Ana içeriğe atla

d's

 

BAŞARIDA 5 ALTIN KURAL!

02.08.2017 - 09:42

ZİNCİR RESTORANLARIN NASIL YÖNETİLDİĞİNE DAİR GÖRÜŞLERİNİ ALDIĞIMIZ CREW RESTURANT GROUP KURUCUSU VE YÖNETİM KURULU BAŞKANI KEMAL SELÇUK TÜRKÖZ, MARKALARINA GÖSTERİLEN İLGİNİN NEDENİNİ 5 KURALLA AÇIKLADI. TÜRKÖZ’E GÖRE BU KURALLARIN TAMAMI BİR BÜTÜN OLMALI VE BİRİ BİLE EKSİK OLMAMALI. BU 5 ALTIN KURALLA İLGİLİ BİLGİYİ İSE RÖPORTAJIMIZIN DEVAMINDA OKUYABİLİRSİNİZ… 

Timboo Cafe, La Gioia, Carmelo's ve Marlinda markalarını bünyesinde barındıran Crew Restaurant Group'un serüveni nasıl gelişti?
Marka yaratmak ve onu belli bir yere getirmek için gerekli birikime ve oldukça fazla tecrübeye sahibiz.  Uzun yıllar Türkiye’nin tanınmış birçok markasına kurumsal danışmanlık yaptık. Bu süreçte marka yapmak, kurumsal kimlik hazırlamak, menü oluşturmak ve bunları son kullanıcılara sunmak konularında giderek tecrübemiz arttı. Bu sürecin sonlarına doğru hizmet verdiğimiz markaların çoğunluğu gıda sektörü üzerinde yoğunlaşınca, bilgi birikimimizi Timboo Cafe ile kendimiz için kullanmaya karar verdik. Timboo Cafe markası bizim serüvenimizin başlangıcı ve ilk kahramanı oldu.
Timboo Cafe’nin de konseptini ve kurumsal kimliğini tamamıyla biz oluşturduk. Daha sonra da sırasıyla La Gioia, Carmelos ve Marlinda markalarını oluşturduk ve bunların hepsi tek bir grup altında toplanmış oldu. Şu anda hepsi Crew Restaurant Group’a bağlı markalar olarak yola devam ediyor.
Bugün geldiğimiz noktada profesyonel bir yönetim kadrosuna sahibiz. Konsepti yaratıyoruz, dekorasyonundan müziğine, menüsünden reklam kampanyasına kadar markanın alacağı yolu bir bütün olarak tasarlıyoruz. 

Tüm restoranlarınız kısa zaman içerisinde alışkanlık yarattı... Bu ilgiyi neye bağlıyorsunuz, neden bu kadar sevildiniz sizce?
5 altın kuralımız var; lezzet, hizmet, hijyen, farklılık ve kalite… Tüm bu kurallar beraberinde başarılı bir markayı, ardından misafir memnuniyetini getiriyor. Lezzet, ürün kalitesi, hizmet kalitesi ve hijyen bunların tamamı bir bütün olmalı… Biri eksik olur ise olmaz. 

Her mutfağınız farklı bir bölgenin kültürünü yansıtıyor... Buna göre ekibinizi seçerken neleri göz önünde bulunduruyorsunuz?
Her markamız için ayrı mutfak ve menü danışmanlarımız var. Konusunda uzman kişiler ile çalışıyoruz, ama en önemlisi araştırıyor, dünyadaki örneklerine bakıyor ve en doğru olanı kendimiz yaratıp uyguluyoruz. Farklı lezzetler, özel konseptler üzerinde işin uzmanları ile çalışmak bizim de gelişmemize olanak sağlıyor.

Farklı markaları aynı çatının altında buluşturmanın ve şubeleşmenin ne gibi zorlukları var? Kontrolü nasıl sağlıyorsunuz?
Grubumuzda 4 farklı marka ve toplamda 7 şube var. Tüm işletmelerin ve özellikle Timboo Cafe şubelerinin aynı kurumsal dili konuşması ve aynı hizmet anlayışıyla servis vermesi en önemli konuların başında geliyor. Bu nedenle yaklaşık bin metrekare alan üzerine bir merkez kurduk. Bu merkez; üretim ve Ar-Ge mutfakları, Crew Akademi ile idari ofis alanlarından oluşuyor.
Crew Akademi’de chef, patisserie chef, barista ve servis elemanlarına eğitimler verilerek şubelerde çalışacak olan personelin donanımlı ve hazır olmasını sağlıyoruz.
Grup işletmelerinde çalışmaya başlayacak tüm mutfak ve servis personeli önce merkezde kişisel hijyen ve gıda hijyeni konularında eğitime tabi tutuyoruz, mesleki konularda da eğitimlerini tamamladıktan sonra görev alacakları şubelere gönderiyoruz.
Crew Restaurant Group olarak sadece hijyen konusunda değil, ekibin kişisel ve mesleki gelişimleri konularında da büyük yatırımlar yapıyoruz.  Akademide uzman eğitmenler tarafından tüm ekibe İngilizce, müşteri memnuniyeti, hizmet kalitesi, yiyecek, içecek ve satış teknikleri vb. konularında eğitimler veriliyor. 

