Ana içeriğe atla

d's

 

“Agresif bir politika izlemiyoruz”

13.06.2017 - 16:41

“Bizim için lokasyon çok önemli, bu nedenle agresif bir franchising ile büyüme politikası izlemiyoruz” açıklamasında bulunan Aktaşlar Lezzet Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Aktaş, “Uzun süre yer araştırması yapıyor ve restoranlarımızı doğru yerde konumlandırıyoruz. Bunun için ayrı bir franchising birimi dahi oluşturduk” dedi. 

Sizce yeme içme alanlarında iç ve dış lokasyonun önemi nedir? Lokasyon müşteri tercihlerini belirlemede ne derece etkilidir?
Kolay ulaşılabilir olmak bizim de önemli kriterlerimizden biri. Hatta franchise olarak yeni şube açılışlarımızda da lokasyona oldukça önem veriyoruz.  Bu bakış açısıyla çalışan bir marka olarak biz, yatırımcılarımızla seçilecek lokasyonları, restoranla ilgili kriterleri ve potansiyel bölgelerin bilgilerini de paylaşıyoruz.  
Günümüzde tüketiciler her konuda olduğu gibi özellikle yeme-içme alanında tercihlerini belirlerken, gidecekleri mekanın lokasyonuna önem verdikleri kadar o mekanın ferah olmasına, lezzetin ve hizmetin kalitesine de öncelik veriyorlar.  Ancak burada sosyal medyanın gücünden de bahsetmekte fayda var. Sosyal medya tüketicilerin tercihlerini de büyük ölçüde etkiliyor. İnsanlar sosyal medyada paylaşılan bir mekan ya da sofrayı gördüklerinde sırf o lezzeti tatmak için plan yapıp bahsi geçen mekana gidebiliyor. Kişiler, arkadaşlarının check-in yaptığı restoranları merak ediyor ve beğenilen bir hizmeti almayı kendileri de tercih ediyor.
Bizim Nelipide Gurme olarak bir hikayemiz var. Biz bu hikayeyi Ordu’dan başlatarak tüm Türkiye’ye anlatmayı ve ülke sınırları dışına da taşımayı düşünüyoruz. Bunu yaparken de restoranlarımızın lokasyonuna önem verdiğimiz kadar; konseptimizi, menümüzü ve müşteri memnuniyeti bir bütün olarak ele alıyoruz. 

AVM’de ya da caddede şube açarken lokasyon seçiminde nelere dikkat ediyorsunuz? Lokasyon seçiminde sizin için önemli olan unsurlar neler?
Bizim için lokasyon çok önemli, bu nedenle agresif bir franchising ile büyüme politikası izlemiyoruz. Uzun süre yer araştırması yapıyor ve restoranlarımızı doğru yerde konumlandırıyoruz. Bunun için ayrı bir franchising birimi dahi oluşturduk. Hem Ordu’da hem de İstanbul’da yer alan şubelerimizde belli kritere dikkat ediyoruz. Cadde üzeri ya da AVM’de caddeye bakan alanda yer alan, otopark yeri olan ki, biz ayrıca müşterilerimize vale hizmeti de sağlıyoruz, ayrıca açık bahçesi olan, minimum 250 metrekarelik alanlar genellikle şubeler için tercih ettiğimiz kriterlerin başında geliyor. 

AVM içerisindeki teraslı ya da bahçeli alanlar müşteri çekimini sizce ne derecede etkiliyor?
Elbette rahat ferah alanlar müşterinin konforlu vakit geçirmesi için önemli bir neden. Ancak biz Nelipide Gurme olarak, yemek deneyiminin bileşenleri arasında yer alan yemek kalitesi ve atmosferin, tüketicilerin restorana tekrar gitme isteği üzerinde etkili olan en önemli iki faktör arasında yer aldığını düşünüyoruz. Aynı zamanda menüler restoran ve yemek seçimi kararlarını etkileyebilecek önemli bir değişken olduğunu gösteriyor. Menü çeşitliliğinin artırılması ve belirli aralıklarla menülerde değişiklik yapılması da restoran seçimini olumlu yönde etkilemektedir. 
Biz markamızı aynı zamanda çocuk dostu mekan olarak adlandırıyoruz. Ailece gönül rahatlığı ile gidebileceğiniz bir mekan olan Nelipide Gurme’de çocuklara yönelik bir oyun alanı da yer alıyor. Çocuklar için hazırlıklı bu alanda mama sandalyelerimiz de bulunuyor. 

Her AVM bütün markalarına teraslı ya da bahçeli alan sağlayamayabiliyor. Peki, bu sorun varolan ve yeni yapılacak AVM’lerde nasıl çözüme kavuşturulabilir?
AVM’ler yapıları gereği hem fast-food alanlarına sahipler hem de restoran konseptine sahip mekanları içinde barındırıyor.  Bu restoranlar genellikle ya teras katlarda ya da AVM’nin dışarıya da açılan giriş katlarında yer alıyor. Burada önemli olan tüketicinin de tam olarak beklentisinin ne olduğu. Yemeğini hızla yiyip mekandan ayrılacağı mı yoksa uzun süre o mekanda vakit geçirmek istediği mi? AVM’ler genellikle bu kriteleri gözetiyorlar. Restoran konseptine sahip mekanlar hem havalandırma, hem ışıklandırma hem de konsept olarak daha konforlu bir hizmet sunuyor. 
 

d's

Yukarı