Ana içeriğe atla

S

 

ARTAN ŞUBE SAYISI MARKAMIZIN ULAŞILABİLİRLİĞİNİ SAĞLIYOR

13.05.2019 - 11:24

DOĞRU YATIRIM YAPABİLMEK İÇİN DİKKAT ETTİKLERİ UNSURLAR HAKKINDA BİLGİ VEREN TAVADA TAVUK FRANCHISE KOORDİNATÖRÜ AKIN GÜRBÜZ, FRANCHISE YATIRIMLARININ MARKANIN BİLİNİRLİĞİNİ VE ULAŞILABİLİRLİĞİNİ SAĞLADIĞINI SÖYLEDİ.

Tavada Tavuk olarak yatırım yaparken dikkat ettiğiniz unsurlar neler?  
Yaklaşık 15 yıllık bir tecrübeye sahip olup yurt içi ve yurt dışı büyüme planlarımıza gelen talepler doğrultusunda doğru fizibilite ve raporlama sunarak yatırımcılarımızla beraber karar veriyoruz. Bu karar doğrultusunda yatırım yapacağımız noktaların yurt içinde hedef karlılık tablosu ve yatırım geri dönüş hızı hesaplanarak, yurt dışında da bölgedeki satış fiyatları, ürün maliyetleri ve sabit giderlerin ortalama hesaplanmasıyla kar marjı ortaya çıkarılır böylece en doğru yatırımı yapmak için karar verilir. Bizim bu noktada özelliğimiz sorumluluğumuzun farkında olup raporlama konusunda tamamen matematik ve bilim ışığında yorum yapmaktır. 

HEDEFLERİMİZ DOĞRULTUSUNDA ÖNEMLİ BİR YIL…
Yurt içi ve yurt dışı yatırım planlarınız nedir? Hedefinizde hangi bölgeler var?   
2019 yılına çok hızlı bir giriş yaptık. Şu an 22 ilde 45 şubede ve yurt dışında 2 şubede hizmet veriyoruz. 2 ülkede master franchise ve yurt içinde 9 mağaza açılışı planlaması yapıyoruz. 2019 Tavada Tavuk hedefleri doğrultusunda çok önemli bir yıl olacak. Tüm Türkiye genelinde ve yurt dışında ülkesini en doğru şekilde temsil edip yatırımcılarını, paydaşlarını ve Tavada Tavuk sevenlerini mutlu edip, markanın ve ekibin hızla yükselişini hep beraber göreceğiz.

GEÇİCİ BİR SÜRE CİRO PRİMİ TALEP ETMİYORUZ
Franchise şartlarınızdan bahseder misiniz? 

Amacımız öncelikle bayilerimizin mutlu bir şekilde işletmelerini sürdürebilmeleri. Bu yüzden bizde 1 şubesi olan 2. ve 3. şubesini de açmak istiyor. 
Franchise adaylarımıza mağaza kurulumuyla beraber mağaza kurulduktan sonra da bazı desteklerimiz oluyor. Şu an Anadolu ağırlıklı talep alıyoruz. Tabii İstanbul, İzmir, Ankara ve Antalya’dan da yine talepler geliyor. Bu talepleri değerlendirirken bölgenin satın alma gücünü ve tüketim alışkanlıklarını değerlendiriyoruz. Operasyon ekibimizin verdiği rapor doğrultusunda ve yatırımcımızın da onayıyla beraber mağaza kurulumuna başlıyoruz. Mağaza açılmadan önce franchise adaylarımızdan bir franchise bedeli talebimiz oluyor. Bu bedel 75 bin TL. 40 metrekareden 250 metrekareye kadar mağazalar açabiliyoruz. Mağazalarda en dikkat ettiğimiz nokta bulunduğu konum ve cephesi. 40 metrekareden 250 metrekareye kadar olan mağazaların da ortalama yatırım maliyeti yaklaşık 500 bin lira gibi bir rakama tekabül ediyor. İnşaat kalemini franchise adayımızın inisiyatifine bırakabiliyoruz. Kendisi projeye sadık kalmak kaydıyla mağazasını yapabiliyor. Personel eğitimi, 45 günlük sermaye desteği, operasyonel hizmetler ve reklam hizmeti de bizim tarafımızdan verilen desteklerdir. Aynı zamanda sözleşmemizde yazmasına rağmen geçici bir süre ciro primi talep etmiyoruz.  

MARKA BİLİNİRLİĞİ ARTTIKÇA ULAŞILABİLİRLİĞİMİZ DE ARTIYOR
Franchise yatırımlarınızın size nasıl etkisi oluyor?
 
Rakip firmaların aksine biz merkeze bağlı şube açmaktan ziyade uygun yatırımcılarla beraber şube açılımına daha sıcak bakıyoruz. Uzun zamandır bu sektörde kazandığımız bilgi birikim ve tecrübeyi bayi adaylarımıza aktararak yatırımcının şube açmasına yüksek oranda katkı sağlıyoruz. Bu işbirliği ile açılan şubeler yatırımcıyı mutlu ettiği için yatırımcılar yeni şubeler açmayı düşünmekte hatta başka yatırımcılara da aktardığı pozitif düşünceleriyle beraber yeni şubeler açılmasında önemli rol almakta. Dolayısıyla açtığımız her franchise şubesi bize başka şubeler olarak dönmektedir. Bir diğer katkısı ise artan şube sayısıyla birlikte büyüyen markamızın herkesin ulaşabileceği birçok noktada bulunması. Marka bilinirliğimiz arttıkça ulaşılabilirliğimiz de aynı oranda artmalı. Bunun yegane yolu ise yeni şubeler açmaktan geçiyor. Özetle; yaptığımız her franchise yatırımı öncelikle bayi mutluluğunu ardından da markamızın bilinirliğini, ulaşılabilirliğini ve markamızın büyümesini birlikte getirmektedir. 

tavada tavuk

n

Yukarı