Ana içeriğe atla

playpark

 

HEDEF 5 YIL İÇERİSİNDE 500 RESTORANA ULAŞMAK

11.10.2018 - 18:19

SEKTÖRDEKİ 23 YILLIK DENEYİMLERİ İLE DOĞRU STRATEJİLER GELİŞTİREREK BAŞARIYA ULAŞTIKLARINI İFADE EDEN HD HOLDİNG FRANCHISING MÜDÜRÜ EROL IŞIK, “YENİ FRANCHISE SİSTEMİMİZ İLE BÜYÜMEYE VE LİDER MARKALARLA KAZANDIRMAYA DEVAM EDECEĞİZ” DEDİ.

HD Holding olarak faaliyet gösterdiğiniz iller ve mevcut şube sayınız nedir? 
1995 yılında Ankara’da HD İskender ile başlayan yolculuğumuz markalarımıza 1999 yılında HD Döner, 2010 yılında Pidem ve 2013 yılında Pideko’nun eklenmesiyle devam etti. Şu anda 30’dan fazla ilde 200’den fazla restoranımız bulunuyor. Yılda 25 milyondan fazla misafirimizi geleneksel Türk lezzetleriyle buluşturuyoruz.
 
Büyüme stratejilerinizden bahseder misiniz? Sektörde büyümek adına neler yapıyorsunuz?  
HD Holding olarak kısa vadeli planlar ve dış etkenler yerine; uzun vadede kendimizi nasıl geliştirebileceğimize ve nasıl daha iyi hizmet sunabileceğimize ilişkin çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Bu stratejik bakış açısı da her koşulda bizi başarıya taşıyacak bir motivasyon sağlıyor.  
Sektörde 23 yıllık bir deneyime sahibiz. Bu deneyim, bizim doğru stratejiler geliştirerek başarıya ulaşmada en büyük gücümüz diyebiliriz. Bize ait 2 adet et işleme tesisi bulunuyor. Türkiye genelinde 200’den fazla restoranımız ve güçlü bir dağıtım ağımız var. Üretimden, restorandaki servis sürecine kadar her aşamayı denetliyoruz.  Dolayısıyla satın alma gücü, ürün kalitesi ve misafir memnuniyeti sağlamada önemli kaynaklara sahibiz. Tüm bu özelliklerimiz de ürün kalitemizi ve uygun fiyat politikamızı devam ettirebilmemizi sağlıyor.
  
Nerdeyse tüm AVM’lerde yer alıyorsunuz. Gelişiminizde AVM’lerin etkisi nedir? Yer alacağınız AVM’lerde lokasyon seçiminde dikkat ettiğiniz öncelikler nelerdir? 
Türkiye nüfusunun yarısı dışarıda yemek yiyor. Burada da genelde tercih AVM içerisindeki restoranlar oluyor. Bu yüzden AVM’ler, bizim için önemli lokasyonlar. Restoranlarımızı verimliliği yüksek olan ve daha çok misafir ağırlayabileceğimiz doğru lokasyonlarda açmayı tercih ediyoruz. Bu noktada da yeni hayata geçireceğimiz franchise sistemimizle doğru lokasyonlarda doğru yatırımcılarla çalışarak hızla büyümeye devam edeceğiz.
 
