Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

‘KAZANDIR-KAZAN’ FELSEFEMİZDE BAYİ MEMNUNİYETİ İLK SIRADA

11.11.2020 - 10:43

Franchise şartları hakkında bilgi aldığımız Pasaport Pizza Genel Müdürü Mükremin Özdemir, birçok platformda ‘aykırı franchise’ olarak adlandırıldıklarını söyledi. Yatırımcılardan ciro payı ve royalty gibi bedeller almadıklarını belirten Özdemir, “Pasaport Pizza ailesi kuruluşundan itibaren bayi odaklı çalışmış olup ‘kazandır-kazan’ felsefesinde çok başarılı olmuştur.” dedi.

Firmanızın büyüme ve sürdürülebilirlik stratejilerinden bahseder misiniz?


Geçtiğimiz aylarda Türkiye İtibar Akademisi tarafından 50 sektörde En İtibarlı kurum ve markaların belirlendiği araştırma sonuçlarına göre pizza sektöründe Pasaport Pizza 'Türkiye'nin En İtibarlı Pizza Markası' seçildi. Yine Türkiye İtibar Akademisi ile Yıldız Teknik Üniversitesi’nin ortak çalışmaları sonucunda bu yıl ikincisi gerçekleştirilen Ekonomiye Fayda Endeksi’nde, ülke genelinde topluma en çok sosyal fayda sağlayan markalar arasında Platin Lig’te yer aldık.
 

Pizza sektöründe yeni markalarla birlikte rekabetin artması, satış fiyatlarının düşmesine ve karlılığın azalmasına neden oldu. Karlılığı artırmak isteyen sektördeki bazı markalar ürün kalitesini düşürerek avantajlı konuma gelmeye çalışıyorlar. Bizlerin taviz vermediği en önemli husus, ürün kalitesi ve lezzet. Biz hep lezzetimizle zirvede kaldık. Türk damak tadını biliyor ve pizzalarımızı buna göre hazırlıyoruz. Pizzalarımızda kullandığımız hamurumuz birçok pizzacıda olduğu gibi dondurulmuş ve uzun süreler bekletilmiş değil, taptaze olarak hazırlanıyor. Sektörde, Türkiye’nin bir numaralı pizza markası olmayı hedefliyor, Master Franchising ile dünyanın aradığı bir marka olmak istiyoruz.


Franchise şartlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

Günümüz itibariyle AVM ve caddelerde farklı bir maliyet oluşmakta olup, yatırım miktarı 250.000 TL ile 400.000 TL arasında (bu maliyetler içinde; bulunan dükkanın m²’si, inşaat maliyet ihtiyacı, depo ihtiyaç maliyeti, kış bahçesi ihtiyacı,  motor sayısı vb.) değişiklik göstermektedir.   

Franchise verdiğiniz yatırımcılara hangi konularda destek oluyorsunuz?

Bayiler için aylık ciro hedefli satış, reklam, eğitim, hukuk gibi tüm operasyonel ve lojistik destek genel müdürlük tarafından sağlanıyor. Pasaport Pizza’yı farklı kılan diğer bir husus da franchising hizmetimizde kooparatif mantığı ile çalışmamızdır. Markamıza birçok platformda ‘aykırı franchise’ diyorlar. Yatırımcılarımızdan ciro payı, royalty gibi bedeller almıyoruz. Bu durumda yatırımcımızın diğer markalar karşısında kar marjı ve rekabet gücü daha fazla oluyor. Bugünkü rekabet ortamında merkez olarak franchise bayi ilişkilerimizin bir iş ortaklığı olduğunu, çok kuvvetli bir bağ olması gerektiğini ve karşılıklı güvene dayanması gerektiğini çok iyi biliyoruz. Hedefimiz belirlemiş olduğumuz standartları sağlayabilecek ve markamızı en iyi şekilde temsil edebilecek, bizim değer yargılarımıza yakın değer yargıları olan bayilere ulaşmak ve seçmektir. Mevcut sistemimizde bayi memnuniyeti ön planda olduğu için mevcut bayilerimiz de bizim pazarlama departmanımızın en önemli ve gönüllü unsurlarıdır. Pasaport Pizza ailesi kuruluşundan itibaren bayi odaklı çalışmış olup ‘kazandır-kazan’ felsefesinde çok başarılı olmuştur.

Şu an kaç şube ile faaliyet gösteriyorsunuz? Büyüme hedefiniz nedir?

55 ilde 150’den fazla şubemiz bulunmaktadır. Yakaladığımız büyüme ivmesini sürdürmek çok önemli. Özellikle lahmacun ve pide kültürünün yaygın olduğu yerlerde yoğun bir şekilde şube taleplerimiz var. Anadolu da yakaladığımız üstün başarıyı İstanbul da ve Ankara da bayi sayımızı artırarak sürdürmeyi planlıyoruz.

ds

Yukarı