Ana içeriğe atla

d's

 

Sıklıkla görmeye alışacağınız bir marka büyüyor; Arden Fried Chicken

02.08.2017 - 09:44

Kendi tavuklarını özenle yetiştirip, yine aynı özenle müşterilerine sunan Arden Fried Chicken kısa sürede tavuk severlerin gözdesi olmaya başladı bile… Bu kadar kısa sürede sevilen markanın kuruluş serüvenini, şu an yürütmüş oldukları çalışmaları ve gelecek dönem hedeflerini Arden FC Genel Müdürü Sayın Servet Aydın ile görüştük. Aydın, şu an 5 olan restoran sayısını markanın hak ettiği yere ulaşabilmesi adına daha da artıracak stratejiler üzerinde çalışmalarını yürüttüklerini belirtti. 

Arden FC’nin gıda sektöründeki serüveni nasıl gelişti, kısaca dinleyebilir miyiz? 
Arden Fried Chicken olarak baktık ki ulusal ve uluslararası fast food zincirleri arasında  “güvenle” tercih edebileceğimiz, “sağlıklı” ve “helal” diyebileceğimiz alternatiflerin sayısı oldukça az... Bunun yanında temelde ihtiyacımız olan tavukları yine kendi çiftliğimizde özenle ve güvenle kendimiz yetiştiriyoruz... O zaman dedik ki; “Neden hem damak tadımıza hitap eden hem de güvenle tüketebileceğimiz bir markamız olmasın?”
Bu fikirden hareketle, yaklaşık 2 yıl süren Ar-Ge çalışmalarımız sonucu lezzetimizi misafirlerimize sunacak standarda getirdik ve kurumsal kimliğimizle ilk restoranımızı 18 Mayıs 2016 tarihinde Bayrampaşa Axis AVM’de hizmete sunduk.
Arden FC’de, Akdeniz Toros markamızla kendi çiftliğimizde vejetaryen yem ile beslediğimiz, elektroşoksuz kesim yaparak kuru yoluma tabi tuttuğumuz tavuklarımızı Arden Fried Chicken olarak müşterilerimize gururla sunuyoruz.  Çünkü bizim lezzetimiz baharat veya soslardan değil, tamamen doğal tavuklarımızdan geliyor.

Zincirleşme noktasında daha çok AVMleri mi yoksa caddeleri mi ya da her ikisini de mi tercih ediyorsunuz? Neden? 
Aslında her ikisi de büyüme hedeflerimiz arasında yer almakta. Temelde bu konuda net bir ayrım gözetmemekle birlikte, AVM’lerimizin alışveriş kültürümüzdeki ağırlığı sebebiyle elbette daha çok misafirlerimizle AVM’lerimizde buluşmayı hedefliyoruz. İlk restoranımızı İstanbul Bayrampaşa Axis AVM’de açmamızın ardından, sırasıyla İstanbul Canpark AVM, Ankara Acity Premium Outlet Center AVM, Adana Park Adana AVM misafirlerimizle buluşma noktalarımız oldu. Haziran ayında da 5 katlı devasa bir Arden FC’mizi, Antalya Kapalıyol’da bir cadde restoranı olarak misafirlerimizin hizmetine sunmuş bulunuyoruz.  Böylece Arden FC henüz 1. yılını tamamlarken 5. restoranını misafirleriyle buluşturmuş oldu.
Öncelikli planımız seçkin AVM’lerden işe başlayarak yakın gelecekte tüm Türkiye’ye Arden FC’yi sevdirmek ve tercih edilen marka olmak. Arden Fried Chicken’ı girişimciler tanıdıkça, tüketiciler ise tattıkça daha çok sevecekler. Sağlıklı, güvenilir ve yerli bir fast food zincirini önce ulusal ardından da uluslararası bir marka haline getirmek en büyük hedefimiz.

