park etme konusunda sıkıntı olmayan mağazaları tercih etmeye, cephesi çok dar olan dükkanları tercih etmemeye çalışıyoruz. 

Franchise vereceğiniz kişilerde aradığınız özellikler nedir?
Öncelikle bu işi yapabileceklerine inanmamız gerekiyor. Markamızı sahiplenecek ve güzel şekilde temsil edecek kişileri tercih ediyoruz. Aynı zamanda yatırım bütçesinin uygunluğuna da dikkat ediyoruz. Öz sermaye dışında borçlanarak böyle bir sisteme girilmesini genellikle tercih etmiyoruz. 

Franchise sisteminin markanıza sağlamış olduğu avantajlar neler?
Türkiye’nin dört bir köşesine ulaşma şansımız oldu. Yurt içinden sonra yurt dışındaki yakın vadeli büyüme hedefimizi Avrupa’ya çevirdik. İngiltere’deki yatırımcılar ile master franchise anlaşması imzalayarak bu konuda önemli bir adım attık.  Beş yıllık süreçte 10 ülkede 200’ün üzerinde mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Amacımız geleneksel tatları tüm dünyaya tanıtmak.

n

Yukarı