Ana içeriğe atla

ops

Yatırımlarda lokasyon önemli ancak tek başına yeterli değil…

02.08.2017 - 10:00

BOWLINGO ŞİRKET SAHİBİ M. FATİH KEÇEBİR, TİCARİ ŞARTLARIN, İŞLETMENİN, REKABETİN, YATIRIM GÜCÜNÜN VE BUNA BENZER PEK ÇOK KRİTERİN LOKASYON DIŞINDA YATIRIMIN KALİTESİNİ ETKİLEDİĞİNİ DİLE GETİRDİ. 

Gün geçtikçe artan AVM yatırımları ile birlikte eğlence merkezi yatırım grafiğinin de yukarıya doğru bir hareket kazandığını görüyoruz. Peki, şu an sizin üzerinde çalışmış olduğunuz ya da yapmayı planladığınız bir yatırımınız var mı?
Biz yatırımlarımıza hiç ara vermedik zaten. O sebeple bundan 7 sene önce koyduğumuz hedefe ulaşmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Gerek yurt içi gerek yurt dışında olmak üzere şu an yıl sonuna kadar 6 proje daha bitirmeyi ve hizmete açmayı planlıyoruz. Dediğiniz gibi bugün AVM grafiği ile doğru orantılı olan bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. Bir AVM’de sinema olmayabiliyor, hatta marketi olmayan AVM’ler dahi var. Farklı konseptlerde spesifik bir sektöre yönlenmiş AVM’lerde var, lakin hepsinde artık mutlaka bir eğlence noktası mevcut. İçinde eğlence barındırmayan bir AVM düşünmek bu süreçte imkansız diyebiliriz.

Lokasyon yatırımlarda ne kadar etkili oluyor? Size göre doğru lokasyon nedir? Ayrıca yatırım gerçekleştirilirken sosyo-kültürel faktörler dikkate alınıyor mu? 
Elbette lokosyan çok önemli bir kriter ama emin olun tek başına bir şey ifade etmez. Ticari şartlar, işletme, rekabet, yatırım gücü gibi pek çok kriter var yatırımın kalitesini etkileyen. Sosyo-kültürel faktörlerde bunlardan biri, ama artık globalleşen dünya ve ülkemiz için konuşursak, en azından bizim sektörümüz için kültür farkı ya da sosyal yapıları ayırt etmek zor ve gereksiz, sonuçta benim misafirlerim çocuklar. Bu ayrımı yapmak hem çok zor hem de yanlış olur.

METREKARE BÜYÜKLÜĞÜ NOMİNAL SEVİYEYE ULAŞTIĞINDA DURABİLİR
Yeni yapılan eğlence merkezlerinde öne çıkan özellikler neler? Sizce yeni yatırımlarla birlikte eğlence merkezlerinde metrekareler büyüyor mu? 

Elbette gerek oyun grupları çeşitliliği gerekse talep dolayısı ile ve rahat mekanlar sunmak ihtiyacıyla metrekareler büyüdü. Lakin bununla birlikte her büyüme maliyetlerinizin ve operasyonel giderlerinizin de artması demek. Bu da bir şekilde çok yükseldiğinde verdiğiniz hizmeti ve kaliteyi etkileyebilir. O sebeple nominal bir büyüklüğün üstüne eğlence merkezlerinin çıkacağını sanmıyorum. 

Metrekarelerin büyümesiyle birlikte ürün çeşitliliği noktasında da çeşitlilik yaşandığı görülüyor. Peki, bu ürün çeşitliliğini alanlarınızda bizzat kendiniz mi sağlıyorsunuz yoksa tedarik noktasında herhangi bir destek alıyor musunuz?
Bu bir sektör; hem kurulumunu, hem mal tedariğini, hem üretim, hem işletmeyi kendim yapıyorum demek zor. Elbette her konuda olduğu gibi gerek tedarik konusunda gerekse üretimde ciddi destekler alıyoruz. 

ops

Yukarı