Şubeleşmenin ne gibi zorlukları vardır? Kontrolü nasıl sağlıyorsunuz?
Günümüzde markaların karşılaştığı en temel güçlük şube sayısı arttıkça aynı kaliteyi yeni noktalara taşıyamamaktır.  Bunun için hem operasyonunuzun hem de destek birimlerinizin süreçlerinin birbiriyle uyumu gerekir. Ancak tüm bunları sağlarken en çok odaklanmamız gereken nokta ise restoranlarımızda misafirlerimize hizmet veren arkadaşlarımızdır. Çünkü her bir misafirimize karşı markamızı onlar temsil ediyorlar. Bu nedenle yaptığımız işin sadece kaliteli bir ürün satışı olmadığını aynı zamanda misafirlerimize güzel bir deneyim sunmak olduğunun bilincindeyiz. Bu bilinç her yeni restoranı bünyemize katarken doğru karar vermemize yardımcı oluyor. 
Arden FC olarak öncelikle çok genç, dinamik ve teknolojiyi iyi kullanan ve alanlarında profesyonel bir ekibe sahibiz. Her bir takım arkadaşımız ise işine sadık, özverili ve niçin Arden FC’de çalıştıklarını ve bu ailenin bir üyesi olduklarını çok iyi biliyorlar. Arden FC bu donanımlı ekibiyle tüm bu süreçleri kolaylıkla yürütmekte. Tüm bunlar bir arada olduğu sürece yeni restoranlar açma konusunda önümüze çıkan engelleri aşmamamız için hiçbir neden yok.  

Yeme-içme sektöründeki birçok markada şubeler arası lezzet farkı oluyor. Bunun olmaması için öncelikli olarak nelere dikkat etmek gerekiyor? 
Öncelikle bu konuda marka standartlarının çok iyi belirlenmesi ve uygulanması gerekiyor. Ayrıca lezzeti tüm restoranlarda aynı tutmak için de iyi seçilmiş, eğitilmiş ve yaptığı işe inanan bir ekiple yola çıkmanız gerekiyor. Elbette standartların sürekli kontrol altında tutulması için denetlenmesi de önemli bir kriter.
Biz restoranlarımız veya destek ofisimizde görev yapacak tüm takım arkadaşlarımızı iki hafta süren temel bir eğitimden geçiriyoruz. Bu süreçte, onlara markamızı, misafirlerimizin beklentilerini ve hedeflerimizi anlatıyoruz. Onları da hedeflerimize ortak ediyoruz ki beraber koşalım, beraber dinlenelim. Bu ortaklığa iyi bir eğitim ve denetim sistemini de eklediğimizde standartlarımızı tüm restoranlarımızda yakalamayı başarıyoruz.

Geleceğe yönelik planlarınızdan bahsedelim biraz da... Neler planlanıyor? 
Arden FC ilk yılında 5 restorona ulaşarak çok büyük bir ivme yakladı. Bunu yaparken de kendisini misafirlerine sevdirmeyi başardı. Amacımız bu ivmeyi sürekli yukarıda tutmak ve lezzetli tavuğumuzu her geçen gün farklı bir noktada yeni misafirlerimize tattırmak. Şu anda markamıza karşı çok büyük bir memnuniyet ve yeni yerler açılması için talepler var. Çok kısa zamanda Arden FC hem yurt içi hem de yurt dışında birçok noktada Arden FC severlerle buluşacak.  Ayrıca bu vesile ile bizden olumlu haber bekleyen yatırımcı adaylarımıza da bir müjde verelim. Arden FC çok yakında franchising sistemine geçerek yeni iş ortaklarıyla birlikte büyüme modeli sunacak. Bu anlamda Arden FC’nin adını çok sık duyacağımız günlerin geldiğini söylemekten büyük memnuniyet duyuyoruz.
Biz Arden FC’yiz, vejetaryen yemlerle beslenip elektroşoksuz kesilen ve kuru yolumla tüm süreçlerine özen gösterilen yüzde 100 doğal ve yüzde 100 helal tavuğumuza sonuna kadar güveniyoruz. Elbette bu mükemmel ürünü restoranlarımızda sunma serüveninde yer alan tüm ekibimize de… Tüm misafirlerimizi de bu lezzeti keşfetmeye davet ediyoruz. Siz de göreceksiniz ki, “Biz Arden FC olarak, bildiğiniz piliçlerden değiliz!”

d's

Yukarı