Ana içeriğe atla

playpark

 

SİMİT SARAYI BÜYÜMESİNE HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR

26.06.2018 - 17:53

Bir dünya markası olarak 22 ülkede bulunan mağazalarında günde 1 milyon kişiyi ağırladıklarını belirten Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukcu, franchise sisteminin doğru altyapı ile kurgulandığında büyüme için en doğru yöntem olduğunu ifade etti.

Markanızın gelişim sürecini kısaca anlatır mısınız?
Misafirlerimize günün her anında taptaze lezzetler sunabilmek ve geleneksel ürünlerimizi dünyaya tanıtmak hedefiyle 2002 yılında Simit Sarayı olarak yola çıktık. 2012 yılından itibaren yeni pazarlar ve mevcut ülkelerde hızlı büyüme stratejimizi sürdürüyoruz. Bir dünya markası olarak 22 ülkedeki mağazalarımızla günde 1 milyon misafiri ağırlıyoruz. Ulusal ve uluslararası birçok ödüle layık görüldük ve her gün 11 bin 250 çalışanımızla dünyada misafirlerimize “Afiyet Olsun” diyoruz.

Peki, bu başarınızda en büyük etken ne oldu?
Türkiye’nin kültürel değerlerinin zenginliği ve lezzetlerimizi dünyaya tanıtma hedefiyle yola çıktık. Bugün geldiğimiz noktada, Türkiye’den de bir dünya markası çıkabildiğini göstermiş olduk. Simit Sarayı’ndan yola çıkarak şunu söyleyebilirim ki, Türk markaları artık dünyada talep edilen noktada.  

Markanızın büyümesi ve gelişmesi adına neler yapıyorsunuz?
Hem yurt içinde, hem de yurt dışındaki Ar-Ge merkezleri ürün çeşitliliği konusunda çalışmalarını sürdürüyor. Ar-Ge merkezlerinde Türk, İngiliz, İtalyan ve Fransız uzmanlar çalışıyor. Bizim adımız Simit Sarayı ancak ürün çeşitliliğimiz çok fazla, A la Carte ürünlerimiz çok beğeniliyor. Yurt dışındaki yapıya ayak uydurmak için yenilikçiliğine devam eden Simit Sarayı’nın mimari ekibi,  yeni konseptler üzerinde çalışıyor. Londra Chelsea Kingsroad’daki son mağaza açılışı gösterdiki, İngilizler Simit Sarayı’nı çok sevdi. Leicester Square’daki 500 metrekarelik Simit Sarayı Mağazası’nı açtık. Bu yıl sonu itibariyle Simit Sarayı, dünyanın 25 ülkesinde olacak.  Dünyanın farklı ülkelerinden Simit Sarayı açma talepleri geliyor ancak fizibiliteye göre karar veriyoruz. 

Franchise veriyorsanız bunun gelişiminizdeki payı nedir?
Yatırımcılarımızın markamızı iyi anlamaları, hizmet ve ürün kalitemizi göz önünde bulundurmaları önceliklerimiz arasında yer alıyor. Franchise alan yatırımcılarımızı açılış öncesinde lokasyon temini, ekip ve işletmeci eğitimi gibi süreçlerde destekliyoruz. Yatırımcılarımız, bir mağazada başarıyı yakaladıklarında daha çok mağaza ile bu aileden daha büyük pay almaya başlıyorlar.
Avrupa ve Suudi Arabistan başta olmak üzere, faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde başarıyla test ettiğimiz büyüme potansiyeli ve tüketicinin olumlu reaksiyonları neticesinde, bu pazarlarda büyüme kararı vermemiz kaçınılmaz oldu. Franchise sistemi doğru altyapı ile kurgulandığında büyüme için en doğru yöntem olarak adlandırılabilir. Yerinde yönetimin sağladığı; hem satış hacmini hem de operasyonel karlılığı artırıcı etkenler büyümeye hız kazandırıyor. 

Gelecek dönem yatırım planlarınızdan bahseder misiniz? Hedeflerinizde neler var? 
Yurt içi ve yurt dışı yatırımlarımız hızla devam ediyor. İngiltere’de kısa süre içinde aktif hale getireceğimiz fabrikamızın yatırımları uzun süredir sürüyor. Ayrıca dünyada yeni mağaza yatırımlarımız devam ediyor.

playpark

Yukarı