Ana içeriğe atla

ds

 

En belirleyici unsur ekip ruhunu verebilmek

01.08.2017 - 16:22

İlk şubesini 2006 yılında cadde konseptiyle, ikinci şubesini 2010 yılında AVM konseptiyle Primemall AVM İskenderun’da hizmete sokan Kırmızı Döner, burada göstermiş olduğu başarıyla birlikte AVM’lerdeki şube sayısını hızla artırmaya başladı. Park Forbes AVM, Adana Optimum, Park328...gibi birçok AVM’de gördüğümüz marka adına Şirket Sahibi Tuncay Paşaoğlu ile görüştük. Paşaoğlu, zincir restoranların yönetimine dair tecrübelerini ve görüşlerini bizlerle paylaştı.

Sizce zincir restoranları yönetirken en belirleyici unsur nedir? Hangi unsur üzerinden kararlar alınır? 
Ekip ruhunu verebilmek ve pozitif enerjili kişilerle çalışmak en belirleyici unsurdur. Empati yapabilen iyi bir yönetim ile doğru kararlar alınır.
Sizce restoranlar aynı mı yoksa farklı düşünülerek mi yönetilmeli? Neden? Ayrıca bölgelere göre fiyat değişiklikleri yapılabilir mi? 
Sunulan hizmet ve ürün müşteri beklentilerini karşılayacak şekilde tasarlanmalıdır. Fakat fiyat aralığı, lojistik durum, işçilik ve bölgenin yaşam standartları gibi çevresel unsurlar göz önüne alınarak da belirlenebilir.

Siz nasıl bir yol izliyorsunuz?
Açacağımız bölgeyi yakın markaja alıyoruz. Oradaki tüketici alışkanlıklarını ve ihtiyaçlarını inceliyor ve bu doğrultuda döner konseptlerimizi hayata geçiriyoruz. Lokasyonlardaki ilk kriterimiz müşteri ihtiyacı ve talebi oluyor. Muadil firmalara göre daha yüksek kalitede ürün ve hizmet sunarak farkındalık yaratma yolunu izliyoruz.

Zincir restoranlar tüketici de güven hissi yaratır mı? Bu şekildeki bir oluşum marka değerinin yüksek olduğunu mu gösterir?
Satılan ürün veya hizmetin potansiyel müşteriler tarafından algıda seçicilik yaratması, hatırlanması ve en son tercih edilmesi marka bilinirliliği sayesinde olmaktadır. Marka bilinirliliğinde, güven unsuru temeli oluşturur. Bilinirlilik ise marka değerini yükseltir.

Zincirler Anadolu’da yatırım yaparken nelere dikkat etmeli, hangi kriterleri göz önünde bulundurmalı? 
Anadolu’da yatırım yapmak için pek çok sebep vardır. Erişebilirlik, görünürlük ve rekabet kriterlerine daha analitik ve dikkatli yaklaşan her türlü yatırımcı, zincir mağazaların tecrübe ve kadrosundan faydalanarak daha hızlı geri dönüşler sağlayabilir.

Anadolu’da şube açılırken ilk etapta nasıl bir mağaza açılmalı, büyük mü yoksa küçük mü?
Açılacak mağaza kalite standartları ve mağaza konseptleri açısından minimum ve maksimum değerler içerisinde, her yerde aynı standartlarda olmalıdır.
 

ds

Yukarı