Ana içeriğe atla

S

 

TÜRK DÖNERİNİN DÜNYADAKİ SÖZCÜSÜ BEREKET DÖNER

17.09.2019 - 18:03

TÜRK DÖNERİNİN DÜNYADAKİ SÖZCÜSÜ VE SAVUNUCUSU OLDUKLARINI SÖYLEYEN BEREKET DÖNER GENEL MÜDÜRÜ MUHAMMET NEZİF EMEK, HELAL VE GÜVENİLİR GIDA ÜRETİCİSİ OLMA MİSYONLARI GEREĞİ ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ ARTIRARAK, TÜKETİCİLERİMİZİ YENİ ÜRÜNLERİ BULUŞTURMAYI HEDEFLİYOR.

Bereket Döner markası nasıl ortaya çıktı? Markanızın kuruluş öyküsünü ve günümüze kadar kaydettiği aşamaları anahatlarıyla özetler misiniz?
Bereket Döner, 1988 yılında Beyoğlu’nda bir döner restoranı olarak kuruldu. Hem hizmet hem de ürün kalitemizle markamızın ünü arttı ve günümüze kadar ciddi bir bilinirlik oluştu. Şubeler birbiri ardına açılmaya başladı ve Beyoğlu’nda 4 şubeyle günde ortalama 1,5 ton döner satan bir zincir haline geldik. Bereket Döner, özellikle Beyoğlu bölgesinde yaşayanların kalbinde yer etmiş bir marka. Şirketin kurucusu Hayrettin Taşkıran, daha sonra döner fabrikası kurma kararı alıyor ve 1997’de 3 şubeyi satarak Başakşehir’de fabrikayı hizmete sunuyor. Döner üretimine başlayınca franchise sistemiyle büyüme de devam ediyor.

Franchise şube sayısı ve bedeliniz nedir? Şubeler için aylık ciro hedeflerinden bahseder misiniz?
125 şube ile hizmet vermekteyiz. Franchise giriş bedelimiz ise;  franchise yaz kampanyası kapsamında yüzde 50 indirimle birlikte, Bereket Döner Express: (60.000 TL+KDV yerine) 30.000 TL+KDV, Bereket Döner Restoran: (100.000 TL + KDV yerine) 50.000 TL+KDV, Bereket Döner Since 1988 Alakart: (200.000 TL+KDV yerine) 100.000 TL+KDV şeklindedir. Toplam yatırım maliyetimiz; 100 metrekare alanda ortalama 250.000-300.000 TL+KDV arasındadır.

Bereket Döner olarak yıllık 12.000 tondan fazla ürün satışı yapmaktayız. 2019 yılında 5 farklı konseptimizde şubelerimizin aylık ciro hedefleri 50.000 TL ile 500.000 TL arasında değişebilmektedir. Bu ciro hedefleriyle düşük maliyetli (kira, işgücü) örneğin durak restoranlarımız nispeten daha düşük ciroya karşın yaptıkları yatırıma göre oldukça yüksek karlılık oranlarını yakalayabilmektedir. Zaten yüksek ciro hedefleyen noktalarımız elde ettikleri kazançları yeni şubelere yatırarak uzun vadede kazançlarını katlamayı tercih etmektedir. 

Şube açılışlarında ne tür lokasyonları tercih ediyorsunuz?
Türkiye’nin her ilinde halkımıza Bereket Döner lezzetlerimizi sunmayı hedeflemekteyiz, bu nedenle şu anda restoranımızın bulunmadığı illerimiz bizim için ağımızı büyütmede öncelikli öneme sahip. Belirlediğimiz bu illerden gelen franchise taleplerini bu nedenle ivedilikle değerlendiriyoruz. Tabi ki diğer illerimizden gelen yoğun talepleri de değerlendiriyoruz ancak gelen tüm taleplerin lokasyon analizini, restoranın hitap ettiği nüfus, tahmini ciro seviyeleri ve marka imajımıza katkısı gibi bir çok kriter eşliğinde yapmaya özen gösteriyoruz. Bu kriterlerden geçemediği için onaylamadığımız lokasyonlar ve işletmeci adaylarımız oluyor tabii ki. Bu gibi durumlarda ya farklı lokasyon ya da işletmeci alternatifleriyle ilerleme yolunu tercih ediyoruz. Yaptığımız bu analizler o kadar detaylı ve gerçekçi ki yatırımcı adaylarımıza yatırımlarını belli ölçülerde geri alacağımızın garantisini vermekte hiç bir çekince görmüyoruz.

