Ana içeriğe atla

ops

Mersin’den Türkiye'ye yayılan tantuni lezzeti

13.06.2017 - 16:25

Tantuni lezzetini Türkiye’ye yayma kararı alan Göksel Tantuni’nin büyüme stratejilerini ve franchise yatırımlarını Göksel Tantuni Operasyon Direktörü Şaban Yoldaş ile konuştuk. Yoldaş, 2017 sonuna kadar minimum 20 şubeye ulaşmak istediklerini ve ilerleyen dönemlerde de şube sayılarını artırmayı planladıklarını dile getirdi.

Firmanız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Göksel Tantuni, Tantuni denildiğinde akla gelen Mersin’de 1977 yılında kuruldu. 40 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Göksel Tantuni, Türkiye'nin dört bir yanından Mersin ve Adana'ya gelen ziyaretçilerin yanı sıra ünlü sanatçıların da favori tadı olmayı başardı. 
Tantuni lezzetini Türkiye'ye yayma kararı alan işletme, bu karar doğrultusunda bayilik süreçlerini profesyonelce yürütmek, aynı zamanda yatırımcılarına karlı kazançlar sağlamak için TowerLife Parakende ve Lokasyon Danışmanlığı ile anlaştı. 
Kalite belgesine sahip tantunileri ile 2010 Lezzet Ödülü'ne de layık görülen Göksel Tantuni, mimari konsepti ve müşteri memnuniyetinden ödün vermeyen duruşu ile Türkiye'nin tantunicisi olmaya aday konumdadır. 
İki yıl içerisinde Mersin'de 8, Adana'da 3, İstanbul’da 1, Kayseri'de 2 şube, toplamda 14 şubeye ulaşan Göksel Tantuni, çok yakında İstanbul, İzmir, Antalya ve Ankara'ya yeni şubeler açarak gerçek tantuni tadını yaymaya kaldığı yerden emin adımlar ile devam ettirmeyi hedefliyor. Ayrıca firmamız; 2017 sonuna kadar minimum 20 şubeye ulaşmayı, ilerleyen dönemlerde de şube sayılarını artırmayı planlamaktadır. 

Büyüme hedeflerinizde seçeceğiniz franchise'lere yönelik ne gibi şartlarınız var?
Franchise sektörü her geçen gün büyürken, franchising vermek kadar var olanları da sürdürebilmenin bizler için önemli olduğunu söyleyebiliriz. Büyüme hedeflerimizde, yatırımcılarımızı seçerken markamızın ruhuna zarar vermeyecek, standart hizmet kalitemiz doğrultusunda müşterilerimize deneyim yaşatacak ve uzun yıllar bizler ile devam edebilecek adayları tercih ediyoruz. Ayrıca franchise konusunda alanında profesyonel olarak danışmanlık veren TowerLife firması ile birlikte tüm bayilik süreçlerini yürütüyor, uygun franchise adayları ile bir araya gelerek süreci şekillendiriyoruz.  Doğru lokasyon, operasyon deneyimi, denetim ve finansal analiz konularında bilgi sahibi franchise'ler ile çalışmayı tercih ediyor, işletmeyi başarıya taşıyacak şartları odağımıza alıyoruz. 

Firmanız yurt içi ve yurt dışında nasıl bir büyüme stratejisi izliyor?
Bu yıl yurt içinde 10 şube hedefimiz var. Yurt dışı planlarımız da ise öncelikle Arap Ülkeleri’nde olma hedefindeyiz. Tüm Körfez Ülkeleri’nde pazarlama faaliyetlerine başladık. Master franchise ve franchise için bussines planlarımız hazır. Ayrıca üretim planlarımız için genel alt yapı çalışmalarımız tamamlandı.  Birçok franchise talebi alıyoruz, ama içlerinden bizi en doğru şekilde temsil edecek adayı seçmeye özen göstereceğiz.

Peki, franchise adayları neden sizi seçmeli? Tercih edilebilir olmak adına ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz adaylara? 
Adayların temsil edecekleri firmanın bilinirliğini ve kalitesini kanıtlamış olması nedeniyle ciro beklentileri de oldukça tatmin edicidir. Açtığımız illerde şantiye aşamasındayken bile sabırsızlanan müşterilerimizden sosyal medya üzerinden sürekli pozitif yorumlar alıyoruz. Kar marjımızın yüksek olması, lokasyon seçimlerindeki doğru tercihlerimiz nedeniyle kısa sürede yapılan yatırımların geri dönüşü mutlu bayiler yaratılmasını sağlıyor. Ve en önemlisi biz sürekli bayi adaylarımıza “bizi bir de bayilerimizden dinleyin” deriz. Yatırım yapmadan önce kendilerini en yakın Göksel Tantuni şubelerimize yönlendirip, bayilerimizle tanışmalarını söyleriz. Sadece bu bile yatırımcı adaylarının bizi tercih etmesinde bir etken. 

Son olarak, sizce franchise vermek markaların gelişimine neler katıyor?
Franchise vermek uzun vadede marka bilinirliğine ve sürdürülebilirliğine katkı sağlayarak marka değerini artırıyor. Tüm bunların yanı sıra, franchise süreci markanın gelişimini hızlandırarak, markaya dinamik bir yapı kazandırıyor. 
Franchise vermek pazarlama açısından baktığınızda; sattığımız ürün olan tantuninin potansiyel müşteriler tarafından hızla fark edilmesi, hatırlanması ve tercih edilmesine imkan sağlıyor. Birçok noktada ürününüz ulaşılabilir durumda oluyor ve deneyimleniyor. Bir diğer açıdan franchise sistemi marka ve yatırımcıyı bütünleştirmekte, ekip ruhunu ve kurum kültürünü de geliştirmektedir.

ops

Yukarı