Ana içeriğe atla

S

 

Coffeetopia zinciri genişliyor

10.03.2017 - 10:11

“2014 Haziran’da kurduğumuz Coffeetopia’lar için yapılan doğrudan yatırım miktarı 2,2 milyon TL ve bu alandaki yatırımlarımız halen devam ediyor” diyen Coffeetopia Kurucusu Şerif Başaran, “Faaliyet gösteren 3 adet Coffeetopia işletmemize 2017 yılı içerisinde 3 veya 4 Coffeetopia daha katmayı planlıyoruz” dedi.

Yeme içme sektörü her geçen gün büyümesini sürdürüyor. Peki, bu büyüme karşısında siz nasıl yatırımlara imza atıyor, ne şekilde büyüyorsunuz? 
Yeme içme sektörünü öncelikle tanımlamak gerekir. Türkiye bin 700 kadar marka/franchise cafe ve marka olmayan bin 400’e yakın işletme ile Avrupa’nın dördüncü büyük kahve/kafe pazarına sahip ülkesidir. Daha çok yemek ağırlıklı olup, ayrıca kahve satan mekanları bu rakamlara eklemedim. Nüfusun yüzde 40’ı 24 yaş altında olan başka bir Avrupa ülkesi yok. Türkiye’nin demagojik yapısı da göz önünde bulundurulursa, hem kafe sayısında hem de bilinçli tüketici sayısında artış gözlemlenecektir. Biz de bu doğrultuda hem kahve üretim tesislerimizde kalite kontrol alanında hem de işletmelerimizin B2C iletişimlerinde eğitimler, ürün kalitesinde denetimler, müşteri memnuniyeti alanında ivedi çözümler üretebilmek için yatırımlar yapmaya başladık. Tüm bilinen yerli ve yabancı sosyal medya platformlarında aldığımız puanlar da bu yatırımların bizi doğru yola götürdüğünü gösterdi. 

2017 yatırım planlarınız neler?
2014 Haziran’da kurduğumuz Coffeetopia’lar için yapılan doğrudan yatırım miktarı 2,2 milyon TL ve bu alandaki yatırımlarımız hala devam ediyor. Faaliyet gösteren 3 adet Coffeetopia işletmemize 2017 yılı içerisinde 3 veya 4 Coffeetopia daha katmayı planlıyoruz. Bu şubeler franchise da olabilir, bizim kendi açıp da işlettiğimiz şubeler de... 
2017 yılının son çeyreği için hedefimizde; kek ve pasta üretimini de kendi bünyemizde oluşturabilmek için yeni bir imalathanenin kurulması da bulunuyor.

Dövizdeki artışın yatırımlara etkisi nedir? Yatırımlardaki döviz etkisini en aza indirmek adına neler yapılabilir?
Yurt içi yatırımcısı için tabii ki ek bir maliyet oluşturdu, zira bir kafe için yatırım yaptığımızda alınan ekipmanların yüzde 70’ini yabancı menşeili ürünler oluşturuyor. Aynı şekilde Türkiye’de kahve ağacının yetişmemesi, kahve borsaları, kahve çiftlikleri ve kahve kooperatiflerinin fiyatları dolar üzerinden belirlemesi istemesek de Türkiye pazarındaki kahve fiyatlarına yansıyor. Bu noktada döviz etkisini minimuma indirmek amacıyla kafelerin kira kontratlarının mutlaka TL bazlı olmasına dikkat edilmeli diye düşünüyorum. 

Büyüme sisteminizde hangi konseptleri tercih ediyor, iş ortaklarınıza neler sunuyorsunuz?
Coffeetopia, her zaman yenilikçi yapısıyla ve müşteri isteklerine konseptinden çıkmadan, hızlı reaksiyonları ile cevap verebilme özelliğiyle öne çıkan bir marka oldu. Şubelerimizi dinliyor ve birlikte hareket ediyoruz. 
Coffeetopia sistemini diğerlerinden ayıran ve en büyük özelliği; kahve, barista ve servis personeline tarafımızca verilen eğitimlerdir.
Marketing hedefimiz; özellikle müdavimlere ve nitelikli kahve arayanlara yönelik... Ayrıca takipçilerimizi Coffeetopia olarak; çeşitli tadım etkinlikleri, workshoplar, yarışma ve ödüller ile de yeniliklerden haberdar ediyor, daha sık şubelerimizi ziyaret etmelerini sağlıyoruz.
 

GGG

Yukarı