Ana içeriğe atla

S

 

MARKAYI GÜNCEL TUTMAK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ SAĞLIYOR

17.09.2019 - 17:47

KAHVE SOKAĞI YÖNETİM KURULU BAŞKANI OSMAN BUDAK: KENDİMİZİ HEM GÜNCEL TUTUYORUZ, HEM DE HİZMET SEKTÖRÜNDEKİ TALEPLERE CEVAP VERMEK ADINA ADIMLAR ATIYORUZ.

Kahve Sokağı markası şu an kaç şube ile faaliyet gösteriyor? Şubelerinizi açarken sizin için en önemli kriterler ne oluyor?
Kahve Sokağı markası olarak şu anda Türkiye’nin farklı illerinde 39 şube ile faaliyet gösteriyoruz. İnşaatı devam eden yakında açılacak şube sayımız 4. Toplamda 43 şube ile kahve severlere hizmet veriyoruz. Şubelerimizi açarken dikkat ettiğimiz bazı önemli kriterler var. Bunların en başında yatırımcı adayımızın bu işe uygunluğu var tabii ki. Kesinlikle bu iş için heyecanlı olması gerekiyor. Şubeyi açacağımız dükkanın konumu ve büyüklüğü de bir o kadar önemli kriter. Mağazanın açık kapalı toplamda minimum 200 metrekare olması ve konumunun işlek caddelerde, insan sirkülasyonunun yoğun olduğu noktalarda olması gerekiyor.  

Markalaşırken nelere dikkat ettiniz? Markalaşmanızdaki en büyük etken ne oldu? 
Bizim için markalaşmanın en önemli unsuru geniş bir kitleye hitap etmek ve gelen taleplere doğru cevaplar verebilmek. Bir diğer önemli unsur ise güven duygusu. İnsanlar tüketim yaparken markaları seçmelerinin sebeplerinden biri de markalara olan güven duyguları. Biz markalaşma sürecimizde “kurumsal kimliğimizin dışında insanlara nasıl güven verebiliriz?” sorusu üzerinden gittik. Hem tüketici hem de yatırımcılarımıza bu güveni verdikten sonra kendiliğinden şekil alıyor zaten.

Sizce markalaşmanın sürdürülebilir olmaya etkisi var mı?  
Son zamanlarda zaten tüm sektörlerde sürdürülebilirliğin sağlanmasında en önemli etken markalaşmak, marka kimliği ve marka kültürü oluşturmak. Bizim kafe sektöründe de durum aynı. Markalaşmak zaten sizi tercih edilir bir marka haline getiriyor ve bu tercih değişken bir olgudur. Eğer siz markanızın hep yükselen bir çizgi üzerinde gitmesini istiyorsanız sürdürülebilirlik adına bir şeyler yapmaya devam etmelisinizdir. Bizim Coffee Street markamızın çıkışındaki temel etkende aslında buydu. Kendimizi hem güncel tutuyoruz, hem de hizmet sektöründeki  taleplere cevap vermek adına adımlar atıyoruz. 

Franchise yatırımlarınızın size nasıl etkisi oluyor? 
Yatırımlar, reklam, ürün, hizmet olarak farklı dallarda olduğu için etkileri de doğal olarak farklı olmaktadır. Reklam için yaptığımız yatırımlar hem mevcut bayilerimize hem de yeni gelecek bayiliklere olumlu etkileri oluyor. En önemlisi marka bilinirliğimizi artırıyor. Bahsettiğim gibi üretim tesisi yatırımımız sayesinde daha kaliteli ve özel ürünler üretebiliyoruz. Bu sayede misafirlerimiz memnun kalıyor ve mevcut bayilerimizde merkezden memnun kaldıkları için sürdürülebilirlik ilkemiz gerçekleşmektedir. 

Yakın dönem içerisinde hayata geçireceğiniz yatırım planlarınız neler? Yurt dışına ve dünyaya açılma hedefiniz var mı?
Yakın zaman içerisinde inşaatı devam eden Kahve Sokağı markasıyla 4 şubemiz açılacak. Bu yıl yeni sunduğumuz Coffee Street markasını biliyorsunuz. İlk şubemizin projesi çıktı, inşaatı devam ediyor. Kısa zaman içerisinde açılışı gerçekleşecek. Örnek şubemizden sonra yıl sonuna kadar en az 10 şube daha açmak hedeflerimiz arasında. Kahve Sokağı ve Coffee Street markalarının ikisi içinde yurt dışında açılmak istiyoruz. 

GGG

Yukarı