Ana içeriğe atla

S

 

Liderlik için tüketiciyi ve rekabeti iyi izlemek gerekiyor

16.01.2017 - 12:01

McDonald’s Türkiye Pazarlama Müdürü Selin Süzer: “McDonald's'ın global başarısının en önemli nedeni, tüm dünyada en lezzetli ürünleri her misafire, her serviste, aynı standartta ve en hızlı şekilde ulaştırmasıdır” dedi. 

Günümüzde varlığı yoğun bir şekilde hissedilen rekabete yönelik yapmış olduğunuz çalışmalar nelerdir? Rakiplerinizden ayrışmak adına neler yapıyorsunuz?
Değişen yaşam şartları, şehirlerde artan nüfus, zamansızlık gibi etkenlere bağlı olarak tüketiciler hızlı servis restoranlarını daha fazla tercih ediyor. Türk damak tadına uygun ürünlerin de tercih sebebi olduğunu görüyoruz. Bizim gibi öncü ve köklü markalar, değişen ve çeşitlenen tüketici talebini karşılamak konusunda elbette daha avantajlı konumdalar. McDonald’s tartışmasız tüm dünyada hızlı servis restoran sektörünün lider markası. Sektörde her zaman ilklere imza atıyor, bir anlamda rekabeti şekillendiriyor. Liderliği sürdürmek için tüketiciyi ve rekabeti iyi izlemek, doğru projeksiyonlar yapmak ve doğru stratejilerle hareket etmek gerekiyor. 

Evet, global dünyada yaşıyoruz ve zaman insanlar için olduğu kadar firmalar için de çok önemli. Bu nedenle hızlı olmak firmaların adeta olmazsa olmazı… Hızlı olmanın koşulu da tabii ki şubeleşmek… Peki, şubeleşirken dikkat edilmesi gereken unsurlar neler? 
McDonald’s, Türkiye’de yeni restoran açılışları ile büyümeye devam ediyor. Restoranın yerini tespit ederken öncelikle bulunduğu ticari alanın nüfusunu ve nüfus yapısını dikkate alıyoruz. O ticari alandaki sosyo-ekonomik yapı ile birlikte toplam ticaret hacmini inceliyoruz. Ardından fiziksel özelliklere, yani restoranın cephe genişliği, yüksekliği, metrekaresi gibi özelliklere bakıyoruz. Daha sonra McDonald’s hizmetlerini en iyi şekilde sunabilmeye imkan verebilmesine göre analiz ediyoruz. 

Bir diğer konu da lezzet meselesi… Çoğu zaman firmalar hızlı olmak için lezzetlerinden fedakarlık edebiliyor. Sizce bu ne kadar doğru bir yaklaşım? Her iki kriteri karşılamak adına firmalar bir şey yapamaz mı ya da neler yapılabilir?
Bugün dünyanın en değerli ilk 10 markası arasında yer alan, günde 69 milyon kişiye hizmet sunan dünyanın en büyük hızlı servis restoran zinciri olan McDonald's'ın global başarısının en önemli nedeni, tüm dünyada en lezzetli ürünleri her misafire, her serviste, aynı standartta ve en hızlı şekilde ulaştırmasıdır. Dolayısıyla, misafirlerin beklentileri doğrultusunda lezzet, kalite ve hızı bir arada sunmak işin püf noktası… 
1967 yılında bir işletmeci tarafından geliştirilen ve adı, şekli, içeriği, lezzeti hiç değişmeyen Big Mac, neredeyse 50 yıldır dünyanın hemen her köşesinde milyonlarca insanın en çok tercih ettiği McDonald’s lezzeti olmaya devam ediyor. Hangi ülkede olursanız olun, McDonald's kurucusu Ray Kroc’un oluşturduğu; kalite, servis, temizlik ve değer ilkesi doğrultusunda McDonald’s Altın Standartları’na uyarak çalışmak zorundasınız. Big Mac’in ve diğer ürünlerin lezzetleri yani reçeteleri McDonald’s standartizasyonunun sadece görünen ya da tadılan bir parçası aslında. Sistemde, personel eğitiminden kariyer planlamalarına, satınalma prensiplerinden tedarikçi seçimine, güvenli yiyecek kontrollerinden temizliğin nasıl yapılacağına kadar akla gelebilecek her şey prosedürlerle belirlenmiş ve dünyadaki tüm McDonald’s restoranları da bu prosedürleri izlemekteler.
Lezzet ve hızı her seferinde aynı standartta sunmak için bunu sağlayacak alt yapı, sistem ve standartlara sahip olmak ve bu sistemleri günün ihtiyaçları doğrultusunda güncellemek gerekli.
 

n

Yukarı