Yeme-içme sektöründeki birçok markada şubeler arası lezzet farkı oluyor... Bunun olmaması için öncelikli olarak nelere dikkat etmek gerekiyor?
Timboo Cafe şubelerinde sunulan ürünlerin tamamına yakınını Gıda Mühendisi kontrolünde HACCP belgesine sahip ana üretim mutfaklarımızda günlük olarak yapıyoruz. Tüm ürünler satın alma aşamasından başlayarak menüdeki yerini alana kadar büyük bir titizlikle kalite ve kontrol aşamalarından geçirilerek işleniyor. 
Şubelerimizin mutfak şefleri ile birlikte merkez Ar-Ge mutfağında yeni menü ve ürün denemeleri yapıyoruz. Ürünlerin standart reçetelerini oluşturuyor, ürünün lezzetinden tabaktaki duruşuna ve sunuluşuna kadar her türlü detaya burada birlikte karar veriyoruz. 
En önemli konulardan biri de takip! Bu işin temelinde takip ve denetim yatıyor. Şefler standart reçeteler ile üretim yapıyorlar, ancak lezzet ve sunum farklılığına hiçbir şekilde izin vermemek için tüm şubelerde farklı zamanlarda yemek yiyoruz.  Ayrıca bizim fahri deneticilerimiz var. Biliyorsunuz Timboo Cafe çocuk odaklı bir marka ve çocuklar ilk şubemizi açtığımız günden bu yana bizimle birlikte büyüdüler ve ürünlerimizin lezzetini en iyi onlar biliyorlar. Şimdi bütün şubelerimizde yemek yiyorlar ve bizi bilgilendiriyorlar. Ayrıca sadık bir misafir profilimiz de var aynı şekilde onlardan gelen geri bildirimleri de hızlıca değerlendirip, gerekli konulara müdahale ediyoruz. Bunun yanında gizli müşteri araştırmaları yaptırıyor ve tüm sosyal medya mecralarında yapılan yorumları da takip ederek dikkate alıyoruz.

Geleceğe yönelik planlarınızdan bahsedelim biraz da... Yeni markalar, yeni şubeler, Başkent'i veya başka illeri bekleyen sürprizleriniz olacak mı?
Crew Restaurant Grup’ta şu anda 450’ye yakın personel istihdam ediyoruz, yeni açılacak şubeler ve hazırlıkları devam eden yeni konsept projeler ile bu sayı gün geçtikte artacak. Yaptığımız yatırımlarla Ankara ekonomisine katkıda bulunuyoruz,  şimdilik Ankaralılara hizmet eden Crew Restaurant Group pek çok yerli ve yabancı yatırımcıların dikkatini çekerek teklifler almaya başlamış durumda. 
Timboo Cafe markasını kısa vadede Ankara’da hedeflediğimiz şube sayısına ulaştırdıktan sonra başta yurt içinde ve yurt dışında yapacağımız yeni yatırımlarla geliştirmeyi hedefliyoruz. Başta İstanbul ve İzmir’de açacağımız yeni şubelerin yanı sıra, eş zamanlı olarak Eskişehir, Bursa, Antalya, Adana ve Mersin gibi çevre illerde franchise vermeye başlayacağız. 
Bu arada Ankara’da feminen yepyeni bir markanın daha hazırlığını yaptığımızın müjdesini ilk olarak size vermek isterim.
Carmelo’s ve La Gioia markalarını dünyaca ünlü şefler ve danışmanlar ile yapacağımız farklı projelerle geliştireceğiz. Yapacağımız event ve etkinliklerle dünyadaki yeni trendleri ve farklı dinamikleri bu markalar aracılığı ile sunacak ve büyüteceğiz.
Marlinda markasının Ankara’da gelişimini ve oluşumunu tamamladıktan sonra, sahip olduğu ilgi çekici konsepti, sunduğu geleneksel yemekler ve lezzetleri ile yurt dışında da şubeleşerek özellikle Londra’da  büyümesi için girişimler yapmayı planlıyoruz.

d's

Yukarı