Ana içeriğe atla

S

 

“Yatırımcıları özenle seçtik”

16.05.2017 - 13:41

Şu anda 12 bayilerinin olduğunu ve önümüzdeki iki yıl içerisinde yurt dışına da bayilik vermeye başlayacaklarını dile getiren Kahve Tiryakisi CEO’su Recep Arısoy, bununla ilgili altyapı çalışmalarının devam ettiğini de belirtti.

Öncelikle Kahve Tiryakisi firmasını kısaca tanıyabilir miyiz? Firmanız yurt içi ve yurt dışında nasıl bir büyüme stratejisi izliyor? 
Kahve Tiryakisi bir “Dem Kahve Gıda İç ve Dış Tic. Ltd. Şti” kuruluşudur. Yaklaşık 30 yıldır sektörde üretici rolünü üstlenmiş bir firmayız. Şu an mevcut birçok zincir markaya ürün temini yaptık ve halende yapmaya devam ediyoruz. Bayilik vermeye 2014 yılında başladık ve şu anda mevcut 12 bayimiz var. Bayilik sistemine girmeden önce ciddi araştırmalar yaptık. Yaptığımız araştırmalar sonucu karşımıza sistemle alakalı çok ciddi sorunlar çıktı. Mevcut birçok zincir markanın altyapı sorunlarının olduğunu ve sağlıksız büyüdüklerini gördük. Aynı hataları yapmamak adına, öncelikle altyapı çalışmalarını yapıp sistemi sağlamlaştırdık. Sağlıklı büyümek adına her bayilik isteyene bayilik vermemeyi tercih ettik. Yatırımcıları özenle seçtik.  Kısaca tabela satarak, marka olma yolunu tercih etmedik. Verdiğimiz bayiliklerin uzun vadeli olması bizim için çok önemli. Sadece tabela satmak değildir bayilik sistemi… Bu, iç ve dış pazardaki en önemli büyüme felsefemiz…
Önümüzdeki iki yıl içerisinde yurt dışına bayilik vermeye başlayacağız. Bununla alakalı altyapı çalışmaları devam ediyor. Amacımız yurt dışında da sağlıklı büyümek ve sağlıklı büyüyen bir dünya markası olmak.

Franchising her ne kadar avantajlı bir yöntem de olsa riskleri yok değil… Peki, franchising verirken olası riskleri neler, firmalar bu risklerden arınmak adına nelere dikkat ediyor? 
Öncelikle franchising alan için de çok önemli bir sistem. Özellikle orta ölçekli şirketler için bu sistem önem arz ediyor. Franchise sistemi, şirketlerin en önemli nakit getirisini sağlayan kaynak konumunda olmakla birlikte, şirketlerin nakit döngüsünü sağlıyor.
Bireysel bayilik talebinde bulunanlara bayilik vermek çok riskli olmakla birlikte, sistemin yönetilmesini zorlaştırıyor. O yüzden, orta ölçekli şirketleri riski azaltmak adına tercih ediyoruz.

Karlı bir franchise yatırımı için neler yapılmalıdır? Doğru franchise vermek için hangi aşamalara ihtiyaç var? 
Bayilik için açılacak mağazanın konumu ve lokasyonu çok önemli. Bayilik anlaşması yapılmadan önce belirlenen yerin ve lokasyonun fizibilite çalışması yapılmalı ve bölgedeki rekabet analizini gerçekleştirerek diğer markaların eksi ve artıları belirlenmelidir. Yapılacak yatırımda rakip firmaların bir adım önüne çıkmak adına, gerekirse inavosyon yapılmalı.

GGG

Yukarı