Ana içeriğe atla

S

 

HOT DÖNER YANILMA PAYINI ASGARİ SEVİYEYE İNDİRİYOR

17.09.2019 - 17:45

HOT DÖNER GENEL MÜDÜRÜ ERCAN YILMAZ, “BELİRLEDİĞİMİZ LOKASYONDA GERÇEĞE YAKIN CİRO TAHMİNİ VE BU CİROYA UYGUN KİRA MARJINI BELİRLİYORUZ. YAPTIĞIMIZ ÇALIŞMALARDA, BÖLGENİN DEMOGRAFİK YAPISI, GELİR SEVİYESİ, NÜFUS YOĞUNLUĞU GİBİ ETKENLERE DİKKAT EDİYORUZ.”

Yüzde yüz yerli sermayeli bir marka olarak Türkiye’de kaç şube ile nerelerde faaliyet gösteriyorsunuz?
Toplam 56 şubemiz var, bunun 20 tanesi İstanbul'da, 36 tanesi ise İstanbul dışında. 9 şubemiz Ankara’da olmak üzere; Çankırı, Yozgat, Kayseri, Aksaray, Artvin, Osmaniye, Alanya, Antalya, Fethiye, Muğla, İzmir, Manisa, Balıkesir, Bursa ve İzmit'te şubelerimiz bulunuyor.

Franchise modelinizden bahseder misiniz?
Şubelerimizi anahtar teslim olarak açıyoruz. Yatırım tamamıyla adayımıza ait. Belli bir isim hakkı bedeli alıyoruz. Yüzde 2, aylık ciro primi talep ediyoruz. Manav ürünleri hariç tüm ürünleri merkezden biz gönderiyoruz. Eğitimleri de yine biz veriyoruz. Onun haricinde yer seçme konusunda da önderlik yapıyoruz. Gelir seviyesi, bölgenin demografik yapısı gibi unsurları dikkate alarak fizibilite çalışmaları yapıyor, uygun yerlerde şubeler açıyoruz. Franchise adaylarının mental olarak bu işe uygun olmalarını istiyoruz. Mali olarak yatırım güçlerinin olmasını, kredi ile değil de tamamı ile peşin paralarının bulunmasını talep ediyoruz.

Franchise yatırımlarınızın size nasıl etkisi oluyor? 
Herkesin bildiği üzere franchise yatırımları, markaların daha hızlı büyümesine katkıda bulunuyor. Biz de markamızı ve lezzetlerimizi daha geniş kitlelerle tanıştırmak için bu yöntemi kullanıyoruz. Böylelikle ticari riskleri de ortaklarımızla paylaşarak küçültmüş oluyoruz.

Hot Döner olarak yatırım yaparken dikkat ettiğiniz unsurlar neler? 
Öncelikli olarak bir fizibilite çalışması yapıyoruz. Belirlediğimiz lokasyonda gerçeğe yakın ciro tahmini ve bu ciroya uygun kira marjını belirliyoruz. Yaptığımız çalışmalarda, bölgenin demografik yapısı, gelir seviyesi, nüfus yoğunluğu gibi etkenlere dikkat ediyoruz. Kiralamaları bu doğrultuda gerçekleştiriyoruz. 
Bu çalışmalar yanılma payını asgari seviyeye indirme konusunda bize ışık tutuyor. 

Yurt içi ve yurt dışı yatırım planlarınız nedir? Hedefinizde hangi bölgeler var?  
Yurt içinde, gerek cadde gerekse AVM’lerde hem kendimiz hem de franchise olarak büyüme hedeflerimiz var. Ayrıca Hollanda, Rusya, Azerbaycan ve Kıbrıs ile görüşmelerimiz devam ediyor.

GGG

Yukarı