Ana içeriğe atla

d's

 

AKTAŞLAR, PİDEOR İLE DÜNYA MARKASI OLACAK

10.04.2018 - 16:20

Pide alanında yaptığı yatırımlarla dikkat çeken Aktaşlar Lezzet Grubu, Nelipide’den sonra şimdi de Pideor markası ile büyüme yolunda… Hedeflerinin 2020 sonuna kadar 112 şube olduğunu söyleyen Aktaşlar Lezzet Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Aktaş, “Pideor; franchise olarak büyüteceğimiz, dünya markası yapmayı hedeflediğimiz markamız…” ifadelerinde bulundu.

Öncelikle Aktaşlar Lezzet Grubu’nun kuruluşundan biraz bahseder misiniz? 
Aktaşlar Lezzet Grubu, Aktaşlar Pide markasıyla 1981 yılında Ordu’da 8 masalı bir pide salonu olarak başlıyor faaliyete. Baba ve amca ortaklığında kurularak Ordu’nun Karadeniz’e özgü pideleri yapılıyor. Kısa sürede işin sevilerek yapılması, kalitesi ve hijyeniyle emeğinin karşılığını alıyor ve Karadeniz’de özellikle Ordu’da çok bilinen bir pideci markası oluyor. Tek şube olarak 20-25 yıl devam ediyor.  Tecrübe kazandıktan sonra bu tecrübe ve kurumsallığı birleştirerek şubeleşme çalışmalarına başladık. Ordu’da Aktaşlar olarak şubelerimizi artırıp, menülerimizi geliştirerek, pideyle sınırlı tutmayıp kahvaltılarımızı, yöresel yemeklerimizi, Anadolu mutfağından yemeklerimizi koyduk. 2001 yılından beri bir ivmeyle markamızı yukarıya taşıyoruz. 

Markalarınızı büyütmek adına neler yapıyorsunuz?
Pidenin insanların tutkuyla sevdiği bir şey olduğunu keşfettik. Önceden pide en ucuz karın doyurma yöntemi gibi görülürken, tutku ve keyif haline dönüştüğünü gördük. Biz de bununla ilgili markalaşma çalışmalarımızın şeklini verdik aslında. Dedik ki: “Sadece Ordu’yla sınırlı kalmasın, bu lezzeti önce ulusala sonra dünyaya taşıyalım ve herkes tatsın…” Bizde bu yüzden bastık düğmeye ve projelerimizi yaptık. Önce konseptimizi geliştirdik daha sonra ismimizi oluşturduk, Nelipide markasıyla… İlk şubemizi Bağdat Caddesi’ne açtık. Nedeni de marka konumlandırmamızı biraz daha yukarıda yapmak istememizdi. Daha sonra Ataşehir, Beylikdüzü şubelerimizi açtık. Etiler ve Ankara’da da Nelipide yatırımlarımız olacak.  Şehrin en iyi pidecisi unvanını her zaman taşımak için bütün çalışanları da bu ruhta, bu eğitimle, gelişime açık bir şekilde sürdürülen bir marka. Daha sonra pideyi dondurulmuş şekilde, insanların buzdolaplarına sokma fikri oluştu ve birçok marka ile anlaştık. Kalite ve izlenilebilirlik belgeleri aldık. Bu da bizi yukarıya taşıdı. Yurt dışına çıkışlarımızın hızlı bir şekilde olmasını sağladı. En son olarak da Pideor markamızı ürettik. Pideor; franchise olarak büyüteceğimiz, dünya markası yapmayı hedeflediğimiz markamız… Pideor; pide sever, pide tutkunu, pide canavarı anlamına geliyor. Hem de meşhur Ordu pidesini simgeliyor. Bu markamızın da çok özel konsepti var. Tüm ürünler hiçbir katkı maddesi içermeden Ordu’daki fabrikamızdan geliyor. Tüm proses çalışılmış geldiği için işletmede usta istemiyoruz.  Yani herhangi bir AVM’ye veya caddeye bu işletmeyi açtığınızda ustaya ihtiyacınız olmuyor. Hiçbir vasfı olmayan, asgari ücretli personellere istihdam verebiliyoruz. Çünkü onlardan beklentimiz yok. Sadece okuma yazma bilmeleri bizim aradığımız tek vasıf. Dolayısıyla bu da işletme maliyetini düşürüyor. İşletme maliyeti düşük olduğunda, yatırımcı için karlı bir dönem başlıyor. Kendimize özel müşteri sadakat ve aidiyet programları yaptık. Mesela günlük Pideorlar seçiyoruz, indirimler kazanılıyor. Akıllı telefonlar için uygulama yaptırdık. Bunun içerisinde çocuklara hitap eden bir oyun da var. Oyunu kazanınca pide kazanıyorlar. Gençlere hitap eden özel konseptler de yaptık. Üniversitelerde konteyner şeklinde pide mekanlarımız olacak. Bunun için birçok üniversiteyle görüşmelerimiz oldu. Bu sayede gençlerinde hayatına girmiş olacağız. Yine AVM’lerde projelerimiz var. Bütün AVM’lerde yer almak istiyoruz. Müşteri ve pazarlama potansiyeli olan bir AVM’de bizimde işletme maliyetimiz düşük olduğu için çok güzel karlar elde edilebiliyor.  Pide cadde konseptimiz de var. Herhangi bir caddede, küçük metrekareli işletme tarzındaki yerlerimizle de Pideor’u insanların hayatına sokuyoruz. 
Özel bir sunum ve taşıma şekli oluşturduk. İnsanların vaktinin olmadığı anlarda tüketebilmesi açısından yola çıkarak bir kutu tasarladık. İçecek, pide ve yan ürünü bir araya topladık, tek elinizle taşırken tek elinizle yiyebileceğiniz bir forma soktuk. Beşiktaş şubemizde de oldukça ilgi gördü. Böyle güzel bir tüketim alışkanlığına dönüştürdük. 
Yurt dışı taleplerine karşılık vermeye başladık. Arabistan’la bir anlaşma imzaladık. 6 ay içerisinde iki tane franchise şubemiz açılacak. İlki Medine’de açılmış olacak. Daha sonra tüm Arabistan bölgesinde 20’ye tamamlanacak. 
Pideor’un 2020’nin sonunda 112 şubeyi tamamlamış olması gerekiyor. İlk olarak demo yeri olarak Beşiktaş’a açtık. Orada eksiğimizi ve fazlamızı gördük. Bu şekilde altyapımızı hazırlamış olduk. Bundan sonraki süreç mağaza açarak markayı büyütmek…  

