Ana içeriğe atla

playpark

 

MENÜMÜZ YEŞİLÇAM KARAKTERLERİYLE TEBESSÜM ETTİRİYOR

12.10.2018 - 15:00

MAĞAZA KONSEPTLERİ HAKKINDA BİLGİ VEREN YEŞİLÇAM KAHVE EVİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI ALİ İHSAN DEMİRBİLEK, FRANCHISE ŞARTLARINDAN VE YATIRIM YAPARKEN LOKASYON AÇISINDAN DİKKAT ETTİKLERİ UNSURLARDAN DA BAHSETTİ.

Yeşilçam Kahve Evi’nin kuruluşundan bahseder misiniz?
Yeşilçam Kahve Evi 2013 yılının kasım ayında Gaziantep’te kuruldu. Antep’te 4-5 şube açtıktan sonra yavaş yavaş Türkiye’nin her yerine yayılmaya başladık ve bu zamana kadar geldik.

Peki, konseptinizde dikkat çeken detaylar neler?
İsmimizden de anlaşıldığı üzere konseptimiz Yeşilçam üzerine. Mağazalarımızda Yeşilçam karakterlerini kullanıyoruz. Yeşilçam müziklerini, Yeşilçam filmlerini oynatıyoruz. Ayrıca yemeklerimizin ve içeceklerimizin isimleri de hep Yeşilçam isimleriyle özdeşleşmiş isimler.

Böyle bir konseptte marka oluşturma fikri nasıl oluştu? 
Milli bir marka ve 7’den 70’e herkesin bildiği, tanıdığı, yabancılık çekmediği, telaffuz edebildiği bir marka olduğu için Yeşilçam’ı tercih ettim. Bu konuda da herkesin tepkisi olumlu oldu ve beğenildi. Bu yüzden de konseptimiz çok başarılı oldu.
 
Sizi diğer kahve markalarından ayıran özellikleriniz neler?
Bizim bir kere konseptimizde her şey var. Çay, kahve, içecekler, dünya mutfağı ve nargile… Hepsi bir arada olduğu için insanlar geldiği zaman muhakkak bir şeyler yiyip içebiliyor. Burada zamanlarını eğlenceli ve mutlu bir şekilde geçirebiliyorlar.  

Müşterilerinizin bu nostaljik ortama ilgisi nasıl? 
Müşterilerimizin ilgisi çok olumlu yönde. Zaten bunlar açtığımız mağazalardan da anlaşılıyor. Açtığımız tüm mağazalar çok ilgi görüyor. Hepsi çok güzel cirolar yapıyorlar ve çok başarılılar. Mağaza açan her yatırımcımız ikinci şubeyi de açmak istiyorlar.
 
Türk kahvesinin kültürümüzde önemi büyük. Peki, sizin kahvelerinizi özel kılan nedir?
Bir defa biz Türk kahvemizi A’dan Z’ye tamamen kendimiz üretiyoruz. Tesislerimize çiğ olarak gelerek kavrulması, işlenmesi, çekilmesi, ambalajlanması hepsi bizim tarafımızdan yapılıyor. Ayrıca bizim diğer markalardan ayırt edilen bir özelliğimiz daha var. Bizim kendimize ait Yeşilçam kahvemiz var. Tamamen reçetesi bize ait olup yine kendi tesislerimizde ürettiğimiz, özel aromalı, 7 çeşit karışımı olan bir kahvedir. Müşterilerimiz kahvelerimizi içtikten sonra ayrıca mağazalarımızdan satın alabiliyorlar. 

Menünüzde en dikkat çeken noktalar neler? 
Müşterilerimiz menümüzü açtığı zaman kesinlikle gülümsüyorlar. Mesela bizim kahvaltılarımızda; Damat Ferit kahvaltısı, Güdük Necmi kahvaltısı gibi Yeşilçam karakterlerine uygun lezzetler var. Müşterilerimiz de bunları gördüğü zaman hoşlarına gidiyor. 

Franchise şartlarınızdan bahsedebilir misiniz?
Şu anda bizim Türkiye geneli mevcut 50 şubemiz var. Yurt içinde mağaza arayan yaklaşık 20 tane de hazırda yatırımcımız mevcut. 5 yıl için 100 bin Türk Lirası isim bedeli alıyoruz. En az 200 metrekare bir dükkan talep ediyoruz. Şu şartlarda da 2 bin 500 TL+ KDV metrekare birim fiyatımız var. Yani 200 metrekare bir mağazanın ortalama maliyeti 700-750 TL civarı. 

Yatırım yaparken lokasyon açısından dikkat ettiğiniz unsurlar neler?
Hareketli lokasyonlar, geniş cepheli ve geniş kaldırımlı dükkanlar, en az 200 metrekarelik bir alan olması lazım. Çünkü küçük metrekarelerde kendimizi iyi ifade edemiyoruz, sığamıyoruz.  Mekan ne kadar büyük olursa o kadar ferah ve rahat oluyor, içerde birçok alternatif sunabiliyoruz: Çocuk oyun alanları, farklı köşeler gibi.
  
Franchise verdiğiniz firmalarda ürün ve hizmet farkı oluyor mu?
Hayır, ürün ve hizmet farkı olmuyor. Biz bütün mağazaların A’dan Z’ye tüm yiyecek ve içecek, set üstü gruplarını da temin ediyoruz. Merkezi eğitimimiz olduğu için bütün şeflerimiz ve baristalarımız yeni açılacak mağazadaki kurguyu ve düzeni kurduktan sonra aynı reçeteyi yeni açılacak mağazanın kadrosuna öğretiyorlar. Yani her yerde aynı lezzet ve kaliteyi sağlıyoruz. 

Yakın dönem içerisinde yeni yatırım planlarınız var mı? 
Yurt dışında Frankfurt, Londra, İran ve Katar’da 4 tane görüşmemiz var. 2019 yılı hedeflerimizde yurt dışında 5 tane mağaza açmayı planlıyoruz. Türkiye genelinde de yine hızlı bir şekilde mağazalarımızı açmaya devam edeceğiz. 

K

playpark

Yukarı