Ana içeriğe atla

ds

 

33 yıllık köklü bir marka: Etabal

10.05.2018 - 15:14

Türkiye’nin en köklü ham bal ve arı ürünleri markası olan Etabal’ın Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bağran Aksoy ile yurt içi ve yurt dışı yatırımları üzerine konuştuk.

Yatırım yaparken lokasyon açısından dikkat ettiğiniz unsurlar neler?
Etabal olarak mağazalaşma sürecinde ilk dikkat ettiğimiz temel unsur lokasyon. Çünkü müşteriye yakınlık dikkat ettiğimiz en önemli hassasiyetimiz arasındadır. Mağazanın yeri ve konumu sizin markanızın tutunup büyümesine hizmet edeceği için titizlikle değerlendirilmesi gereken bir süreçtir. Buna bağlı olarak insanların yoğun olarak tercih ettiği yerlere yakınız. Mağazalarımızı konumlandırırken insanların alışveriş alanlarını tercih ediyoruz. Kolay ulaşılabilir bir alan belirleyip o alanda Etabal kimliğini yaratabilmek adına elimizden gelen tüm çaba ve enerjiyi harcıyoruz. Rakip markaların o lokasyon genelindeki faaliyetleri, lojistik unsurlar ve pazarın potansiyeli gibi etkenler de iş ve yatırım planlarımızı doğrudan etkileyen ana etmenler arasındadır.

Yurt dışı yatırımlarınızda görüşmeleriniz nasıl ilerliyor?
Etabal 33 yıllık köklü bir geçmişe sahip. Gerek ülkemizde gerek yurt dışında ürünlerimize karşı yoğun bir ilgi gözlemliyoruz. Hatta ürünlerin dışında, bayilik isteyen bölgeler var. Özellikle Ortadoğu ve Arap coğrafyasından bayilik teklifleri alıyoruz. Ancak bu konuda seçici ve titiz davranmak markamızın kalitesi adına önemli bir konu olarak gündemimizde oluyor. Şu an görüştüğümüz birçok ülke var. Birleşik Arap Emirlikleri ve Japonlar özellikle yoğun ilgi gösteriyor markamıza. Onlarla proje aşamasında görüşmelerimiz devam ediyor. 

Yurt içi ve yurt dışı yatırım planlarınızdan bahseder misiniz? Hedefinizde hangi bölgeler var?
Kendisini sürekli yenileyen bir marka olarak yurt içinde yeni ürün geliştirmek adına çabalıyoruz. Son olarak sektördeki yerimizi ileriye taşıma gayesi ile gerçekleştirdiğimiz ürünlerden Etabal Kids ve Etabal Gold’u piyasaya sürdük.  Yurt dışı adına Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt ve Katar ile görüşüyoruz. Bu bölge Etabal markasıyla çok ilgileniyor. Bayilik almak için özel görüşmeler yapmak istiyorlar. Avrupa’da da görüştüğümüz ülkeler var. 
Peki, lojistik sürecinizin işleyişi nasıl oluyor?
Ürünlerimiz Anadolu’nun en özel bölgelerinde kendi ekibimizin kontrolünde üretiliyor ve sonrasında İstanbul Kurtköy çiftliğimize lojistiği yapılıyor. Buradan da sadece kendi mağazalarımızda, Etabal’ın şubelerinde tüketiciyle buluşuyor. 33 yıldır kaliteli, doğal ve hiçbir işlem görmemiş ham balı tüketiciyle buluşturuyoruz. 

2018 hedeflerinizde neler var?
Ana hedeflerimiz arasında, Türkiye’de bal konusunda itibarsızlığı yok etmek var. Özellikle son 2 senedir çok ciddi çalışmalar yaptık ve yol kat ettik. İkinci olarak bal tüketimini artırmak var. Avrupa’nın bu konuda oldukça gerisindeyiz. Biz bu yılı aynı zamanda Etabal markası olarak yatırım yılı ilan ettik. 2 farklı lokasyonda daha şubelerimiz açılacak. Etabal Emaar Mall şubemizi Mayıs’ta açıyoruz. Butik bir marka olarak Türkiye’nin, Avrupa’nın hatta dünyanın en iyisiyiz. Tüketicilere doğruyu anlatan bir marka olma gayemiz her zaman sürecektir. 

t

ds

Yukarı