Ürünlerinizde fark yaratan unsurlar neler oluyor? Malzemeleriniz nereden getiriliyor?
Tüm ürünler hiçbir katkı maddesi içermeden Ordu’daki fabrikamızdan geliyor. Eti nereden aldığımız, işletmeye kaç ph ile girdiği… bunlar bizde hep bellidir. Peynir gruplarımızı kendimize özel yaptırıyor, unu kendimize özel ürettiriyoruz. Bizi diğer firmalardan ayıran en önemli özellikler bunlar. İşi çok iyi biliyoruz. Hamur yaşayan bir şey ve biz de bunu iyi tanıyoruz. İç hazırlamayı iyi biliyoruz. Ona göre de ürün ürettiriyoruz. Ürünlerin spektlerini ben belirliyorum. Yani unun gluten oranı, peynirin yağ ve süt oranı, katkı maddesi olmaması… gibi noktaları özel olarak belirliyoruz. Örneğin; bizim peynirlerimiz 1 hafta sonra küflenir. 1 haftada tüketmek zorundasınız. Bunun nedeni içinde hiçbir katkı maddesi olmaması. Tüm misafirlerimize kaliteli ve katkısız ürünler tükettirmeye çalışıyoruz.

Peki, tedarik ettiğiniz ürünlerin sevkiyat süreci nasıl ilerliyor?
Tüm ürünlerimizi fabrikadan biz gönderiyoruz. Ordu Organize Sanayi Bölgesi’nde 4 bin metrekarelik kapalı alanda üretimini yapıyoruz. Pideor’un pidelerine kadar gönderiyoruz, NeliPide’nin ise iç malzemelerine kadar A’dan Z’ye tüm malzemesini Ordu’dan gönderiyoruz. Çoğunu kendimiz üretiyoruz. Tedarik sevkiyat sürecimiz Ordu’dan haftada 3 kez gelen araçlar sayesinde yapılıyor. Ordu’da yetişen daha doğal ürünleri kullanıyoruz. Bu da kalitemize ve beğeni düzeyimize yansıyor.