Türkiye’nin en büyük yerli restoran zinciri HD Holding olarak franchise şartlarınızdan bahseder misiniz?
Son dönemde hem tüketicilerin hem de yatırımcıların iskender, döner, pide gibi Türk lezzetlerine olan ilgisi görülür şekilde artmış durumda. Biz de bu alanda lider olan markalarımızla hızla büyümeye devam ediyoruz. Bizimle birlikte büyüyecek ve kazanacak yol arkadaşlarıyla birlikte büyümek, girişimciler için yeni fırsatlar yaratmak istiyoruz. 
Franchise adaylarında aradığımız özellikler öncelikle alanında lider ve kazançlı markaları temsil etme isteğine sahip olmak, HD Holding’in vazgeçilmez prensipleri olan “Ürün kalitesi odaklı”, “Misafir memnuniyeti odaklı” ve “Her zaman uygun fiyat odaklı” olmayı benimsemiş olmak, Türk lezzetlerini, güçlü bir Türk markası ile daha fazla kişiye ulaştırmanın heyecanına sahip olmak, gerekli olan yatırımı karşılayacak finansal kaynaklara sahip olmak ve zamanını restoranına ayırabilecek olmak.  Bizim için bu işe inanmak, zaman ayırmak, hakkıyla yapmak ve sevmek başarıya ulaşmada olmazsa olmazlar. O yüzden öncelikle bu kriterlere uygun girişimcileri bekliyoruz. 

Franchise verdiğiniz yatırımcılara hangi konularda destek oluyorsunuz?  
Yatırımcılarımıza kendi et işleme tesislerimizde güvenli bir şekilde ve tüm denetimlerden geçerek hazırladığımız ürün tedariği, sürekli pazarlama desteği, tedarik zinciri yönetimi, insan kaynakları yönetimi, HD Akademi ile çalışan eğitimi ve 23 yıllık operasyonel tecrübemizin yanı sıra satın alma gücümüzden faydalanma imkanı da sağlıyoruz.

Ürün çeşitleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Menülerimizde sadece geleneksel Türk lezzetlerine yer veriyoruz. Pazarlama stratejimize ve misafirlerimizin beklentilerine bağlı olarak son dönemde menümüze “köfteli çocuk menüsü” ekledik. Onun dışında ana ürünümüz olan iskender, pide ve dönerden vazgeçmiyoruz. Sadece yeniliklerimizle misafirlerimizin beklentilerine cevap veriyoruz.  Örneğin; ilk acılı iskenderi 2017’de nisan ayında misafirlerimizin beğenisine sunduk. Patlıcanlı iskender de yine ilk olarak bizim menümüze eklediğimiz bir lezzet.

Peki, sizi farklı kılan nedir? 
Öncelikle bizler yaptığımız her işi hakkıyla yapmayı seven bir ekibiz. Tüm markalarımızda ortak olan ve Türkiye’nin en büyük yerli restoran zinciri olmamızı sağlayan en önemli özelliklerimiz;
• Ürün kalitemize ve misafir memnuniyetine verdiğimiz önem,
• Kaliteli ve en önemlisi özüne uygun olarak sunduğumuz geleneksel Türk lezzetleri  
• Yirmi yılı aşkın restorancılık deneyimimiz,
• Restoranlarımızda sunduğumuz etlerimizi kendi et işleme tesisimizde işlememiz ve hiçbir katkı maddesi kullanmıyor olmamız
• İşinin ehli ustalarımızla ve titizlikle yönettiğimiz mutfağımız 
• Gelenekleri önemseyen, misafirperverliğe değer veren ekiplerimiz 
• Tüm bunları uygun fiyata sunuyor olmamız 

HD İskender reklam kampanyanız çok dikkat çekmişti. Tekrar bu tür bir girişiminiz olacak mı?
Markalarımıza olan pazarlama yatırımlarımız 2018’de ve ilerleyen dönemlerde sürecek. Sadece TV’de değil dijitalde de farklı projelerimiz olacak.
 
Yeni yatırım planlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
2018 yılında 60’a yakın yeni restoran açılışımız oldu, yatırımlarımıza aynı hızla devam ediyoruz. Ayrıca yeni franchise sistemimizle daha da fazla noktaya ulaşmayı hedefliyoruz.  Kısa vadede hedefimiz 200’den fazla olan restoran sayımızı 5 yıl içerisinde 500’e çıkarmak. Uzun vadede ise; HD Holding markalarını yurt dışına taşıyarak Türk mutfağının geleneksel lezzetlerinin dünya çapındaki lider temsilcisi olmayı hedefliyoruz. 

playpark

Yukarı