Bayilere sağladığınız desteklerden bahseder misiniz?
-2019 yılı içerisinde Bereket Döner ailesine katılmak isteyen franchise adayımız şubesini minimum 1 yıl işletmiş olmak şartı ile sözleşmenin ikinci yılında devretmek ister ise yatırım maliyetinin (franchise bedeli ve mimari bedel hariç) yüzde  50’sini biz yüklenip şubeyi devir alıyoruz.

-Franchise’larımızdan Royalty bedeli almamaktayız. Bereket Döner franchise kurgusu kazan kazandır üzerine kurulu bir sistemdir. Royalty yani marka imtiyaz bedelinin alınmamasının ana nedeni, iş ortaklarımızın kazancını maksimize etmektir. Bu bedeli almamız sayesinde yatırımcılarımızın karlılığı artıyor, zira tüm karlılık restoranda kalmış oluyor. Bu sayede yatırımcılarımızın motivasyonu artarak, markamıza olan sadakati/memnuniyeti artıyor. 

- Franchise sistemimizde yatırımcılarımıza  sunulan Operasyon, Eğitim, Bilgi işlem ve Lojistik giderleri firmamız tarafından karşılanmakta ve bunlar için ek bir masraf yansıtması yapılmamaktadır.

-Şubelerimizde satılan tüm ürünler Bereket Döner tarafından en kaliteli ürünler arasından seçiliyor ve merkezi anlaşmalarla piyasa fiyatının oldukça altında şubelerimize sunuluyor.

Sektörün büyümesindeki etkenler neler?
Geleneksel lezzetler özellikle de döner Türkiye’nin dünyadaki en önemli yemeği, ve dünyada her gün daha çok kişi bu lezzeti tadıyor ve tattıkça da daha fazla kişinin tercihi olmaya başlıyor. Döner, farklı form ve isimler altında da olsa, halihazırda dünyanın en yaygın fast food çeşitlerinden biri olmuş durumdadır. Döner, aynı zamanda ev dışında yiyebileceğiniz en sağlıklı ürünlerden biri olduğundan Türkiye’de de oldukça fazla tercih edilmeye devam ediyor. Sektörün büyüme ve yayılma hızı artarak devam etmekte. Dünyada en büyük beslenme sorunlarından biri olan obeziteye karşı artan bilinç de dönerin tercih edilme oranını artırmaktadır. Ülkemizdeki tüketicilerin bu konuda bilinçlenmesi de, Türkiye’de döner ve benzeri sağlıklı ürünler sunan zincirlerin sayısında artışın yaşanmasını sağlayan faktörlerden biri.

Önümüzdeki dönemde ne gibi yatırımlarınız olacak? Ortadoğu’da hakim olduğunuz bölgeler nereler ve hangi yatırımlarla varlığınız devam edecek?
Önümüzdeki dönemde farklı marka ve konseptlerimizle ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz. Helal ve güvenilir gıda üreticisi olma misyonumuz gereği ürün çeşitliliğimizi artırarak, tüketicilerimizi yeni ürünlerimizle buluşturmayı planlıyoruz. Ayrıca “Türk dönerinin dünyadaki sözcüsü ve savunucusu” olarak yurt dışındaki restoran yatırımlarımıza da devam ediyor olacağız.

Bereket Döner Ortadoğu yatırımları kapsamında Umman'da yeni şubesini 12 Eylül'de açıyor. Umman'ın Muscat kentinde 130 metrekare büyüklüğündeki yeni restoran, Bereket Döner'in Ortadoğu açılımında en önemli merhale olarak görülüyor. Şubemizin tasarımında geleneksel çizgilerimizi ön plana çıkardık. Türkiye'de yetişen 15 deneyimli personelin çalışacağı Muscat restoranımızı bu ülkede öncü bir yatırım modeli olarak görüyoruz. Suudi Arabistan şubelerinin ardından Körfez'in en güçlü ülkelerinden Umman, bu ülkede kurumsal manada açılan ilk Türk restoranı ile tanışırken, bölgede yeni şube hazırlıklarımız devam ediyor. Umman şubemizin tüm ürünleri Türkiye'den ihraç edilmektedir. 

GGG

Yukarı