Ana içeriğe atla

S

 

“LEZZET VE HİZMET ANLAMINDA EN ÜST KALİTEDE OLAN TEK FİRMA OLMAK İSTİYORUZ”

16.07.2019 - 09:19

TÜRKİYE’NİN DÖRT BİR YANINDAN YATIRIM TALEPLERİ ALDIKLARINI İFADE EDEN TAVADA TAVUK FRANCHISE KOORDİNATÖRÜ AKIN GÜRBÜZ, SEKTÖRDE LEZZET VE HİZMETİYLE EN ÜST KALİTEDE OLAN TEK MARKA OLMAK İSTEDİKLERİNİ SÖYLEDİ.

Markanızın büyümesinde franchise vermenin nasıl katkıları oluyor? 
Franchise vermemizin katkılarından biri yatırımcının kendi işi olması ve devamlı gidip kontrol edebilmesi. Bizim de bunu operasyon ekibimizle denetlememiz,  o şubenin daha iyi bir hizmete sahip olmasına ve daha karlı olmasına sebep oluyor. Bize yatırım yapan bir bayi daha sonra bu işin ne kadar basit olduğunu ve doğru yere yatırım yaptığını gördüğü zaman bir şube daha açmak istiyor.  Bu şekilde doğrudan bir büyüme oluyor. 

Tavada Tavuk olarak yatırım yaparken dikkat ettiğiniz unsurlar neler?
Yaklaşık 15 yıllık bir tecrübeye sahip olup yurt içi ve yurt dışı büyüme planlarımıza gelen talepler doğrultusunda doğru fizibilite ve raporlama sunarak yatırımcılarımızla beraber karar veriyoruz. Bu karar doğrultusunda yatırım yapacağımız noktaların yurt içinde hedef karlılık tablosu ve yatırım geri dönüş hızı hesaplanarak, yurt dışında da bölgedeki satış fiyatları, ürün maliyetleri ve sabit giderlerin ortalama hesaplanmasıyla kar marjı ortaya çıkarılır böylece en doğru yatırımı yapmak için karar verilir. Bizim bu noktada özelliğimiz sorumluluğumuzun farkında olup raporlama konusunda tamamen matematik ve bilim ışığında yorum yapmaktır. 

Şube açılacak lokasyonun sizin için nasıl bir önemi var? 
Şubenin açılacağı lokasyon tabii ki çok önemli. Bizim Doğubeyazıt, Bingöl, Erzurum, Trabzon, Samsun kısacası Anadolu'nun her köşesinde şubemiz var. Bizim için önemli olan o bölgedeki insanların profili. Nüfusun az olması bayilik vermemizde bir olumsuzluk teşkil etmiyor. Aslında en güzel işler de küçük yerlerde oluyor. Çünkü insanların satın alma gücü yüksek ve alışkanlıklarını değiştirmek istiyorlar. Mesela yıllarca hiç AVM olmayan yere  AVM açılıyor, biz de oraya girdiğimiz zaman insanlar AVM'ye gitmek istiyor. Bu nedenle Anadolu çok güzel bir ticari alan. 

Doğru işleyen bir sistem nasıl olmalı? Franchise şartlarınız neler? 
Gıda sektöründe en önemli şey hataya anında müdahale edebilmek. Biz de bu nedenle her hafta toplantılar yapıyoruz. Bu toplantılarda şubelerin maliyetleri, olması gereken maaşlar, vergiler, faturalar bunların hepsini tek tek kontrol ediyoruz.
Franchise vereceğimiz kişilerden 75 bin TL isim  hakkı bedeli alıyoruz. Ortalama 100 metrekare bir mağazaya 500 bin TL yatırım maliyeti gerekiyor. Şube açıldıktan sonra 45 günlük sermaye desteği sağlıyoruz. Dekorasyonu bizim mimarımız yapıyor ancak yatırımcı kendi istediği yerle de çalışabiliyor. Dekorasyon malzemelerini ise bizim anlaşmalı tedarikçilerimizden yapabiliyorlar. Sözleşmemizde yüzde 3 ciro primi ve yüzde 1 reklam primi yazıyor ama şu ana kadar kimseden yüzde 3 ciro primi almadık. 

Büyümenizi hızlandırmak ve marka bilinirliğinizi artırmak adına nasıl hedefleriniz var?
Şu an geldiğimiz noktada 50 tane şubeye ulaşmak üzereyiz. Yurt dışında 3. sözleşmemizi imzalıyoruz. Marka bilinirliği için çok ciddi reklam planlamaları yapıyoruz. Trendde kalıp Türkiye'nin en çok izlenilen dizilerinde ulusal anlamda reklamlar verdik. Önümüzdeki sezonda marka bilinirliğini artırmak adına tamamen reklam odaklı çalışacağız. Çünkü reklam bu işin kalbi… Tabii ki işletmedeki hizmetin, ürünün ve şube sayısının da marka bilinirliğinde önemi var ama reklamlarla da bir yıldız gibi parlamak istiyoruz.  Bu şekilde marka bilinirliğini oturtup sektörde lezzet ve hizmet anlamında en üst kalitede olan tek firma olmak istiyoruz.  

GGG

Yukarı