Ana içeriğe atla

S

 

KADIN SOSYAL HAYATTA YERİNİ ALARAK GELECEĞİ AYDINLATMALI

20.08.2019 - 09:43

KADIN İSTİHDAMINA YÖNELİK PROJELERİNDEN BAHSEDEN BIGCHEFS YÖNETİM KURULU BAŞKANI GAMZE CİZRELİ, ”KADIN SOSYAL HAYATTA YERİNİ HAKKIYLA ALMALI Kİ GELECEĞİMİZ DAHA DA AYDINLANSIN.” İFADESİNDE BULUNDU.

Gamze Hanım, öncelikle kısaca sizi tanıyabilir miyiz? 
BigChefs markasının kurucusu ve yönetim kurulu başkanıyım. Kendimi bildim bileli daima hayalleri büyük işler başarmaya yönelen, bu doğrultuda her zaman kendimi ve işlerimi geliştirmeyi ilke edinen bir kişi oldum. ODTÜ İşletme Bölümü mezunuyum. 1991 yılında mezun olduktan hemen sonra, savunma sanayinde çalışmaya başladım. Ardından yeme-içme dünyasına olan ilgim, beni o dönem için oldukça cesur bir adım atmaya yöneltti. 2,5 yıllık tecrübenin ardından, savunma sanayindeki işimden ayrıldım. Eski eşimle birlikte Ankara’da Cafemiz, Kuki ve Quick China markalarını art arda açarak çok güzel bir ivme yakaladık. Eşimle yollarımızı ayırdıktan sonra her şeye sıfırdan başlayarak, 2007 yılında BigChefs’i kurdum. Doğrusu, hayallerimi gerçeğe dönüştürmek ve gönlümde yatan hizmet anlayışını hayata geçirebilmek adına kariyerimin en heyecanlı ve en verimli yıllarını da burada yaşadım. BigChefs olarak, 12 yıldır yolumuza aşkla devam ediyoruz.
Diğer yandan bir kadın girişimci olarak, kadın girişimcileri desteklemeye yönelik çalışmalarıma da aktif bir şekilde devam ediyorum. Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) Yönetim Kurulu Üyeliği ve Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) Başkan Yardımcılığı gibi görevlerle, sivil toplum kuruluşlarında aktif biçimde görev alıyorum. 

Yeme- içme sektöründe bir firma olarak kadın istihdamına gereken önemi gösteriyor musunuz?  
Elbette, kadın istihdamı ve girişimciliği konusundaki çalışmalarım sivil toplum kuruluşlarında üstlendiğim görevlerle sınırlı değil. Misyon edindiğim ve büyük önem verdiğim böyle bir konuda, öncelikle kendi markam BigChefs bünyesindeki uygulamalarla gerek kendi alanımız, gerekse ülkemizdeki diğer sektörlere örnek teşkil eden çalışmalar gerçekleştiriyoruz. 
Kadın istihdamı, markamızın en değer verdiği sosyal sorumluluk varlık alanı. Bu yöndeki çalışmalarımızın en önemlilerinden biri ‘Toprağın Kadınlarından Sofralara’ projemiz.  Proje kapsamında şehir dışında küçük bütçelerle topraktan üretim yapan kadınlarla temasa geçiyor, ürünlerimizin bir kısmını onlardan tedarik ediyor, bu şekilde kadın üreticilerimize destek oluyoruz. BigChefs’in kendi içindeyse 17’si yönetici seviyesinde olmak üzere toplam 328 kadın çalışanımız bulunuyor. 

Kadın istihdamının artırılmasıyla ilgili neler söylemek istersiniz? Kadın istihdamının artması ekonomik anlamda ülkemize neler katar?
Kadın girişimlerin desteklenmesi, kadınların iş hayatında yer alması ve iş hayatında erkeklerle eşit etkiye sahip olması anlamında, hem dünyada hem de ülkemizde büyük eksiklikler var. Türkiye’de 80 milyonu aşkın nüfus içinde, işgücüne katılabilecek yaştaki 30,1 milyon kadının yalnızca 8,9 milyonu çalışıyor. Kadınlarda işgücüne katılım oranlarımız, yüzde 60’lar seviyesindeki OECD ortalamalarının yarısı civarında. Benzer bir tabloyu girişimcilik alanında da görüyoruz. 
Kadının sosyal yaşama katılması, daha iyi bir eğitimle hayatını hazırlaması sadece bir kişinin değil herkesin hayatını etkiler. Kalkınma bir kişiyle başlar ama beraberindekileri yukarı çeker. Bu bağlamda daha çok kadın sosyal hayatta yerini hakkıyla almalı ki geleceğimiz daha da aydınlansın. Kadın olarak kendimiz için daha iyisine inanmalıyız, cesur olmalıyız, iyiyi hedefleyip bunun için adımlar atmalıyız. 

GGG

Yukarı