Ana içeriğe atla

S

 

Hedef, 250 bin meyve demeti

16.05.2017 - 13:46

Günde ortalama 500 ile 750 arasında meyve sepeti siparişi aldıklarını dile getiren Nefis Demet Genel Müdürü Devrim Aydın, “Bu yıl meyve demeti hedefimiz 250 bin.  Özel günler için yaptığımız indirim ve kampanyalar sayesinde siparişlerimizi daha da artırmayı hedefliyoruz” dedi. 

E-ticaret pazarı hakkında bilgi verir misiniz? Hediyelik meyve pazarının e-ticarette payı nedir?
Ülkemizde toplam perakende hacminin yüzde 3’ü e-ticaretten kaynaklanıyor. Yükselen kur ile artan kiralardan yakınan perakendeciler modern hayatın vazgeçilmezi olan e-ticarete yöneliyor. Türkiye’de 10 milyar TL’lik olan e-ticaret pazarında 2014’ten beri yükselişe geçen hediyelik meyve pazarı sektörün gözde oyuncuları arasında yer alıyor. Sosyal medya ve e-ticaretin gelişmesi ile 15 milyon TL’lik pazara ulaşan hediyelik meyve pazarında Nefis Demet, yüzde 67’lik payla sektörde liderliği oynuyor.

Sunduğunuz hizmetlerden bahseder misiniz?
Nefis Demet olarak, 2008 yılından beri hediyelik meyve sektöründe faaliyet gösteriyoruz. Müşterilerimizden gelen siparişlere göre meyve, kek, kurabiye, truffle ve karışık demetler hazırlıyoruz. Müşterilerimiz siparişlerini nefisdemet.com veya mobil uygulamamız üzerinden verebiliyorlar. Biz bir meyve demeti hediye portalı değiliz. Kendi ortamımızda aile ortamını sağlamayı başaran bir şirket olarak müşterilerimiz ile de aynı ortamı oluşturmayı hedefliyoruz. Müşterilerimizin de en anlamlı ve özel günlerinde de yanında olmayı amaçlıyoruz. 

2017 yılı hedefleriniz nelerdir?
2017 yılında 9 yılda oluşturmuş marka değerini korumayı hedefliyoruz. Bu yıl 20 franchise vererek ailemizi büyüteceğiz. Franchise’lerimiz sayesinde ulaşabildiğimiz her noktaya meyve sepetlerimiz ile mutluluğu götürmek istiyoruz. Meyve demeti pazarında yaklaşık yüzde 67’lik bir paya sahibiz. Bu payımızı pazarda liderliğe gelerek artırmayı hedefliyoruz. Günde 500-750 meyve demeti siparişi alıyoruz. Bu yıl meyve demeti hedefimiz 250 bin.  Özel günler için yaptığımız indirim ve kampanyalar sayesinde siparişlerimizi daha da artırmayı hedefliyoruz.

En çok hangi ürünler, meyveler tercih ediliyor?
En çok tercih edilen ürünler karışık ürünlerdir; çikolatalı meyve, truffle, kek ve kurabiyeden oluşan meyve demetleri.

Bu alana yatırım yapacak girişimcilerde hangi özellikleri arıyorsunuz?
Öncelikle franchise taleplerinde dikkat edeceğimiz en önemli nokta markamıza ne kadar katkı sağlanacağı. Franchise vereceğimiz bölgede standarda uygun şekilde sepetlerin hazırlanması ve zamanında teslimat için franchise’mizi uzun bir eğitim sürecinden geçireceğiz. Çalıştığımız sektör hediyelik meyve sektörüdür. Herkes sevdiğine verdiği hediyenin kusursuz olmasını ister. Dolayısıyla bayilerde aradığımız özellik bu işi severek ve kusursuz şekilde yapmasıdır. Biz franchise’lerimize; lokasyon seçim desteği, eğitim, kurulum aşamasında danışmanlık hizmeti, reklam desteği, pazar sürekliliği, bilgi birikimi, yönetim desteği, pazarlama strateji yönlendirmesi gibi avantajlar sağlıyoruz. Ayrıca kazan kazan mantığı ile ilerliyoruz. Sitemizin dışında Türkiye’nin bu alandaki önemli markaları ile ürün tedariği konusunda iş ortaklığı yapıyoruz. O noktalardan ve merkezden gelen siparişleri lokasyon doğrultusunda franchise’lerimize yönlendiriyoruz.

Bu alana yatırım yapmak isteyenlere tavsiyeleriniz nelerdir?
Her işte olduğu gibi bu sektörde sevgi ve emek ister. İşinde titiz ve sabırlı olan elbette kazanır. Özel günlerde yoğunluğumuz diğer günlere göre 2-3 kat artıyor. Bizim için her özel günün ayrı bir heyecanı vardır. Birilerine sevdiklerinin hediyesini taşımak büyük bir mutluluk veriyor. Bizimle bu duyguyu yaşamak isteyenlerle bu sektörde olmayı çok isteriz.
 

GGG

Yukarı