Ana içeriğe atla

S

 

“Bu ödül sadece Bursa Kebap Evi’ne değil, ülkemize ve Türk Mutfağı’na verilmiştir!”

10.03.2017 - 09:55

Bursa Kebap Evi, Bursa lezzetlerini 70 şubelik dev bir markaya dönüştürmesi ile adından sıkça söz ettiriyor. Son olarak firma, “üstün lezzet ödülü” ile de iskender restorancılığında yeni bir dönemi başlattı.Bu sayımızda, markanın bu başarısında belki de en çok emeği geçen kişi ile BKE Yönetim Kurulu Başkanı Cem Helvacı buluştuk. 

Bursa Kebap Evi markası ve lezzetlerinin ünü sınırlarımızı aşarak, dünyanın en prestijli  lezzet ödüllerinden olan “ITQI Üstün Lezzet Ödülünü” aldı. Sizleri tebrik ediyoruz. Bu ödülün perde arkasını bizimle paylaşır mısınız?
Öncelikle, ödülün içeriği hakkında bilgi vermek isterim. Merkezi Brüksel'de bulunan Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü (iTQi) dünya genelinde, mükemmel tat ve kalitedeki yiyecek ve içecekleri test etme ve tanıtma faaliyetlerini yürüten bağımsız bir derecelendirme kuruluşudur. Bir nevi, yiyeceklerin Michelin rehberi diyebiliriz. Biz, 2016 yılında bu kuruma başvurduk. Başka bir ifade ile test ve yarışma odaklı bir süreç diyebiliriz. Şubelerimdeki lezzetimiz ne ise, onu sunduk bu kuruma. Sonucunda ise, lezzette kalitenin tek tescili olarak kabul edilen bu ödülü alan ilk ve tek iskender markası olduk. Bu ödül sadece Bursa Kebap Evi'ne değil, ülkemize ve Türk Mutfağı'na verimiştir. 

Sizin, Türk iskenderini dünyaya tanıtmak gibi bir misyon sahibi olduğunuzu biliyoruz. Bu ödül, bu anlamda yeni gelişmelerin habercisi, diyebilir miyiz?
Elbette, “üstün lezzet ödülü” taşıdığı anlam itibariyle, küresel vizyonumuzu daha da pekiştirdi. Bizim bir hayalimiz var. Türk mutfağını Pekin'den New York'a, dünya genelinde hak ettiği yere taşımak ve iskenderimizi dünya insanıyla buluşturmak. Biliyorsunuz, ilk yurt dışı açılımımızı Almanya merkezli olarak, Avrupa'nın pek çok ülkesini içeren master franchising anlaşması ile yapmıştık. Nitekim, Saarbrücken kentinde ilk yurt dışı şubemiz açıldı. Ardından, yine Dubai merkezli Orta Doğu'da şubeleşme sürecine girdik. Bu bölge beraberinde birçok fırsatı barındırıyor. Yatırımcıların ilgi odağı haline geldik diyebiliriz. Ben nerdeyse bir ayın yarısından fazlasında seyahat ediyorum; yer bakıyorum, görüşmelerde bulunuyorum. Gerek Avrupa pazarında gerekse de Orta Doğu coğrafyasında önemli bir mesafe aldık. Çok yakında, gelişmeleri kamuoyu ile paylaşacağız.

Bursa Kebap Evi son dönemde sosyal sorumluluk projeleri ile de adından sıkça söz ettirmeye başladı. Bu konuda neler söylemek istersiniz?
Ürettiğini paylaşmak bizim kültürümüzde vardır. Anadolu insanını farklı kılan; cömertliği, yardımseverliği, dayanışma bilincidir. Bursa Kebap Evi, gerçek başarının sosyal kalkınmada yattığına inanıyor. Bu minvalde, kurumsal iletişim departmanız yılboyu birçok projeyi hayata geçiriyor. Üniversite öğrencilerine ücretsiz ürün ve hizmet sunan “Askıda Ne Var” sosyal girişimiyle işbirliği, amatör spor branşlarına verdiğimiz destekler, çocuklarımızın el becerilerini ve zihinsel gelişimini artırmak için özel olarak hazırladığımız çocuk kitabımız ve sivil toplum örgütleri ile birlikte ihtiyaç sahiplerine yönelik verdiğimiz destekleri bu kategoride değerlendirebiliriz.

