Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

TÜRK MUTFAĞININ DEĞERLERİNİ KORUMAYA DEVAM EDECEĞİZ

12.08.2020 - 12:10

Pandemi dönemine ilişkin sorularımızı cevaplayan Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai, amaçlarını şöyle özetledi: “Tıpkı 30 yıldır yaptığımız gibi, insan ve toplum odaklı yaklaşımımızı sürdürerek, Türkiye için en iyisini yapmak ve bu toprakların en iyisini, en değerli ve en doğalını aramak, yerli üreticilerimizi geliştirmek, tedarikçilerimize katkıda bulunmak ve en önemlisi Türk mutfağının değerlerini korumak için iş süreçlerimizi yönetmeye devam edeceğiz.”

Marketler, virüse karşı hijyen konusunda hangi adımları atıyor?

Metro Türkiye olarak, çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığı ve güvenliği her zaman en önemli önceliğimiz. Koronavirüs vakalarının dünya genelinde artmaya başladığı dönem itibarıyla diğer ülkelerde alınan önlemleri yakından inceledik ve Türkiye’deki hazırlıklarımızı ilk vaka görülmeden önce tamamladık. Pandemi sürecinde birçok önemli adımı atarak en sağlıklı şekilde hizmet sunmayı amaçladık,  hijyen ve dezenfekte uygulamalarımıza aynı hassasiyetle yeni normal dönemde de devam ediyoruz.

Hijyen önlemlerimiz kapsamında, sürecin ilk günlerinde sosyal mesafe uygulamasını hayata geçirdik. Bu konudaki farkındalığı artırmak amacıyla, mağaza girişlerinde sosyal mesafenin önemini anlatan broşürler dağıttık. Kasalarda ve reyonlarda işaretlendirmeler yaparak, müşterilerimiz arasındaki mesafeyi korumayı amaçladık. Ayrıca mağazaların girişinde ve çıkışında kolaylıkla ulaşılabilen noktalara el dezenfektanları yerleştirdik. Kasalarda ve müşteri ilişkileri bankolarında koruyucu pleksi cam ve siperlikli maske kullanımı uygulamasına geçtik.

Pandemi döneminde artırdığımız hijyen ve kalite uygulamalarını, Acil Durum Temizlik ve Dezenfeksiyon planı kapsamında teslimat zincirinin tüm halkalarında sürdürüyoruz. Gıda güvenliği standartlarımız kapsamında, tedarikçilerimizin tesislerindeki üretim sürecini ve hijyen koşullarını da düzenli olarak kontrol ediyoruz.

İŞLETMELERE DESTEĞİMİZİ SÜRDÜRÜYORUZ

Diğer yandan, normalleşme döneminde yeme-içme sektöründeki işletmelerin alması gereken birçok fiziki ve hijyenik önlem var. Metro Türkiye olarak, 30 yıldır HoReCa’nın bir numaralı iş ortağı olma vizyonumuzla bu dönemde de işletmelere desteğimizi sürdürüyoruz ve virüse karşı önlem alabilmeleri için ihtiyaç duyacakları tüm ürünleri tek çatı altında sunuyoruz.

Bunlara ek olarak, sektöre know-how desteği sağlamak amacıyla, Türkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu Gastronometro aracılığıyla HoReCa’ya hijyenle ilgili atılması gereken adımlar konusunda rehberlik edecek kılavuzlar ve eğitimler hazırladık. Oteller ve restoranlara özel olarak hazırlanan ve Gastronometro‘nun web sitesi üzerinden ulaşılan online eğitimleri tamamlayan katılımcılar, Gıda Güvenliği Derneği onaylı eğitim sertifikasını almaya hak kazanıyor. Bugüne kadar 25 bine yakın sektör çalışanı online eğitimlere katıldı. 

Yeni yatırım planlarınız nedir?

Pandemi sonrası tüm dünya ‘yeni normal’ döneme geçti. Her alanda önemli değişiklikler yaşıyoruz. HoReCa sektörü için büyük bir dönüşümün başladığını söyleyebiliriz. Metro Türkiye olarak, bu değişim ve dönüşüme uygun olarak iş süreçlerimizi geliştiriyoruz. Dönüşüm sürecinin gerektirdiği dijital çözümler de dâhil olmak üzere yenilikçi çözümlere yönelik proje ve çalışmalarımız devam edecek.

Operasyonlarımızı pandemiden sonra oluşan yeni şartlara ve olası senaryolara göre şekillendirmeye devam ediyoruz. Tıpkı 30 yıldır yaptığımız gibi, insan ve toplum odaklı yaklaşımımızı sürdürerek, Türkiye için en iyisini yapmak ve bu toprakların en iyisini, en değerli ve en doğalını aramak, yerli üreticilerimizi geliştirmek, tedarikçilerimize katkıda bulunmak ve en önemlisi Türk mutfağının değerlerini korumak için iş süreçlerimizi yönetmeye devam edeceğiz.

Mağaza sayısını arttırmayı hedefliyor musunuz, yoksa dijitalleşmenin kaçınılmaz olduğu bu dönemde online kanallara mı ağırlık vereceksiniz?

Pandemi, her alanda dijitalleşmeye duyulan ihtiyacı önemli ölçüde arttırdı. QR kod, online ödeme ve rezervasyon gibi dijital çözümler öne çıkıyor. Metro Türkiye olarak, uzun süredir müşterilerimizin işlerini geliştirmelerine katkı sağlamak amacıyla dijital çözümler sunuyor, yenilikçi platformlar oluşturuyoruz. Kendi online kanallarımız üzerinden çalışmalarımızı da aralıksız sürdürüyoruz.

MÜŞTERİLERİMİZE EN UYGUN ÇÖZÜMLERİ SUNUYORUZ

Metro bünyesindeki Hospitality Digital’da konaklama, gıda ve içecek sektörlerindeki eğilimleri izleyerek müşterilerimize en uygun çözümleri sunuyoruz. Bu çözümlerin başında, müşterilerimizin en kolay ve en hızlı şekilde kendi internet sitelerini oluşturmalarını sağlayan DISH platformu yer alıyor. Bir diğer dijital çözümümüz olan Menü Kit yazılımı da, restoran sahibi müşterilerimizin işletmelerinde servis ettiği menülerin maliyetini hesaplıyor. M-Shop entegrasyonu sayesinde de müşteriler, Metro’dan satın aldıkları ürün maliyetlerinin otomatik olarak reçete maliyetlerine yansımasını sağlıyor.

Ayrıca müşterilerimiz, sunduğumuz POS Satış Otomasyon sistemini kullanarak masa adisyonunu dijital ortama taşıyabiliyor ve bu sayede stok kontrolü yaparak reçete ve sipariş işlemlerini en verimli hale getirebiliyor. Dijital Menü ile de restoran müşterilerinin akıllı telefon ya da tablet ortamında sipariş verebilmelerine yönelik projeler geliştirmeyi sürdürüyoruz. Pandemiyle birlikte hayata geçirdiğimi desteklerimizden biri de işletmelere ücretsiz olarak sunduğumuz web sitesi oluşturma hizmeti. İşletmeler, bu hizmet sayesinde kurulum ve alan adı ücreti gerektirmeden sitelerini 30 dakika içinde kurup kişiselleştirebiliyor. Şimdiye kadar bu uygulamamız kapsamında 26 bini aşkın işletmeye destek olduk. Metro Türkiye olarak, dijitalleşme çalışmalarımıza pandemi sonrasındaki dönüşüm sürecinin gerektirdiği yeni ihtiyaçlara odaklanarak devam edeceğiz.

ds

Yukarı