Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

“Şubelerimizin yüzde 70’i franchise’lerimize emanet”

10.04.2018 - 16:39

TÜRKİYE’DE FRANCHISE SİSTEMİNİN GELİŞMEDİĞİ YILLARDA FRANCHISE VEREREK BÜYÜMEYE BAŞLADIKLARINI SÖYLEYEN DOMINO’S PİZZA TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ ASLAN SARANGA, FRANCHISE KOŞULLARI HAKKINDA BİLGİ VERDİ.

Domino’s Pizza olarak çok gelişmiş, detaylı ve hassas bir franchise sistemleri olduğunu söyleyen Domino’s Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, “Dünyada kanıtlanmış bu sistemi Türkiye ve bölgede çok başarılı bir şekilde uyguluyoruz. Türkiye’de henüz bu sistemin gelişmemiş olduğu yıllarda biz franchise vererek büyümeye başlamıştık bile. Yıllar içerisinde oturttuğumuz standartlar sektörümüz için örnek teşkil eder hale geldi” dedi. 

“KENDİ İÇİMİZDEN GİRİŞİMCİLER ÇIKARIYORUZ”
Yeni lezzetleri, inovasyon yatırımları ve pazarlama faaliyetleri ile franchise’larının başarısına her an destek olduklarına değinen Saranga, “Açtığımız franchise okulunda eğitimlerimizle fark yaratıyoruz. Ayrıca en önemli özelliklerimizden biri de, kendi içimizden girişimciler çıkarıyor oluşumuz. Şu anki franchise’larımızdan 60 tanesi daha önce Domino’s Pizza çalışanıydı, bugün ise kendi işlerinin sahibi” diye belirtti. 

FRANCHISE GİRİŞ BEDELİ 50 BİN USD
“Franchise giriş bedeli 50 bin USD. Bununla birlikte, işletmenin başında duracak kişinin en az yüzde 51 hisseye sahip olmasını ve ortalama kurulum maliyeti olan 550 bin TL + KDV yatırımı karşılayabilmesini istiyoruz. Toplam yatırım değeri kiralanan dükkanın metrekare alanı, cephesi, kiralandığı andaki fiziksel durumu ile orantılı olarak farklılık gösterebiliyor. İdeal metrekare değerleri 90-150 metrekare arasında değişiklik gösteriyor. Yatırım bedeli eğitim, isim hakkı, dekorasyon, fırın gibi pek çok kalemi kapsıyor” diyerek franchising koşullarından bahseden Saranga sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Dükkanın açıldığı günden itibaren yatırımcılarımızla anlaşma süremiz 10+5 yıl oluyor. İşletme esnasında tüm franchise’ler, royalty ve reklam fonu katılım payı ödüyorlar. Ek olarak, bu kişilerin zamanının büyük bölümünü ve enerjisini Domino’s Pizza dükkanına adamasını bekliyoruz. Franchise’lerimizin ayrıca, ön protokol dönemindeki teorik ve pratik eğitimlerde de başarılı olmaları gerekiyor.”

ŞUBELERDE MENÜ VE İŞLEYİŞ AYNI
Franchise verdikleri şubelerde ürün ve hizmet farkı olmadığını belirten Saranga, “Menümüz ve işleyişimiz tamamen aynı. Tek fark, bulunduğu lokasyona ve diğer bazı dinamiklere göre değişmekle birlikte, kimi şubelerimizde oturma alanları daha genişken, diğerlerinde eve siparişin yoğunluğunu kaldırabilecek farklı mekan kullanımlarının söz konusu olabilmesi” dedi.
Bir markanın franchise başarısını ölçmenin en önemli kıstaslarından birinin bu alanlarda standardizasyonunun sağlanabilmesi olduğunu söyleyen Saranga,  “Bu da tedarikten servis anına kadar A’dan Z’ye her aşamanın en hassas şekilde planlanması ve bu planın aynı hassasiyetle uygulanmasıyla mümkün olur. Domino’s Pizza’da globalden gelen know-how’ımız, tecrübemiz ve özellikle son yıllarda teknolojiye yaptığımız önemli yatırımlar sayesinde süreci minimum hata ile yönetmeyi başarıyoruz” ifadelerinde bulundu.

514 ŞUBENİN 372’SİNİ FRANCHISE’LAR İŞLETİYOR
Türkiye’de 514 şubelerinin bulunduğunu ve bunlardan 372 tanesinin franchise’lar tarafından işletildiğini belirten Saranga, “Şubelerimizin yüzde 70’i franchise’lerimize emanet” şeklinde konuştu.

ds

Yukarı