Ana içeriğe atla

S

 

Önce ürün kalitesi oturtulmalı, sonra şubeleşmeli…

16.01.2017 - 12:04

“Şubeleşirken dikkat edilmesi gereken nokta her şubede aynı kalite ve hizmeti sağlayabilmek…” açıklamasında bulunan Hamsi Finger Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dilek Gediz, “Biz Hamsi Finger olarak şubeleşirken, dekorasyondan, ürün ve hizmet kalitesine kadar her şeyin aynı standardizasyonda olmasına özen gösteriyoruz” dedi. 

Günümüzde varlığı yoğun bir şekilde hissedilen rekabete yönelik yapmış olduğunuz çalışmalar nelerdir? Rakiplerinizden ayrışmak adına neler yapıyorsunuz?
Hamsi Finger olarak biz, rekabet stratejilerinden farklılaşmayı benimsemiş firmalardanız. Ürünlerimizin kalitesi, geleneksel lezzeti evrenselleştirme adına yapmış olduğumuz soslar ve baharatlar bizi rakiplerimizden ayıran en büyük özelliğimiz. Yoğun rekabetin yaşandığı yeme-içme sektöründe rakiplerimizden ayrışmak için ürün kalitemizin yanında verdiğimiz hizmet de bizim için çok önemli, restoranlarımızda ürünlerimizin keyfini çıkaran misafirlerimize ve evlerine paket servis yaptığımız tüketicilerimize zamanında, doğru siparişleri götürerek Hamsi Finger keyfini yaşatmak, tüketici memnuniyetini sağlamak, rekabette en büyük avantajımız…
Tüm şubelerini franchise sistemi ile yöneten bir firma olarak her noktada aynı ürün kalitesi ve hizmeti sağlamak için franchise ve personel seçimine özen gösteriyoruz.  Müşteri memnuniyetini artırmak adına şubelerimizdeki personele düzenli olarak eğitimler veriyoruz. Tüm bunların sonucunda kaliteli ürünler ve iyi bir hizmet ile sağlanmış müşteri memnuniyeti rakiplerimizden ayrışmamızı ve tercih edilmemizi sağlıyor.

Evet, global dünyada yaşıyoruz ve zaman insanlar için olduğu kadar firmalar için de çok önemli. Bu nedenle hızlı olmak firmaların adeta olmazsa olmazı… Hızlı olmanın koşulu da tabii ki şubeleşmek… Peki, şubeleşirken dikkat edilmesi gereken unsurlar neler?
Globalleşen dünya ile birlikte eskiden hakim olan “başka şubemiz yoktur” anlayışı da geride kalalı çok oldu. Günümüz koşullarında firmalar ne kadar sayıda şubelerinin olduğuyla övünür hale geldiler. Gıda sektöründeki büyüme, yabancı markaların Türkiye pazarına giriş yapması rekabeti alevlendirdi. Sizin markanızın olmadığı pazarlarda, rakibiniz olan diğer markaların olması potansiyel müşterilerinizi kaybetmenize neden olur. Bu yüzden marka tanınırlığının artması, tercih edilen bir ulusal marka olmak için hızlı şubeleşme önem taşıyor. 
Şubeleşirken dikkat edilmesi gereken nokta, her şubede aynı kalite ve hizmeti sağlayabilmek… Bugün dünyaca ünlü markalara baktığınızda, dünyanın her yerinde aynı ürünü, aynı kalitede verebiliyorlar. Bu da mevcut markaları tercih sebebi yapıyor. Biz Hamsi Finger olarak, şubeleşirken dekorasyondan, ürün ve hizmet kalitesine kadar her şeyin aynı standardizasyonda olmasına özen gösteriyoruz.

Bir diğer konuda lezzet meselesi… Çoğu zaman firmalar hızlı olmak için lezzetlerinden fedakarlık edebiliyor. Sizce bu ne kadar doğru bir yaklaşım? Her iki kriteri karşılamak adına firmalar bir şey yapamaz mı ya da neler yapılabilir?
Daha hızlı yayılabilmek için lezzetten fedakarlık etmek büyük bir yanlış. Hiçbir tüketici lezzetinden memnun kalmadığı markayı sayıca fazla şubesi olduğu için tercih etmez. Sadık müşteriler elde etmek ve müşteri memnuniyetini sağlamak için ürün hizmet kalitesi, şube sayınızdan çok daha önemlidir. Lezzetinden ödün veren markaların tüketicilerin tepkisini nasıl çektiklerine ve hızlıca yayıldıkları gibi sektörden hızlıca silinişlerine de pek çok kez şahit olduk. Lezzette sorun yaşamadan şubeleşmenin tek yolu, ürün kalitesi ve standardizasyonunu oturttuktan sonra şubeleşmeye başlamaktır. 
 

n

Yukarı