Ana içeriğe atla

d's

 

“2017 yılında bayimizin olmadığı il kalmasın istiyoruz”

16.05.2017 - 12:22

Kısa, orta ve uzun vadedeki planları hakkında bizlere bilgi veren Oses Grup Genel Müdürü Hasan Yaşar, ayrıca Almanya ile başlayan Avrupa serüvenlerinin devam edeceğini de dile getirdi. 

Birçok restoran franchising vererek yaygınlaşmaya ve büyümeye devam ediyor. Franchising’in bu denli hızlı yaygınlaşmasındaki en önemli etken ise franchising’in hem alana hem de verene sağladığı benzersiz avantajlardır. Peki, franchise vermek markaların gelişimine neler katıyor? 
Franchise yöntemi, Oses Grup olarak şubeleşme çalışmalarımıza başladığımız tarihten bugüne tercih ettiğimiz bir yöntem. Bu yöntemin altında yatan temel felsefe ise paylaşım… Başka bir deyişle insanları işimize ortak etmeyi, dahası kendi işlerinin sahibi olmalarını seviyoruz. Kendi şubelerimizi, kendi kaynaklarımızla açacak güce sahipken bunu yapıyor olmak, bu felsefemize anlam katan en önemli etken. Çünkü paylaştıkça kazanmayı ve çoğalmayı doğru buluyoruz. Özellikle “Kendi işinizin patronu olun!” ve “Patron benim!” mottolarıyla bir farkındalık oluşturmaya çalıştık.Kaydettiğimiz ilerlemeye baktığımızda bunu başardığımızı görebiliyoruz. Özel olarak vurgulamak istediğim bu husustan sonra genel olarak franchise sistemi uygulayan şirket başarılı, karlı ve kendini ispatlamış bir markanın zaten sahibidir. Fakat bu sistemden beklentileri ve sistemin sağladığı avantajları şu şekilde sıralayabiliriz; öz kaynak kullanımının azalması, hızlı yayılma, yerinde etkin yönetim, ulaşılamayacak pazardan kar elde etme, artan reklam gücü, artan marka bilinirliği ve satın alma gücü, iyi noktalarda markanın temsili, sektörden ve pazardan bilgi akışı sağlanması… 

Franchising her ne kadar avantajlı bir yöntem de olsa riskleri yok değil… Peki, franchising verirken olası riskleri neler?
İşi ve inceliklerini öğretmek, franchise alanın sözleşme bitiminde aynı işi sürdürmesi ya da anlaşma bitmeden benzer işi kurması, rakip zincire geçme ve kötü niyetli yaklaşımlarla karşılaşma olasılığı, bölge tahsis etme riski, artan genel giderler, marka değerinin riske atılması gibi çeşitli durumlar bu sistemdeki riskleri oluşturmaktadır.

Karlı bir franchise yatırımı için neler yapılmalıdır? Doğru franchise vermek için hangi aşamalara ihtiyaç var? 
Öncelikle ailemize katılacak adayın markamızı ne kadar tanıdığı, markamızı neden tercih ettiği, markamızı ne kadar benimseyeceği ve nasıl temsil edeceğiyle birlikte hedeflerinin neler olduğu son derece önem arz etmektedir. Çünkü kurum kültürümüzün temelinde “Mutlak ve maksimum müşteri memnuniyeti” yatıyor. Bu kültürün devamlılığını sağlayacak etkenlerin başında da insan faktörü geldiği için kendimizi ince eleyip, sık dokumak zorunda hissediyoruz. Göz önünde bulundurduğumuz diğer kriterlere gelince, talep edilen lokasyonun uygunluğu, açılacak noktanın fiziki şartları (ulaşılabilirliği, kullanılabilirliği, metrekaresi vb.) bölgenin insan trafiği, sosyal yapının deşifresi gibi konular tarafımızca irdeleniyor. 

Firmanız yurt içi ve yurt dışında nasıl bir franchise stratejisi izliyor?
Kısa, orta ve uzun vadeli olarak 3 farklı kategoride planlarımızı hayata geçirmeye çalışıyoruz. Hali hazırda 65 ilde faaliyet gösteriyoruz. Kısa vadede, 2017 yılında bayimizin olmadığı il kalmasın istiyoruz. Orta vadede, bunu şehir ölçeğinden çıkararak ilçe ölçeğine indirgemeyi ve ağımızı genişletmeyi istiyoruz. Bu hedefimize “ev, iş/ofis, Oses” düzleminde bakarak, nihai tüketicinin evine veya işine/ofisine giderken kolay ulaşabileceği her noktada var olarak ulaşacağız. Bunlarla birlikte, daha makro ölçekte planlarımız üzerinde çalışmalarımıza devam edeceğiz. Avrupa’da Almanya ile başlayan başarı serüvenimize yenilerini ekleyerek emin adımlarla yolumuza devam edeceğiz. 
 

d's

Yukarı