Eğitime ve insan kaynağının gelişimine de oldukça önem verdiğinizi biliyoruz. BKE Akademi projesinin içeriğini bizimle paylaşır mısınız?
BKE Akademi, markamızın en kıymetli projelerinden biridir. Biz, insana yatırımın, geleceğe yatırım olduğuna inanıyoruz. Bugün tüm sektörün en ciddi sorunu insan kaynağı ile ilgilidir. Bu alanda, bundan böyle markalar kaderleriyle başbaşa kalmış durumda. Başka bir ifadeyle, her marka artık kendi insan kaynağını geliştirmek zorunda... Bundandır ki, genel merkezimizde BKE Akademi birimini kurduk. Bu birim şubelerimizin en kıymetli kaynağından, yani insan kaynağından sorumlu. Personel temini ve eğitimi, kurum kültürü oluşturma, verimlilik, kariyer planlaması ve motivasyon bazlı etkinlikler BKE Akademi tarafından yönetiliyor. 

Tüm bunların yanında, marka iletişimi alanında da proaktif bir dönemde olduğunu görüyoruz. Bu alanda ne gibi gelişmeler var?
Biliyorsunuz, geleneksel iskender restorancılığında ezberleri bozduk. AVM'ler başta olmak üzere, bulunduğumuz her lokasyonda BKE fark yaratan uygulamaları ile adından söz ettiriyor. Tasarımın ve marka iletişiminin gücünü sonuna kadar kullanıyoruz. Yaptığım her uygulamada en iyi olmak gibi bir hedefimiz var. Öte yandan, geleneksel reklam mecralarının yanı sıra sosyal medya gibi yenilikçi medya alanında da oldukça aktifiz. Tüm bunların yanında, sinema salonlarında ve internet mecrasında yayınlanan son reklam filmimiz de hayli beğeni aldı. 
Küçük bir örnekle, enerjimizi anlatmak isterim. Bir BKE şubesinin her ay, hatta her özel günde görsel olarak baştan aşağı hazırlandığını biliyor muydunuz? Bu yaklaşım işimize ve insana verdiğimiz değerin küçük bir göstergesidir.

Son olarak, 2017 yılı ile ilgili beklentilerinizi ve yatırım planınızı bizimle paylaşır mısınız?
2017'den tabii ki umutluyuz. Şu an aktif 70 şubemiz var. Bu yıl içinde daha önce olmadığımız bazı illerde şubelerimiz birer birer açılacak. İstanbul Bahçeşehir 3. Cadde, Denizli Çamlık Caddesi, Edirne Erasta AVM, Sivas Primemall AVM, Elazığ Forum AVM, Erzurum MNG AVM, Adıyaman AVM’de gerçek iskender ile tanışacak. Yıl sonu 100 şube hedefimize iyice yaklaşacağımızı düşünüyorum. Öte yandan, Dubai merkezli Orta Doğu açılım planımız bu yıl hayata geçecek. Bu gelişme markamıza yeni bir boyut katacak. Küresel bir oyuncu olmak için altyapımızı daha da güçlendireceğiz. Kurumsallaşma ve rasyonel yönetim felsefesi için tüm imkanları seferber ediyoruz. Son olarak, şunu belirtmeden geçemeyeceğim. İskender restorancılığı belki bizimle başlamadı; ama bizimle çok şey değişti!

BU ÖDÜL TÜRK MUTFAĞI'NA!
“Michelin ödüllü şef ve sömeliyelerden oluşan kanaat liderleri ve uzmanlar tarafından kör tadım testiyle, Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü (iTQi) tarafından düzenlenen yarışmada, Bursa Kebabı ürünüyle ‘Üstün Lezzet Ödülü’ almaya layık görülen, Türkiye'den tek ulusal iskender markası oldu.”
 

GGG

Yukarı