Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

Tavuk Dünyası sağlam ve kontrollü bir şekilde büyüyor

10.04.2018 - 16:32

Tavuk Dünyası CEO’su Volkan Mumcu, “2018 yılında öncelikli hedefimiz franchise yapımızı daha da büyüterek Türkiye’nin farklı bölgelerinde daha fazla potansiyel yatırımcıya ulaşmak” dedi.

Franchising, firmaların büyüme hedeflerine ulaşmasında önemli stratejik yöntemlerden birisi… Sizin büyüme hedeflerinize ulaşmada franchise vermenin ne gibi etkileri oldu? 
Tavuk Dünyası olarak bizim markamız franchise modeli ile büyüyen bir yapıda. Açıkçası doğru bir sistemle yönetilen bu iş modelinin gerek yatırımcısı gerekse de markanın kendisi için farklı birçok avantaj barındırdığını ve sağladığını düşünüyoruz. Bu avantajlar göze alındığında, bu modelin geleceğinin parlak olduğunu da söyleyebiliriz. Franchising modeli ile bayilerimiz tarafından yönetilen restoranlarımızın toplam ciromuza olan katkısı 2016 yılı sonu itibarıyla yüzde 87 olurken; 2017’ yılında ise bu katkı yüzde 85 olarak gerçekleşti.

Franchising koşullarınızdan kısaca bahseder misiniz? Dikkat ettiğiniz unsurlar nelerdir?
Başlangıç olarak 50 bin Euro marka kullanım hakkı bedeli talep edilmekte...  Tavuk Dünyası’nın bir restoranı için ortalama yatırım maliyeti 600-800 bin TL dolaylarında gerçekleşiyor; royalty fee ve reklam katkı bedeli olarak yüzde 5 ciro primi alıyoruz. Yatırımcılarımızla anlaşmalarımızı 5 yılı kapsayacak şekilde imzalıyoruz.
AVM’lerde 100-250 metrekare, cadde restoranlarında ise 250 metrekare ve üzeri mekanları tercih ediyoruz. Ziyaretçi sayısı yüksek prestijli AVM’leri, cadde restoranlarında ise iş yerleri ve AVM’lerin yakın olduğu öğle ve akşam saatlerinde hareketliliği olan merkezi bölgelerdeki caddeleri hedefliyoruz.
Metrekare ve fiziki yapıya göre özel olarak iç mimari çalışma yaparak şubenin nihai halini 3 boyutlu modelleyerek belirliyoruz ve bu doğrultuda inşaat çalışmalarına başlıyoruz.  Restoran açılışlarından, personelin seçimine ve akademi restoranlarında eğitimine kadar tüm safhalarında yatırımcılarımıza destek oluyoruz. Menü, broşür, poster vb. tüm görsel ihtiyaçlarını merkezimiz bünyesinde sağlıyoruz. Bunun dışında 12 ay boyunca sosyal medya, dijital proje desteği ile yılın yarısından fazla döneminde TV reklam desteği sağlıyoruz.
Kendi tesisimizde el değmeden hazırlanan, marine edilmiş ürünlerimizi vakumlu ambalajlarda, şoklama yapmadan +4°C’de soğuk zincirle şubelerimize lojistik desteği de sağlıyoruz.

Franchise vermiş olduğunuz şubelerinizde ürün ve hizmet farklılığı oluyor mu?
Tavuk Dünyası olarak ister kendi işlettiğimiz isterse de franchising modeliyle yatırımcılarımızın işlettiği restoranlarımız olsun; hepsi Tavuk Dünyası markası değerlerini müşterilerimize ve çalışanlarımıza deneyimlettiğimiz bir dünya bizim için. Bu nedenle şu anda Tavuk Dünyası markasıyla hizmet veren tüm restoranlar bizim için aynı değer ve öneme sahip. Tüm restoranlarımızı aynı sıklıkta denetliyor; gizli müşteri ve kendi denetim ekiplerimizle hijyen ve gıda güvenliği konusunda denetlemeler yapıyoruz. Hepsinin markamızı aynı kriterler kapsamında temsil etmesi için gerekli tüm çalışmaları yapıyor, eğitimler veriyor ve ihtiyaç duyulan tüm konularda gerekli desteği sağlıyoruz.

Mevcut franchise şube sayınız nedir? Gelecek dönem hedeflerinizden bahseder misiniz?
Şu anda 36 ilde 145 restoranımızla hizmet veriyoruz. 145 restoranın 123 tanesi yatırımcılarımız tarafından yani franchise sistemimizle Tavuk Dünyası ailesine katılan restoranlar. 
Tavuk Dünyası, hızlı ancak sağlam ve kontrollü şekilde büyüyen bir marka... Biz de önümüzdeki dönem için bu yaklaşımla yine önemli hedefler belirledik. 2018 yılında öncelikli hedefimiz franchise yapımızı daha da büyüterek Türkiye’nin farklı bölgelerinde daha fazla potansiyel yatırımcıya ulaşmak. Bu yılın sonuna kadar 35 yeni restoran açmayı hedefliyoruz. Restoranlar da dahil şu anda toplam çalışan sayımız 2 bin 300 kişi. 2018 boyunca gerek açılacak yeni restoranlar gerekse de genel merkezimize yapacağımız yeni alımlarla birlikte çalışan sayımızı da ortalama yüzde 50’nin üzerinde artırmayı öngörüyoruz.

ds

Yukarı