Ana içeriğe atla

S

 

Franchise adayının marka için uygunluğu tespit edilmeli!

16.05.2017 - 12:38

Franchise adaylarının marka ile uygunluğunun tespit edilmesi gerektiğini dile getiren Kahve Aşkına Yönetim Kurulu Başkanı Himmet Doğan, “Mağaza açılmadan önce franchise’ye, sistemin geneli hakkında tüm detayları öğrenebileceği ve pratik olarak test edebileceği bir eğitim verilmeli” dedi.

Öncelikle Kahve Aşkına firmasını kısaca tanıyabilir miyiz? Firmanız yurt içi ve yurt dışında nasıl bir büyüme stratejisi izliyor?
2015 yılında planlan ve tüm yapısal çalışmaları tamamlanarak ortak fikirlerin ve hizmet kalitesinin ön planda tutulduğu girişimin adıdır Kahve Aşkına. Ege’nin incisi İzmir’den başlayarak, yurdumuzun bütün bölgelerini sarmaya başlayan Kahve Aşkına zinciri, hem yatırımcılarını hem de misafirlerini farklı ve üstün kalite odaklı anlayışla karşılıyor.
Kurulduğu günden itibaren farklı konsepti ve menüsüyle dikkat çeken Kahve Aşkına, doğru konumlandırma ve altyapı çalışmalarıyla benzerlerinden kolayca ayırt ediliyor. Oluşturduğu menü ve servis anlayışla sektörde farklılık yaratan Kahve Aşkına, franchise sisteminin de tüm enstrümanlarını büyük bir ustalıkla kullanıyor. Tüm kadrosunu bu anlayışla seçen Kahve Aşkına, hedeflerine kısa sürede ulaşarak, sektördeki yerini belirledi. 
İzmir’de yolculuğuna başlayan Kahve Aşkına, kısa bir süre içerisinde birçok noktada şubeler açarak yurt içi ve yurt dışı bayi ağını büyüttü. Hedeflediği noktaya ise emin ve güçlü adımlarla devam ediyor. 
Firmamız; İzmir Alsancak, Güzelyalı, Optimum, Buca, Çeşme,  Ayvalık, Ankara, İstanbul, Bursa, Balıkesir ve diğer illerdeki şubelerinin yanı sıra Avrupa’da Bosna Hersek, Saray Bosna gibi noktalardaki şubelerini de bayilik zincirine ekleyerek hızla büyümektedir.

Peki, franchise adayları neden sizi seçmeli? Tercih edilebilir olmak adına ne gibi avantajlar sunuyorsunuz adaylara? 
Kahve Aşkına olarak; altyapısı zayıf, kontrolsüz çoğalmayı değil,  kararlı ve güçlü adımlarla durmaksızın büyümeyi hedefliyoruz. Gıda sektöründeki büyüme potansiyeline kendi öz kaynaklarımızla yatırım yapabilme ve yön verebilme gücüne sahibiz. Ayrıca gizli müşteri yöntemi ile kurumsal profesyonelliği koruma özverisi içerisindeyiz.
Kahve Aşkına olarak; şubelerimizin çok daha verimli çalışmalarını sağlamak için farklı zamanlarda memnuniyet ölçümleri yaparak Ar-Ge desteği veriyoruz. Ayrıca tüm reklam mecralarında sürekli yayınladığımız tanıtım ve organizasyon reklamlarıyla marka bilinirliğinin diri tutulmasını sağlıyoruz. Ulaşılabilir müşteri hizmetleri sayesinde misafirlerimizin talepleriyle yakından ilgileniyoruz.
Hammadde ve ürünlerimizin tamamını kalitesinden taviz vermeden son derece uygun fiyatlarla temin ediyoruz. Böylece yatırımcılarımızın alırken de satarken de çok ciddi oranlarda kar etmesini sağlıyoruz. Buna ek olarak misafirlerimize sadece zengin kahve menümüzle değil, çok özel spesiyallerle süslediğimiz ek menümüzle de hitap ediyoruz. Ürünlerimizin tamamını belgeli üreticilerimizden temin ettiğimiz için yılın tüm zamanı ürün sürekliliğini sağlıyoruz. Tüm bu hizmetler ve üstün kalitemizle “Kahve Aşkına”  markasına yapılan yatırımların kısa bir vadede geri dönmesini sağlıyoruz.

Karlı bir franchise yatırımı için neler yapılmalıdır? Doğru franchise vermek için hangi aşamalara ihtiyaç var? 
Birinci adım finansal amaç belirlemektir. Başlangıç noktasında böyle bir amacınız olmazsa ne istediğinizi hiçbir zaman bilemezsiniz. Dikkat etmeniz gereken ikinci noktada bayiliklerin kazanç düzeyidir. Finansal amacınız olursa bayilik seçiminde daha seçici olursunuz. Üçüncü adım finansman gücüdür. Kendiniz için uygun olduğunu düşündüğünüz bayiliği almak için ana firmanın belirlediği bedelleri ödemeniz gerekir. Bunu yapmanın en iyi yolu bütün satın alma maliyetlerinin farkında olmak ve süregelen kar hakkında gerçekçi bir fikre sahip olmaktır. Son olarak olay rakamlara geldiğinde dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar olacaktır. Örneğin ne kadar kazanç sağlayabilirsiniz? Bayiliğin gerçek maliyeti ne kadar? Yatırım karlılığınız ne kadar olacak? gibi…
Öncelikle franchise adayının doğru analiz edilerek; kişisel, sosyo-ekonomik yaşam tarzı ve finansal olarak marka için uygunluğu tespit edilmeli. Ardından franchise adayının hizmet verebileceği müşteri kitlesine ve finansal yapısına uygun olan lokasyonlara yatırım yapması sağlanmalı. Mağaza açılmadan önce ise franchise’ye, sistemin geneli hakkında tüm detayları öğrenebileceği ve pratik olarak test edebileceği bir eğitim verilmeli. 

GGG

Yukarı