Ana içeriğe atla

ds

 

“En büyük risk doğru yatırımcı adayını bulabilmek”

16.05.2017 - 12:50

“FRANCHISE’LERİMİZDEN BEKLENTİMİZ, MÜŞTERİLERE KARŞI SABIRLI, GÜLER YÜZLÜ OLMALARI; İŞLETMEDE İSE DİSİPLİNLİ, ÇALIŞKAN VE EKİP ÇALIŞMASINA YATKIN OLMALARIDIR” DİYEN LITTLE CAESARS PİZZA TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ BANU GÜNEY ARIDURU, “FRANCHISE’LERİMİZİ BU ÖZELLİKLERE SAHİP KİŞİLER ARASINDAN SEÇMEMİZ KARŞILAŞACAĞIMIZ RİSKLERİ ASGARİYE İNDİRMEMİZDE BİZLERE YARDIMCI OLUYOR” DEDİ. 

Franchise vermek markaların gelişimine neler katıyor? 
Öncelikle daha fazla noktada hizmet vermeyi ve tüm Türkiye’ye yayılmayı hızlandırır. Diğer yandan markalar için piyasadaki bilgi akışını takip etmek, müşterilerin talep ve ihtiyaçlarından haberdar olmak çok önemli. Her franchise üretici ve tüketici arasında bir köprü olduğu için markaların tüketicilerden bilgi almalarını sağlıyor, bu yolla çok sayıda tüketiciye ulaşıyor. Ayrıca yeni ürün ve hizmetlerle müşterilerin ihtiyaçlarına yanıt veriyor. Pazara yakınlıkları, tüketiciyle temas halinde olmaları, reklam, kişisel satış gibi faaliyetlerle markaların pazarda gelişimine önemli bir katkı sağlıyor. 

Franchising her ne kadar avantajlı bir yöntem de olsa riskleri yok değil… Peki, franchising verirken olası riskleri neler, firmalar bu risklerden arınmak adına nelere dikkat ediyor? 
En büyük risk doğru yatırımcı adayını bulabilmek… Bunun için özel yöntemler uyguluyoruz. Little Caesars’a yatırım yapan kişilerin bir kısmı profesyonel hayattan gelen ve kendi işinin sahibi olmak isteyenler diğer kısmı ise hali hazırda şirketimizde çalışan kişilerden oluşuyor. Markamızın mutfağını bilen kişilerin bayilik başvurusu yapması da bizler için ayrı bir gurur. Bunun yanı sıra Türkiye’nin her yerinden markamıza yatırımcıların ilgisi çok yüksek. Başvuranların çoğu, genelde profesyonel hayattan sıkılıp, kariyerine kendi işinin sahibi olarak devam etmek isteyen ve güvenli bir yatırım fırsatı arayan kişilerden oluşuyor. 
Adayların pizza sektörünü bilmesi bizim için bir şart değil; ancak gıda ve hizmet sektörünün olmazsa olmazları var. Franchise’lerimizden beklentimiz, müşterilere karşı sabırlı, güler yüzlü olmak; işletmede ise disiplinli, çalışkan ve ekip çalışmasına yatkın olmalarıdır. Franchise’lerimizi bu özelliklere sahip kişiler arasından seçmemiz karşılaşacağımız riskleri asgariye indirmemizde bizlere yardımcı oluyor. Gerçekleştirdiğimiz 4-6 haftalık eğitimlerde, hem franchise hem de çalışanlarına gerekli tüm bilgileri teorik ve uygulamalı olarak veriyoruz. Little Caesars’a yatırım yapanlar, her adımda deneyimli danışmanlar ve eğitmenler tarafından destekleniyor.

Karlı bir franchise yatırımı için neler yapılmalıdır? Doğru franchise vermek için hangi aşamalara ihtiyaç var? 
Doğru franchise vermek için merkez kadro yapılanmasının tam ve profesyonel olması önemli. Çünkü lokasyon seçimi, eğitim, kiralama, dekorasyon, lojistik, insan kaynakları, satış ve pazarlama, operasyon, bilgi-işlem, stok yönetimi ve karlılık gibi konularda “tecrübeli” ve “bilgili” bir profesyonel kadroya ihtiyaç var. Yeni yatırım yapacak bir girişimciye bu tecrübe ve bilgi birikimiyle yanlarında olduğumuzu hissettirmek çok önemli.
Franchise adayı şirketimize geldiğinde önce kendisini şubede 4 hafta çalıştırıyoruz. Hem işi hem de sektörü tanıması ve uygun olduğuna emin olması önemli. Ardından bölge ve iş analizi yaparak, bölgesini iyi tanımasını sağlıyoruz. Şube açılışında ve mimaride profesyonel kadrolarımız franchise’lerimize yön vererek destek oluyorlar. Açılış sonrası standartların sağlanması için sürekli eğitim ve denetim desteği veriyoruz. Satış ve pazarlama çalışmaları için bölge müdürleri ve operasyon ekipleri sürekli ziyaretlerde bulunarak yerinde destek sağlıyorlar.

Firmanız yurt içi ve yurt dışında nasıl bir franchise stratejisi izliyor?
Dünyanın en hızlı büyüyen franchise zincirlerinden biriyiz. Çelebi Holding Little Caesars Türkiye’nin tüm master franchise haklarına sahip. Şu anda Little Caesars Türkiye’de 88 restoranı ile hizmet veriyor, bunların 76'sı franchise şubelerimiz. 2016’da Anadolu’ya yatırımlarımızı artırdık. Yeni şube yatırımlarının dışında pazarlama, teknoloji, eğitim, insan kaynakları, Ar-Ge, lojistik ve üretim için de büyük yatırımlar yapıyoruz ve buna devam edeceğiz. Şu an İstanbul ile beraber 13 ilde faaliyetteyiz. 2019 sonuna kadar Türkiye genelinde 300 restorana ulaşma hedefimiz var. 
 

ds

Yukarı