Ana içeriğe atla

S

 

MARKANIN BÜYÜMESİNDE ÜRÜN KALİTESİ HİZMET STANDARDI VE LEZZET ÖNEMLİ

07.03.2019 - 11:50

HD Holding Franchising Müdürü Erol Işık: “Büyümenin sadece restoran sayısı artışı demek olmadığına, her noktada aynı ürün kalitesini, hizmet standardını ve lezzeti sunabiliyor demek olduğuna inanıyoruz.”

Türkiye’nin en büyük yerli restoran zinciri HD Holding olarak markalarınızı nasıl büyütüyorsunuz? Büyüme stratejilerinizden bahseder misiniz? 
23 yılı aşkın süredir sektörde olmamızı ve sektörün öncü markalarına sahip olmamızı, düzenli çalışmalarımıza ve yaptığımız yatırımlara borçluyuz. Büyümenin sadece restoran sayısı artışı demek olmadığına, her noktada aynı ürün kalitesini, hizmet standardını ve lezzeti sunabiliyor demek olduğuna inanıyoruz. Bunu sağlamak için önce destek ofis kadromuzu oluşturduk. Yeni lokasyonların bulunmasında özel bir ekibimiz görev alıyor. Güçlü bir operasyon ekibimiz var. Et tedariğinde sektörün en büyük firmalarıyla çalışıyor, dönerimizi et işleme tesisimizde ustalarımızla işliyoruz. Tüm bunların sağlıklı bir büyüme için gerekli altyapılar olduğuna inanıyoruz. 

Markanızı 4 farklı şekilde ayırmanızın nedeni nedir? 
Bünyemizde yer alan HD İskender, HD Döner, Pidem ve Pideko markalarımız kendi işinde uzman ekiplerle yönetiliyor. HD İskender’de sadece İskender sunarken, Pidem’de sadece pide sunuyoruz. Misafirlerimize kendi kategorisinde en iyi ürünleri sunabilmemiz için marka bazında bu uzmanlığı korumamız gerektiğini düşünüyoruz.
 
HD Holding franchise sistemi nasıl çalışıyor? Şu an franchise’da önceliği hangi markanıza veriyorsunuz?
Franchise modelimiz tamamen kazan kazan strateji ile hazırladığımız bir model. Öncelikli hedefimiz bizden franchise alan yatırımcılarımızın sistemden çok memnun kalarak ikinci ve üçüncü franchise restoran talepleriyle tekrar bize geri dönmesi. 
Restoranlarımızın lokasyon seçiminden başlayarak açılışına kadar yapılan çalışmaları biz yürütüyoruz. Yatırımcılarımıza saha operasyonu tecrübemiz, satın alma gücümüz, kendi et işleme tesislerimizde güvenli bir şekilde ve tüm denetimlerden geçerek hazırlandığımız ürünlerimiz ve güçlü dağıtım ağımız, pazarlama yatırımı, insan kaynakları yönetimi ve HD Akademi tarafından verilen çalışan eğitimleri ile sürekli destek oluyoruz. 
Tüm markalarımızda franchise fırsatı sunuyoruz, özellikle Pidem markamızla Türkiye’nin her ilinde olmak istiyoruz. Öncelikle adaylarımız tarafından franchise ön başvuru formu dolduruluyor. Bu formları değerlendirerek adaylar ile görüşüyoruz. Eğer adayın bir yer önerisi varsa ziyaret edip fizibilite çalışmasını yapıyoruz. Aday tarafından belirlenmiş bir alan yoksa birlikte bölgeyi değerlendirip yer tespiti yapıyoruz. Alan belirlendiğinde mimari projeyi hazırlayarak uygulamaya koyuyoruz. Personel alımı ve eğitimi bizim tarafımızdan yönlendiriliyor. Açılışa kadar geçen süreçte her aşama operasyon ekibimiz tarafından desteklenerek kontrol ediliyor ve gerekli tüm yönlendirmeler yapılıyor.

Franchise adaylarında aradığınız olmazsa olmaz özellikler neler? 
Asla vazgeçmediğimiz 3 önemli prensibimiz “ürün kalitesi odaklı”, “misafir memnuniyeti odaklı” ve “her zaman uygun fiyat odaklı” olmak. Bunlar franchise adaylarımızda da aradığımız 3 temel özellik. 

Orta ve uzun vadedeki hedeflerinizden bahseder misiniz?
HD Holding olarak tüm markalarımız toplamında 200’ün üzerinde restoranımız bulunuyor. 40’a yakın ilde yılda 25 milyondan fazla misafir ağırlıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içinde franchise sisteminin de desteğiyle tüm markalarımızda restoran sayımızı 500’e çıkarma hedefimiz var. Sadece Türkiye’de değil yurt dışında da yatırımlarımız olacak. 

n

Yukarı