Pideor’u diğer pidecilerden ayıran farklar neler?
Bizim pidemiz hem hamur olarak hem de iç malzeme olarak farklıdır. İç malzemesinde ilave bir yağ yoktur. Sadece tereyağı kullanıyoruz. Pidenin içerisinde kıyma ve kuşbaşı kavrulmuş olarak kullanılır. Çiğden işlenmez. Hamur olarak da farklı bir hamur ve fermantasyon tekniğimiz var. Bu da Ordu pidesine ve firmamıza özgünlüğünü kazandırıyor. İncecik bir hamur yapılır ve pidelerimiz çıtır çıtır olur. Yedikten sonra kesinlikle rahatsız etmez, tekrar yedirmek için damak tadına sinyalleri gönderir. Ürünlerin spektlerini kendimiz belirleyip, pidemize özel yaptırıyoruz. Bu da pidemizi diğerlerinden ayıran en önemli özellik… Pidede kullanılacak unu, eti ve mayayı iyi biliyoruz. Bu da gerekli kaliteyi sağlıyor zaten.   

AVM’lerde tercih edeceğiniz lokasyonlarda öncelikle nelere dikkat ediyorsunuz?
Nelipide’de bir AVM deneyimimiz olmuştu. Oradan da aldığımız tecrübelere göre AVM’lerin pazarlama projesi çok önemli.  Mevcut çalışan bir AVM ise günlük kapasitesi, giriş-çıkış sayısı, insanların oraya olan ilgisi veya ne kadar daha yaşayacağı gözle görülebiliyor. Ama yeni bir proje ise AVM’nin özellikle pazarlama projesinde neler yapabildiği önemli. Sonuçta biz oraya markamızı götürüyoruz. AVM’de kendi üzerine düşen görevi yapıp oraya çok fazla sayıda insan sokabilmelidir. Bu konuda neler yapacak, bu taahhütleri alıyoruz. AVM’lerdeki en önemli kriterimiz bu. 

Pideor’un franchise şartlarından bahseder misiniz?
İlk 20 şubemizden isim parası almıyoruz. Cirodan yüzde 4 royalty alıyoruz. Satışa sunulacak tüm ürünlerimizi biz gönderiyoruz. Yüz metrekare civarındaki yatırım maliyetimiz 200 bin TL civarında.  Cadde mağazaları için minimum 70 metrekare, AVM’lerde 30-40 metrekare de olabiliyor. Konteyner içine de yapılabiliyor. Bu 3 konseptimizle küçük, orta ve daha büyük olarak franchise şubelerimiz açılabiliyor. Mümkün olduğunca yaya hareketinin çok olduğu, önünde aracın durabileceği, okul ya da üniversite yakınları, bilindik merkezi caddeler olmasına dikkat ediyoruz. 

Franchise yatırımcılarına verdiğiniz destekler neler?
İlk olarak eğitim ve daha sonrasında ürün… Sistemimiz de çok basit olduğu için çok kısa bir eğitimle ve çok küçük denetlemelerle sistemimiz ilerleyebiliyor. En azından cost maliyetini tutmak bizim sistemimizde çok kolay. İnsanlar ne aldığını ve ne sattığını tek tuşla anında görebiliyor. Elindeki stok miktarına kadar bakabiliyor. Bununla ilgili eğitim, denetleme ve reklam desteği veriyoruz. Zaten amacımız öncelikle Türkiye, sonra bir dünya markası olmak. Bu süreçte gerekecek hiçbir desteği esirgemiyoruz. 2018 yılının sonundan itibaren hem ulusal hem de dünya televizyonlarında çıkacak reklam çalışmalarımız olacak. Bununla ilgili pr çalışmalarımız olacak. En büyük desteğimiz de bu olacak. Bu süre içerisinde de mümkün olduğunca yayılmayı planlıyoruz. 

Yıldız Teknik Üniversitesi Ulusal Kalite Günleri’nde ne üzerine bir konuşma gerçekleştirdiniz?
BRC ve IFS belgeleri bulunan testimiz ve kalite sistemimiz hakkında bilgiler verdim.  Girişimcilik ve Aktaşlar Lezzet Grubu’nun nereden nereye, nasıl geldiği üzerine bir söyleşi oldu.

d's

Yukarı