Ana içeriğe atla

ds

 

Kararlar verilirken fayda mutlaka iyi analiz edilmeli

02.08.2017 - 09:26

Zincir restoranların temel standartlar korunarak ve hizmet anlayışında farklılık olmadan yönetilmesi gerektiğini belirten Dardenia Operasyon Müdürü Bilge Mehmet Tüllek, tüketicide marka sadakatinin oluşmasının ancak bu şekilde olabileceğini dile getirdi.

Sizce zincir restoranları yönetirken en belirleyici unsur nedir? Hangi unsur üzerinden kararlar alınır? 
Tek bir şubede yaşanabilecek olumsuzlukların, tüm zincir restoranları etkileyebileceği unutulmadan hizmet kalitesi ve misafir memnuniyeti esas alınarak kararlar alınmalıdır. Marka bağlılığı yaratmak emek ve zaman isteyen bir konudur. Aynı şekilde markanın sürekliliğini sağlayabilmek için karlılık ve misafir memnuniyeti dengesini de iyi kurgulamak gerekir.

Sizce restoranlar aynı mı yoksa farklı düşünülerek mi yönetilmeli? Neden? Ayrıca bölgelere göre fiyat değişiklikleri yapılabilir mi?
Zincir restoranlar temel standartlar korunarak ve hizmet anlayışında farklılık olmadan yönetilmelidir. Tüketici şube bağımsız aynı ürün kalitesi, güler yüzlü hizmet ve temizlik seviyesini her şubede yakalamalıdır, marka sadakati de ancak bu şekilde oluşabilir. Kira bazlı bölgesel farklılıklar gözlemlenebilir, maliyete göre bölgesel fiyat farklılıkları şubeler arası çok fark yaratmadıkça uygulanabilir.

Siz nasıl bir yol izliyorsunuz?
Dardenia olarak Fish&Bread ve Fish&Sushi olmak üzere iki farklı konsepte sahibiz. Fish&Bread şubelerimizde self servis olarak hizmet veriyoruz. Fish&Sushi’de ise masaya servis sunuyoruz, buna paralel ürün çeşitliliği ve hizmet olarak da baktığımızda fiyatlarımız cüzi miktarda yukarıda diyebiliriz. Her iki konseptimizde de birincil önceliğimiz tüketicilerimize sağlıklı gıda sunmaktır, operasyonel anlamda bu yönetim anlayışıyla ilerliyoruz.

Zincir restoranlar tüketici de güven hissi yaratır mı? Bu şekildeki bir oluşum marka değerinin yüksek olduğunu mu gösterir?
Tüm şubelerde yakalanan kalite, güler yüzlü hizmet ve temiz ortam, tüketicide her deneyiminde güvendiği ve sevdiği bir marka yaratır, buna bağlı olarak marka değeri de aynı yönde artan bir trendde izlenir. Global zincir restoranlarda da başarının temelinde bu yaklaşımın olduğunu görüyoruz.  

Zincirler Anadolu’da yatırım yaparken nelere dikkat etmeli, hangi kriterleri göz önünde bulundurmalı?
Öncelikle hedef kitle ve sunulacak hizmeti alabilecek alım gücü nüfusu iyi analiz edilmelidir. Marka; kendi sektörüyle ilgili alanlarda güçlü ve güçsüz yanlarını, gelecekte bekleyen fırsatlara ve tehlikelere karşı hazırlığını tamamlamalı, bölgedeki rakiplerini doğru gözlemlemelidir.

Anadolu’da şube açılırken ilk etapta nasıl bir mağaza açılmalı, büyük mü yoksa küçük mü?
Yanıt çok değişken olmakla birlikte, doğru fizibilite çalışmalarının ardından doğru bir kararla küçük ya da büyük bir şube açılabilir. Yakın lokasyonlarda artan sayılarla devam eden küçük şubeler ya da güçlü bir etki yaratacak büyük bir şube faydalı olabilir. Bunun örneklerini de piyasada görüyoruz, fayda iyi analiz edilerek karar verilmelidir.

ds

Yukarı