Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

PASAPORT PİZZA 20 YILDIR LEZZET GELENEĞİNİ SÜRDÜRÜYOR

10.04.2018 - 16:43

Pasaport Pizza Genel Müdürü Mükremin Özdemir: “Anadolu’da çoğu bölgede, halkımız Pizzayı bizimle tattı. İlk olmak marka bilinirliği açısında çok önemli…”

Pasaport Pizza’nın kuruluşundan bize kısaca bahseder misiniz?
Pasaport Pizza, lezzet geleneğini 1998 yılında adını aldığı İzmir’in Pasaport semtinde ilk restoranı ile yaşatmaya başlamıştır. Pizza sektöründe yaygın olarak kullanılan donuk hamur sistemini bozarak özel tekniklerle her gün taze hamur ile üretilen pizzaları ve zengin menüleriyle kısa zamanda tüm İzmirlilerin sevgi ve beğenisini kazanmıştır.  
Pasaport Pizza 2005 yılında 35 bayi sayısına, 2010 yılı sonunda 57 bayi sayısına, 2015 yılı sonunda 73 bayi sayısına ulaşmıştır. Son üç yılda ise 27 bayi açılışı yapılarak 42 ilimizde 100 bayiye ulaşılmıştır.   
                                                                                                                                                                                                                     
İzmirliler tarafından benimsenmiş bir markasınız. Peki, Ege bölgesi dışında nerelerde hizmet veriyorsunuz? 
Yüzde 100 yerli sermaye ile 20 yıldır faaliyet gösteren firmamız Edirne’den Şırnak’a, Artvin’den Muğla’ya, Trabzon’dan Antalya’ ya kadar 42 ilimizde ve 100 bayisiyle yılda 7 milyon insanımıza lezzetini ulaştırıyor. Şu anda il bazında penetrasyon oranı en yüksek markalardan biriyiz.
Şube sayımızın en çok olduğu iller; İzmir (15), Antalya (7) , Bursa (6) , Diyarbakır(6) , Mardin (5) , Şanlıurfa (4) ve Karabük (4) . Bu illerimizde marka bilinirliği çok yüksek…  Anadolu’da çoğu bölgede, halkımız Pizzayı bizimle tattı. İlk olmak marka bilinirliği açısında çok önemli… 

Sizi diğer markalardan ayıran ürün ve hizmet farklarınız nelerdir? 
Pasaport Pizza’yı diğer markalardan ayıran en önemli özelliği; pizza hamurunun her gün bayilerinde günlük olarak hazırlanması, kullanılan malzemelerin doğallığı ve kalitesi…  Bayilerimizin en önemli kriterlerinden birisi de müşterilerimizin aldığı hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti... 

Sektörde 20. yılınızı doldururken Anadolu Markaları Ödülüne layık görüldünüz. Bununla ilgili neler söylemek istersiniz?
Anadolu Markaları Ödülleri, Anadolu’da kurulup, markalaşma yolunda yakaladığı başarılarıyla göz dolduran firmalara veriliyor. Bu yarışma Anadolu’daki markalaşma atağını ortaya çıkarmak ve desteklemek adına büyük önem taşıyor.  Ülkemizde uluslararası büyük reklam desteği olan markaların arasında rekabet edebilmek ve lezzetiyle fark yaratarak zirve yarışı yapmak bizleri mutlu ediyor. Bundan dolayı bu ödül bizim için büyük bir onur kaynağı. 

Franchise koşullarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Her şeyden önce ilk şartımız doğru yatırımcı ve doğru bir lokasyon olması.  Çok doğru bir lokasyonda iyi bir işletmeci bulamazsanız başarı şansınız çok düşük olur. Franchising verirken çok uzun görüşmelerle girişimcinin bu iş için doğru seçim olup olmadığını değerlendiriyoruz. Fizibilite çalışmaları sonucunda bayi adayına öncelikle bir maliyetleme yapıyoruz. 
AVM ve caddelerde farklı bir maliyet oluşmakta olup, yatırım miktarı 250 bin TL ile 400 bin TL arasında değişiklik gösteriyor. Bizler bayilerimizin kazancı olan ciro üzerinden herhangi bir pay almadığımız için bayilerimiz çok daha avantajlı bir konumda bulunuyor. 

Gelecek dönem hedefleriniz nelerdir?
2018 yılında bayi sayısı olarak yüzde 20, cirosal anlamda ise yüzde 50’lik bir büyüme ile toplamda 100 milyon TL’lik ciro hedefliyoruz. Bunun yanı sıra 81 ilde bayiye sahip olarak tüm Türkiye’de üretim yapan bir pizza zinciri olmayı planlıyoruz.

ds

Yukarı