Ana içeriğe atla

OPSCO REKLAM

sistem9

Herkesin istediği gibi değil, sizin istediğiniz gibi…

13.06.2017 - 16:54

Lokasyon gıda sektörü için bu kadar önemliyken; lokasyonun ve açık-kapalı alanların müşteri üzerindeki etkisine, firmaların lokasyon seçerken nelere dikkat ettiğine lokasyon dosyası kapsamında bakmak istedik. Bu doğrultuda görüşlerini aldığımız Coffee Gutta Genel Müdürü Kamber Çal bizleri kırmayarak sorularımızı yanıtladı. 

AVM’de ya da caddede şube açarken lokasyon seçiminde nelere dikkat ediyorsunuz? Lokasyon seçiminde sizin için önemli olan unsurlar neler?
Dünyada bir günde, yaklaşık 2.5 milyar fincan kahve tüketiliyor ve bu anlamda kahve en popüler içecek olarak karşımıza çıkıyor. Kahvenin yeri hayatımızda çok fazla... Biz de Coffee Guttaları yaygınlaştırarak tüm şubelerimizde kahve tutkumuzu müşterilerimize ulaştırmayı hedefliyoruz. Yeni bir Coffee Gutta için önceliğimiz doğru lokasyon seçimi. Bunun için önemli kriterlerimiz var. Lokasyon tercihinde o bölgedeki hedef müşteri kitlesi önemli bir kriter. Gençlerin, beyaz yakalıların bulunduğu aynı zamanda dışarıdan turist, ziyaretçi çeken lokasyonlar öncelikli tercih sebebimiz. Bunun yanında insan yoğunluğu da kararımızı etkileyen bir faktör. Ayrıca açık alanları önemsiyoruz. Kahve, keyif ve huzur demek kahve severler için. Kahve molası verenler açık hava ister çoğunlukla. Coffee Gutta mimari tasarımı ile üçüncü nesil kahvecilik alanında çok özel bir yere sahip. Özel mağaza konseptimizi uygulayabilmek de bizim için önemli. 

AVM içerisindeki teraslı ya da bahçeli alanlar müşteri çekimini sizce ne derecede etkiliyor?
Açık, ferah alan sunan AVM’ler müşteri tercihleri için çok önemli. Özellikle cadde konseptli AVM’ler daha çok ilgi çekiyor. Artık tüketicilerde AVM algısının değiştiğini düşünüyorum. Ortalama iki-üç saatini AVM’lerde geçiren insanlar kapalı bir alanda vakit geçirmek istemiyor; tüm ihtiyaçlarını bulabileceği, sanki bir alışveriş caddesindeymiş gibi ferah olan ve rahatlıkla dolaşabileceği, bir köşesinde kahve molası verip alışverişine kaldığı yerden devam edeceği, bol bol açık alan sunan AVM’ler istiyor. Dolayısıyla müşteri tercihlerinin süreç içinde değiştiğini düşünürsek teraslı, bahçeli alanlar bir cazibe yeri. Şehrin yoğunluğu arasında vakit geçirmek için bulunmaz bir fırsat...

Her AVM bütün markalarına teraslı ya da bahçeli alan sağlayamayabiliyor. Peki, bu soruna yönelik alternatifler çözümler neler olabilir?
Doğru, her AVM’de açık alanlı mağaza yeri bulmak mümkün değil. Bu noktada hizmet ve ürün kalitesi ile farklılaşmak gerekiyor. Bahçe ya da teras tek başına müşteri tercihi için yeterli değil. Evet önemli bir kriter, ancak sunulan hizmet, lezzet, menü çeşitliliği gibi birçok etken bu noktada tercihi etkiliyor.

Peki, bu konuda sizin çözüm önerileriniz neler olabilir?
AVM’ler daha büyük metrekareler sunabilir markalara. Ayrıca özel mağaza konsepti ile de fark yaratılarak müşteri ilgisi çekilebilir. Tabii markalaşmak ve sadık müşteri kitlesi oluşturmak da önemli… Biz bir Türk markası olarak “The Route of Coffee" sloganıyla ülkemizde ve dünyada 3. Nesil Kahve akımı sektörünün öncülerinden biri olmaya karar verdik. Kahvenin o benzersiz lezzetini sunmak için dünyanın dört bir yanından, “Single Origin” adıyla anılan, tek tür kahve çekirdeklerini alıp kullanıyoruz. 
Bunun yanında markamıza yatırım yaptık, Coffee Gutta’ya özgü bir konsept uyguladık. Nitelikli kahvede Coffee Gutta tarzını oluşturarak farklılaştık. Bu özgünlüğü hizmet kalitemize da yansıtarak Coffee Gutta severler kitlesi oluşturduk. Kahvede herkesin istediği gibi sayfasını kapattık, senin istediğin gibi dönemini başlattık. Müşterilerimiz bu özgün konsepti ve lezzeti sevdi. 
 

OPSCO REKLAM

Yukarı