Ana içeriğe atla

 

AVM

Markaya saygı önemli bir kriter

10.04.2018 - 16:33

1920 SULTANAHMET KÖFTECİSİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI MEHMET S. TEZÇAKIN, MARKAYA SAYGI VE İŞ TAKİBİNİN ÖNEMLİ KRİTELER ARASINDA OLDUĞUNU SÖYLEDİ.

Franchising, firmaların büyüme hedeflerine ulaşmasında önemli stratejik yöntemlerden birisi… Sizin büyüme hedeflerinize ulaşmada franchise vermenin ne gibi etkileri oldu? 
Türkiye’de franchising pazarı 50-60 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşmış durumda. Herkes bu pazardan pay kapabilmek için yarışırken, Sultanahmet Köftecisi olarak başlangıçta franchising’e mesafeli durduk.  
Asırlık bir işletme olarak lezzet, sunum geleneği gibi bizi biz yapan, bizi bugünlere taşıyan değerlerimize sıkı sıkıya bağlıyız. Franchising ile bu değerlerimizi koruma konusunda tereddütlerimiz vardı. Ancak, bizim bıraktığımız boşluğu kolay yoldan para kazanma arzusunda olan kötü niyetli kişilerin doldurduğunu görünce franchise verme kararı aldık. Zaman zaman başlangıçtaki tereddütlerimizde bizi haklı çıkaran iş ortaklarımız da oldu. Kısa sürede yollarımızı ayırdık. Şu anda kontrollü bir şekilde franchise veriyoruz. Ağırlığımızı İstanbul ve yurt dışına verdik. Yurt dışındaki franchise iş ortaklarımızla başarılı birlikteliğimiz oldu. Beklediğimizin de üzerinde ciro elde ettik. 

 Franchising koşullarınızdan kısaca bahseder misiniz? Dikkat ettiğiniz unsurlar nelerdir?
Yeterli sermayeye sahip girişimciler, restoran olmaya uygun mekanı tespit ettikten sonra doğrudan ya da internet sitemiz aracılığıyla merkezimize başvurabiliyorlar. 
Yurt içinde yerine ve büyüklüğüne göre, 30 bin-60 bin USD arasında franchise giriş bedeli talep ediyoruz.  Ortalama işletme sermayesinin de 150 bin-200 bin USD aralığında olması gerekiyor. Yurt dışında ise ülkeden ülkeye şartlar değişiyor.
Girişimcilerin, Sultanahmet Köftecisi’nin 4 nesildir özenle koruduğu kalite, lezzet ve sunum geleneğini sürdürebilecek niteliklere sahip olması, sistemimize uyum sağlaması gerekiyor. Ayrıca, markaya saygı ve işini takip konusunu da önemli kriterler olarak görüyoruz. 

Franchise vermiş olduğunuz şubelerinizde ürün ve hizmet farklılığı oluyor mu?
Sultanahmet’teki merkez dükkanda menümüz çok sınırlıdır. Köfte-piyaz-irmik helvasından oluşan lezzet üçlüsünün yanına küçük eklemelerle menümüzü oluşturuyoruz. Merkez dükkanın müşterisinin de beklentisi budur zaten. 
Franchise şubelerde ister istemez rekabet açısından küçük değişiklikler yapmak gerekebiliyor. Bu da dükkana göre değişiyor. AVM’lerde salata bar oluyor, köfteler çeşitleniyor, tavuk ve et ızgaralar eklenebiliyor. Caddelerde kafe konseptine uygun menüyle çıkabiliyoruz. Ayrıca,  franchise şubelerde menü oluşturarak, rakipleriyle fiyatta da rekabet etmelerini sağlıyoruz.

Mevcut franchise şube sayınız nedir? Gelecek dönem hedeflerinizden bahseder misiniz?
Şu anda merkez dükkanın dışında 11 franchise şubemiz bulunmaktadır. Azerbaycan’da, Almanya’da, İngiltere’de ve KKTC’de franchise şubelerimiz bulunuyor. Yurt dışı yatırımlara yeni dönemde de ağırlık vereceğiz.  Almanya ve İngiltere’den çok iyi geri dönüşler aldık. Bu ülkelerde yeni şubeler açılacak.
Arap Yarımadasındaki ülkelerinden gelen talepler üzerine Doha /Katar, Abudhabi-Dubai /Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan Cidde ve Mekke’de yerinde tetkikler yapıldı, fizibiliteler çıkarıldı.
2015 yılında başlattığımız ABD’ye açılma projemizi, Turquality programına alınır alınmaz hayata geçirme amacındayız.
Yurt içinde ise İstanbul’a ağırlık vermeye devam edeceğiz. 

ASDAS

Yukarı