Ana içeriğe atla

S

 

Lezzetten taviz verilmemeli, hız ve kalite seviyesi yüksekte tutulmalı

16.01.2017 - 11:59

Bereket Döner Yönetim Kurulu Başkanı Muhammet Nezif Emek: “Bereket Döner olarak rekabet tanımımız alışılagelmişten biraz farklı… Türk dönerinin dünyadaki sözcüsü ve savunucusu olarak belirlediğimiz misyonumuz doğrultusunda, tüm enerjimizi dönerin hak ettiği yere ulaşmasını sağlamaya veriyoruz” dedi. 

Günümüzde varlığı yoğun bir şekilde hissedilen rekabete yönelik yapmış olduğunuz çalışmalar nelerdir? Rakiplerinizden ayrışmak adına neler yapıyorsunuz? 
Bereket Döner olarak rekabet tanımımız alışılagelmişten biraz farklı… Türk dönerinin dünyadaki sözcüsü ve savunucusu olarak belirlediğimiz misyonumuz doğrultusunda, tüm enerjimizi dönerin hak ettiği yere ulaşmasını sağlamaya veriyoruz. Sektörde faaliyet gösteren tüm oyuncuların başarılı olmasını isteyen bir politika ile yolumuza bakıyoruz. Tabii burada sektör oyuncusundan kastımız, helal ve güvenilir döner üretip bunu olması gerektiği gibi hakkıyla tüketicisine sunan firmalar… 
Bereket Döner olarak sektör kurucu kimliğimiz bizi, gerek üretim ve gerek satış aşamalarında çok daha hassas yapıyor. Doğallığımızı restoran konseptimize de uygulayarak vurguluyoruz. Tüm restoranlarımızda, 30 yıllık birikimimiz ile ürettiğimiz en özel dönerimizi tüketicilerimize sunuyoruz. Et, tavuk ve somon döner olarak üç farklı döner çeşidini zengin menü alternatifleriyle birleştirdik. Restoranlarımızda sakin bir öğün geçirmek isteyen tüketicilerimizi ağırladığımız gibi, hızlıca ve güvenilir bir şekilde yemek isteyenleri, diyet yapanları, yediğinin tüm ayrıntılarını bilmek isteyen hassas tüketicilerimizi de kapsayan bir menü zenginliğine sahibiz. Tabakta sunulan iskender, Bereket Sarma, pilavüstü döner, porsiyon döner çeşitlerinin yanı sıra çeşitli dürüm alternatifleri, dönerli salatalar da menümüzde yer alıyor. 
Özetlemek gerekirse Bereket Döner yenilenen konsept restoranlarında; doğal ve güvenilir ürünlerini, zengin menü alternatifleri ile, yaygın müşteri kitlelerine, yüksek hizmet kalitesi ile sunmaya çalışıyor.

Evet, global dünyada yaşıyoruz ve zaman insanlar için olduğu kadar firmalar için de çok önemli. Bu nedenle hızlı olmak firmaların adeta olmazsa olmazı… Hızlı olmanın koşulu da tabii ki şubeleşmek… Peki, şubeleşirken dikkat edilmesi gereken unsurlar neler?  
Bereket Döner olarak şubeleşme sürecinde hem yatırımcı için hem de lokasyon için kapsamlı analizler yapıyoruz. Öncelikle bir Bereket Döner restoranı açmak için yatırımcımızı üç temel kriterde ayrıntılı bir şekilde değerlendiriyoruz. Temel hedefimiz şubeleşmeye devam etmek olsa da uygun olmayan yatırımcılarımızla üzülerek restoran açma aşamasına geçemiyoruz. Yatırımcı değerlendirmemiz olumlu sonuçlandıktan sonra bu kez de restoran yeri için detaylı analizlere girişiyoruz. Restoranın bulunduğu bölgenin yeme-içme işine uygunluğundan, restoranın cephe, konum gibi fiziksel özelliklerini değerlendiriyoruz. Tüm bu konularda olumlu kanaat oluşması durumunda restoran açma sürecine geçiyoruz. 
Özetlemek gerekirse; sermaye, donanım ve ilgi açısından uygun adaylarla, konum, cephe ve iç düzen açısından uygun restoran bulunmadan şube açmanın markaya zarar vereceğini vurgulamak isteriz.

Bir diğer konuda lezzet meselesi… Çoğu zaman firmalar hızlı olmak için lezzetlerinden fedakarlık edebiliyor. Sürdürülebilirlik açısından değerlendirdiğimizde, sizce hızlı olan marka mı yoksa lezzetli olan marka mı devamlılık sağlayabilir? Her iki kriteri karşılamak adına neler yapılabilir? 
Hızlı olmak adına lezzetlerinden fedakarlık eden firmalar, işte tam burada yanlış bir yorumun içine giriyorlar. Bu tip noktalarda restoran hizmeti maalesef üründen ayrı değerlendiriliyor. Oysa restoranın temeli sunulan ürünün lezzet ve kalitesine bağlıdır. Yani müşteriye sağlıklı ve lezzetli ürün sunmak doğru hizmetin en temel unsurudur. Malumunuz, restorancılık bir hizmet faaliyetidir. Bu faaliyetin, potansiyel tüketicilerin markanızla ilk teması gerçekleştirdiği andan onu uğurlamaya kadar geçen sürecin tamamını kapsadığına inanıyoruz. Bu nedenle sürece bütünsel bakıyoruz. Bu bağlamda ürünü hizmetten ayırmamız mümkün değil. Hatta biz kendi sistemimizde karşılama, ağırlama ve uğurlama olarak isimlendirdiğimiz bu süreci kısaca KAU olarak adlandırıyoruz. Yani müşterinin doğru bir şekilde karşılanarak ağırlanması ve uğurlanmasının bu işin esasını teşkil ettiğini düşünüyoruz. Müşterilerimizi en güzel şekilde karşılamalı, en lezzetli ve kaliteli ürünlerimizi en güzel şekilde servis etmeli ve memnun müşterimizi en güzel şekilde uğurlamalıyız.
Sürdürülebilirlik açısından değerlendirdiğimizde; restoranlar asla lezzetten taviz vermemeli, hız ve hizmet kalitesini de en yüksek düzeyde tutmalıdır. Bunlardan herhangi birinin eksik olması başarısız bir restoran faaliyeti anlamına gelir. 
Bir diğer açıdan baktığımızda ise; hem hız hem de lezzet kriteri pek tabii ki bir arada sağlanabilir. Lezzet ürünün formülü ve içeriğine bağlıdır, hız ise servis faaliyetine. Haliyle ikisinin bir arada olması gayet mümkün ve gereklidir.
 

GGG

Yukarı