Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

Bölgesel dinamikler farklı politikaları izlemeyi zorunlu kılabiliyor

02.08.2017 - 09:39

Bu ayki dosya konumuz zincir restoranların yönetimi üzerine… Firmaların yönetim noktasında nasıl yol izlediğini öğrendiğimiz çalışmamızda Emirgan Sütiş Türkiye Operasyon Müdürü Alpay Avincan da sektörel bilgi ve tecrübelerini bizlerle paylaştı. Avincan, “Misafir portföyü, şube kira ücretleri, lokasyonlar fiyat politikasını her marka için etkiler. Bu nedenle yönetim noktasında hem yatırımcı hem de marka düşünülerek hareket edilir” dedi. 

Sizce zincir restoranları yönetirken en belirleyici unsur nedir? Hangi unsur üzerinden kararlar alınır? 
Zincir restoranlar yönetiminde en belirleyici unsur, standartlar ve birbirleri arasındaki uyum. Biz hiçbir iş ortağımıza gelir kaynağı gözü ile bakmayız, bizim bakış açımız küçük bir çocuk edasındadır; büyüterek koruyup kollayan, sahip çıkarak elini üzerinden çekmeyen bir yaklaşım biçimidir. 

Sizce restoranlar aynı mı yoksa farklı düşünülerek mi yönetilmeli? Neden? Ayrıca bölgelere göre fiyat değişiklikleri yapılabilir mi? 
Kesinlikle tek bir markadan ve standartlardan bahsedildiği için farklı düşünülerek yönetilmez, ama bölgesel misafir portföyü, şube kira ücretleri, lokasyonlar fiyat politikasını her marka için etkiler. Bu nedenle yönetim noktasında hem yatırımcı hem de marka düşünülerek hareket edilir.

Siz nasıl bir yol izliyorsunuz?
Biz Emirgan Sütiş Merkez Yönetim olarak, yönetimsel standartlarda kesinlikle her şubemize aynı mesafede kalarak ilerliyoruz, fiyat politikasında ise bölgesel dinamikler sonucunda, her büyük marka gibi farklı politikalar izlemek durumundayız.

Zincir restoranlar tüketici de güven hissi yaratır mı? Bu şekildeki bir oluşum marka değerinin yüksek olduğunu mu gösterir?
Marka değerini tüketicinin güven hissi ve algısı oluşturmaktadır. Yiyecek içecek sektörü misafir memnuniyeti üzerine kurulmuştur. Bizim yaptığımız Ar-Ge çalışmalarında, tüketicilerin yüzde 94’ü bildiği markaları tercih ediyor, bu da marka değerinin ne kadar önemli olduğunu ön plana çıkartıyor.

Zincirler Anadolu’da yatırım yaparken nelere dikkat etmeli, hangi kriterleri göz önünde bulundurmalı? 
Öncelikli olarak Anadolu’da yatırım yaparken markanın, beraberinde standartlarınızın ne kadar taşınabilir olduğuna, ayrıca marka ve standartlarınızı ne kadar koruyabileceğinize bakarsınız. Bölgesel araştırmalar yine ön plana çıkmaktadır ve gerek yöresel halkın yiyecek içecek kültürü gerekse lokasyon analizleri kararlarımızı etkilemektedir. Bu noktada Emirgan Sütiş başlangıç analizini çok doğru yaparak, hiçbir şubesini kapatmak ya da yer değiştirmek durumunda bırakmadığı için oldukça başarılı bulunmakta ve bu da bir tercih sebebi oluşturmaktadır.

Anadolu’da şube açılırken ilk etapta nasıl bir mağaza açılmalı, büyük mü yoksa küçük mü?
Bu soruya şehir şehir bakmak gerekir diyerek cevap verebilirim. Çok yüksek potansiyelli şehirlerimiz olduğu gibi nüfusun az olduğu şehirlerimiz de mevcut. Örneğin; Adana ilimiz için lokasyon analizi yaptığınızda birden farklı ilçede toplamda birden fazla şubeyi kaldırabilecek potansiyeldedir.
 

ds

Yukarı